בורקס דפי אורז: הגרסה הבריאה לאחד המאכלים הכי אהובים

למי מכם הסיטואציה הבאה נשמעת מוכרת?אתם הולכים ברחוב בעיר בשעות הבוקר ולפתע נעצרים וריח שלא ניתן לעמוד בפניו מתפשט באוויר. בלי שליטה, תוך כמה שניות אתם מוצאים את עצמכם עומדים באמצע מאפייה מוקפים במדפים של מאפים עם חיוך על הפנים. אין מה לעשות, האדם עשה יופי של עבודה בכל הנוגע למאפים מאז המצאתו. אינספור סוגי בצק ודרכי אפייה, אלפי מילויים ומאפים הם עדיין אחד המאכלים האהובים על האדם.

 

 

הראשונה בריאה, אבל מה עם המנה העיקרית?

מלבד הגרסה הבריאה לבורקס הבולגרי, יש לנו גם את המתכון למנה האסייתית המושלמת: בריאה, טעימה ודלת קלוריות. 
סלט נבטים אסייאתי עם חזה בגריל מהצומח

 

 

בראש רשימת המאפים הנפלאים מרחבי העולם, מככב לו ובצדק הבורקס. אוי, כמה שהמאפה הזה טעים  – בכל גרסה, עם כל מילוי, בכל עונות השנה, קשה לעמוד בפני המאפה הקטנטן והשובב הזה שהגיע אלינו היישר מהאימפריה העותומנית. אימפריה או לא, השנה היא 2016 ובימינו גם אם רוצים כבר קשה להתחמק מהמידע שנמצא בכל פינה לגבי שומן רווי. וכמה שבורקס טעים ככה הוא עשיר בשומן רווי ולרוב גם בשומן טראנס.  אז עבור אלה שדואגים לתזונה שלהם וגם עבור אלו שרוצים לשמור על המשקל, הבורקס יכול בקלות להפוך לפינוק חד שנתי, במקרה הטוב.

 

בדיוק בגלל זה החלפת בצק העלים הקלאסי בדפי אורז ובכמות קטנה של שמן זית או שמן קנולה, שהופכת את הבורקס למאכל מזין. לפי הדיאטנית דורית שאלתיאל החלפת בצק העלים לא רק שמפחיתה משמעותית את כמות השומן הרווי שבמרגרינה, אלא אף מוסיפים שומנים בריאים שמכילים שמן הזית והקנולה.

 

שאלתיאל מוסיפה שאם תבחרו במילוי דלעת במקום תפוח אדמה תרוויחו אפילו יותר כי הדלעת מטבעה מופחתת קלוריות בהשוואה לתפוח אדמה (. אם תוסיפו למתכוןסלט ירקות קצוץ ומעט טחינה – יש לכם ארוחת ערב מושלמת. אז תאמינו או לא, בפשטות גדולה וממרכיבים נהדרים אתם יכולים להכין לעצמכם מגש בורקס שלם תוך חצי שעה. כן כן, בורקס בריא להמונים.

 

צילום: שקמה יעקובי

 

המרכיבים:

 5דפי אורז

 

למילוי

3 תפוחי אדמה

1 בטטה/דלעת

 1שן שום

2כפות שמן זית

מלח ופלפל לפי הטעם

 

אופציה לקישוט

סומסום ופרג

 

אופן ההכנה:

להשרות את דפי האורז בקערית מים פושרים עד ריכוך את תפוחי האדמה/בטטות/דלעת לקלף, לחתוך לקוביות ולבשל עד לריכוך.

למעוך לפירה להניח דף אורז על משטח יציב להניח כמה כפות מילוי באמצע דף האורז לעטוף את המילוי בדף ולקפל את דף האורז בעדינות להניח על תבנית מרופדת בנייר אפייה

כשהחלק המקופל למטה למשוח כל בורקס במעט שמן – ניתן לקשט בסומסום או פרג לאפות כ- 30-25 דקות על 200 מעלות

תגובות (0)
הוסף תגובה