6 חברות ישראליות שכבשו את העולם ואולי לא ידעתם

זה ידוע שלנו הישראלים יש רצונות וטעם מיוחד משלנו, אך מסתמן כי בשנים האחרונות יותר ויותר מדינות בעולם בוחרות דווקא לאמץ באהבה מוצרים וחברות ישראליות, וזאת לעיתים, כנגד כל הסיכויים.

 

קבלו 6 מותגים ישראלים שכולנו מכירים, אשר מצליחים בעולם הרבה יותר ממה שדמיינו.. מותגים שיזכירו לכולנו – בדיוק עד כמה "אנחנו על המפה" ומדוע אסור להקשיב לאף אחד שמעז להגיד לכם אחרת.

 

נוכחות בינלאומית- עובדי רב בריח בפעולה

 

רב בריח

עכשיו ברצינות, אם יש משהו שנחשב לאורים ותומים של התעשיות הישראליות הוא בתחום הביטחון, בו לצערנו יש לנו יותר מדי ניסיון. כך יוצא שמהנדסים וחברות תעשייתיות שונים, מצליחים בכל פעם מחדש לזהות בעיה ולפתור אותה , ובלא מעט מקרים אף להקדים תרופה למכה. לכן אין זו הפתעה שאחת מהחברות הישראליות המצליחות ברשימה שלנו היא חברת הדלתות והמיגון הידועה  "רב בריח" שבאמצעות שלל הפיתוחים שלה עוזרת לשמור על בטחון של בתים ומשרדים ברחבי העולם, וכל זאת מבלי להתפשר על הסטייל או האיכות.

 

החברה אשר החלה את דרכה בסה"כ בשנת 1972 במחסן קטן, הספיקה להפוך תוך קצת יותר מ 40 שנה לתאגיד בינלאומי מוביל בתחום דלתות הפלדה ומוצרי המיגון. באמצעות שלל הפיתוחים והפטנטים שעליהם רשומה החברה, זכו מוצריה הצברים – לפופולריות מעוררת כבוד בלמעלה מ50 מדינות מסביב לעולם, המשווקות ומוכרות את מוצריה.

 

לאחרונה עקב עלייה בטרור העולמי וירידה בתחושת הביטחון האישי באירופה ובעולם, גבר הביקוש לדלתות ירי ופריצה קלה בבתים ובמוסדות ציבוריים. עקב היצע הפתרונות של החברה לתרחישים הפוטנציאלים של טרור יוצא שלא מעט מוסדות פונות בתקופה זו למיגון כחול לבן. דבר התורם גם למכירות החברה וגם ליחסי הציבור של ישראל בעולם.

 

מלבד דלת פלדלת המסורתית והאהובה המשלבת בין דלת בעלת ליבת פלדה למנעול רב בריח , אותה ניתן לפגוש כמעט בכל דלת כניסה בישראל, בין הישגיה הבולטים של החברה ניתן למנות גם למעלה מ 20 פטנטים הרשומים על שמה בארץ ובעולם, לרבות צילינדר LOCXISמיוחד המוגן בפטנט אמריקאי ורשום כפטנט רשמי במדינות רבות בעולם, וכמובן   מפעלי הייצור של החברה ממוקמים באזור התעשייה הדרומי של אשקלון ובכרמיאל ומועסקים בהם 400 עובדים מהפריפריה, שגם זה כאמור, חשוב לא פחות לחיזוק החוסן הישראלי.

 

בקיצור, גם בישראל ובתפוצות "כולם יודעים כבר טוב מאוד"- שאם יש משהו שישראלים מבינים בו זה צילינדרים וביטחון, ואם כבר דלתות אז ברור שרב בריח. בהחלט גאווה ישראלית.

 

סרטון קצר שיבהיר לכם את מקור הגאווה- סרטון תדמית לוקסיס

 

סודה סטרים

לישראלים יש רומן ארוך ומתמשך עם משקאות מוגזים מסודה ועד גזוז, עוד בשנים הראשונות שלאחר קום המדינה אם התארחתם בבית ישראלי תצפו לשתות סודה, כזו הייתה הכנסת האורחים, לא תמיד היה הרבה מה להציע אבל מכשיר סודה איכשהו תמיד היה בנמצא. שנים חלפו ובשנת 1991 כשהשוק מוצף ורווי במשקאות מוגזים שנמכרים כמוצר אטום ומוגמר, הוקמה חברת "סודה סטרים" שיצאה במסר ברור לאומה: "אל תמהרו להספיד את המכשיר הביתי להכנת משקאות מוגזים"- ועל הדרך, גם חוללה מהפכה של ממש בזירת המשקאות המקומית והבינלאומית.            

 

שנה בלבד לאחר שהחלה למכור מוצרים בישראל, ובמקביל להתפתחות המקומית, נפתחו שווקים שהלכו והתפשטו ברחבי העולם – שהפכו את חברת סודה סטרים ומוצריה לשם בינלאומי מוכר, ובנוסף כזה שמעודד מסרים חיובייים של שמירה על הסביבה ע"י צריכה פחותה של בקבוקי פלסטיק ושימוש חוזר בבקבוקים .

 

השחקנית סקרלט ג'והנסון כשגרירה רשמית של "סודה סטרים"

 

כיום הברים המעוצבים של חברת סודה סטרים הופכים מי ברז קולחים מסביב לעולם- למי סודה תוססים , ובנוסף החברה משווקת סירופים שמשדרגים את הסודה והופכים אותכם למשקה מרענן ומגוון בהרכבה עצמית ובמהירות שיא, והאפשרויות לא נגמרות.

בינתיים מבלי שהרגשנו הפכה סודה סטרים, שזוכה לפעילות ייצור ענפה בישראל, לאחת החברות הישראליות המצליחות בעולם וההוכחה האולטימטיבית הגיעה כשב2010 קבוצת סודה סטרים הונפקה בנאסד"ק בשווי של 336 מיליון דולר. אז מה תשתו בחג הקרוב? תנו לנו לנחש.

 

אבן קיסר

אבן קיסר אולי לא נמנית בין החברות הוותיקות ביותר ברשימה , אך ב29 שנות פעילותה היא בהחלט הצליחה לבנות לעצמה שם בזירה הישראלית והבינלאומית כאחד. אז מה לחברה ישראלית קטנה יש להציע בתעשיית שיש עולמית המגלגלת מיליארדים כל שנה? מסתבר שלא מעט .                                  

 

חברת אבן קיסר הוקמה בשנת 1987 בקיבוץ שדות ים כאן אצלנו בישראל, החברה מוגדרת כחלוצה בשימוש באבן קוורץ בריצוף ובשיש, דבר שהתגלה כלהיט של ממש  וכיום מדובר בחומר גלם איכותי ומבוקש ביותר בישראל ובעולם. כיום, עיקר פעילותה של "אבן קיסר" היא בייצור ושיווק של משטחי קוורץ לשימוש בעיצוב פנים, עיצוב מטבח, ועיצוב חדרי שירותים, משמע, לנוחיותכם – יש לא מעט מטבחים ותאי שירותים כשרים בעולם.       

 

קולקציה של אבן קיסר בתערוכה באירופה

 

 נכון ל2016, מוצרי החברה נמכרים ב42 מדינות מסביב לעולם , והחל משנת 2012 מניות החברה נסחרות בבורסה , כלל הייצור של משטחי הקוורץ נעשה כאן אצלנו בישראל והחברה מגלגלת מחזורי רווחים של מאות מיליוני דולרים בשנה, ו51 אחוזים מהחברה נמצאים בבעלות של קיבוץ שדות ים, ותנסו לי למצוא לנו משהו יותר חלוצי מזה .

 

טבע נאות

יכול להיות שבאחד מהביקורים שלכם בחנות נעליים בחו"ל נתקלתם בכפכפים סופר נוחים שהרגישו קצת כמו בית, עליהם התנוסס הכיתוב:"NAOT" והשם צלצל לכם מוכר, אז דעו לכם שמדדתם ורכשתם בחו"ל את אחד המוצרים הכי ישראליים שיש . מעבר לים קוצר השם שעל מוצרי טבע נאות לשם הקצר והקליט "NAOT"  משהו בשילוב שבין הרפידות הבריאותיות, הנוחות והאסתטיקה המשוחררת של סנדלי וכפכפי החברה הפכו אותה להצלחה בינלאומית מסחררת, כזאת שלא התפשרה על הצביון הישראלי המובהק שלה.

 

"טבע נאות" שהתחילה את דרכה כמפעל ייצור נעליים קטן ושאפתני בקיבוץ נאות מרדכי הפכה לחברה בינלאומית שעיקר משרדיה והייצור של מוצריה נעשים בישראל, חשוב לציין כי החברה מספקת פרנסה יציבה ללא מעט משפחות בישראל , לחברה למעלה מ600 עובדים בישראל ומתוכם ב400 תושבי הגליל והפריפריה ומי אמר שאי אפשר להיות עסק כלכלי עם דאגה חברתית?.       

 

חנות טבע נאות בונקובר קנדה

 

למעשה, החברה כ"כ מצליחה בעולם  עד שנכון להיום כ- 75% מהתוצרת של טבע נאות מיוצרת בישראל ומיוצאת למגוון מדינות בהן בארצות הברית, אנגליה, גרמניה, יפן, סינגפור, אוסטרליה וקנדה. מדי שנה החברה יוצאת עם קולקציה של כ50 דגמי כפכפים, סנדלים ונעליים בעלי רפידות נוחות. 

 

בין פיתוחיה הבולטים של החברה ניתן למנות  רפידה נשלפת, גמישה וקלה יותר המאפשרת התאמה אנטומית אישית למבנה הרגל  העשויה מ100% שעם טבעי וגם , איך אפשר לשכוח את הסלוגן "את הכי יפה כשנוח לך" שדואג להסיר את הלחץ מכל אישה באשר היא .

 

רשת ארומה אספרסו בר

"ארומה" אספרסו היא ללא ספק אחת מרשתות בתי הקפה המצליחים בישראל, הרשת שהתחילה מסניף קטן בשנת 1994 – באזור מרכזי בירושלים הפכה במהרה לרשת שמייצרת קפה ומוצרי גלם ייחודיים משל עצמה ומציעה תפריט ייחודי ואפילו דיסקים חדשים של אמנים ישראליים ממש בדלפק ההזמנה.

 

איך שלא נסתכל על זה בתי הקפה של ארומה חוללו שינוי של ממש בצורה שבה אנו מזמינים וצורכים קפה, פתאום נפרשו בפנינו אינסוף אפשרויות , ניתן לבחור את החוזק של הקפה השילובים ,הגודל מידת ההקצפה ואפילו סוג וכמות החלב.

 

הרשת גם הייתה בין הראשונות בישראל שקידמה והשלימה את המהלך של רכישת קפה ואוכל בצורה עצמאית בדלפק ובמהירות, עבור אנשים שנמצאים בתנועה מתמדת ואין להם זמן לקשקושים, עובדה שקרמה בהתחלה גם לאנשים הפחות עסוקים מבנינו להרגיש לפתע חשובים. וגולת הכותרת, אסור לשכוח את המפגש הראשוני של כולנו עם שיטת הוצאת המנות ע"י קריאת שמות הלקוחות במיקרופון- שדאגה לבדר דור שלם של שטותניקים שמסרו שמות פיקטיביים לחשבונות בשביל לייצר עניין בתור, דבר שגלש גם לאזכורים שונים בתרבות הפופולרית.  בקיצור "ארומה" זה  הכי ישראלי- מכל הסיבות נכונות.

 

סניף ארומה בונקובר, קנדה

 

ב2006 תוך שמירה על הצביון והתפריט הישראלי המוכר והאהוב- פתחה ארומה את הסניף הראשון מחוץ לישראל בשכונת סוהו בניו יורק, מלבד הביקורות המקומיות המפרגנות, הסניף זכה לפרץ של יחסי ציבור מפתיע כשבמהלך ראיון למגזין "טיים" הטניסאית המפורסמת מריה שארפובה הגדירה את כריך החלומי בסניף ככזה ששווה לנסוע מרחקים עבורו.

  ונכון להיום תוכלו לשתות אייס קפה או לאכול כריך חביתת ירק של ארומה בסניפים מרכזיים של הרשת בארה"ב, קנדה ואירופה. ואמרו אמן!

 

רשת "סבון"

החנות הראשונה של רשת "סבון" הוקמה בשנת 1997 בלב רחוב שינקין בת"א ע"י אבי פיאטוק וסיגל קוטלר לוי, ידידים קרובים מצעירותם שהחליטו שזה יכול להיות רעיון די מדליק לקחת מוצר צריכה בסיסי וותיק כמו סבון ולהפוך אותו למוצר בוטיק מגוון ומעניין יותר בשילוב שמנים ארומתרפיים. לא בטוח עד כמה היה להם ברור הפוטנציאל המטורף שקיים למוצרים מהסוג הזה בעולם, אבל מיותר לציין כי ההצלחה של המותג עלתה על כל דמיון.

 

סניף סבון ביפן

 

המסע של הרשת בעולם החל ב2003 בצורה של סניף קטן בווסט ויליג' בניו יורק, כיום כמעט 20 שנה חלפו מאז שנפתחה אותה חנות ראשונה ונשתית בישראל- האימפריה של המותג "סבון" ממשיכה לגדול ולהתפתח בקצב מרשים.

 

נכון להיום הרשת שמפיצה מוצרי טיפוח כגון: סבונים, דרך שמני אמבטיה ועד קרמים- מונה כ- 140 חנויות בערים המרכזיות ביותר ברחבי העולם, אך לא די בכך, צמד המייסדים פועלים לשילוש כמות החנויות ולפי התחזית עד סוף העשור הקרוב הרשת תמנה כ400 סניפים מניו יורק ועד טוקיו , ולנו רק נותר לחייך בכל פעם שנראה את המילה "sabon" בעלת השורשים העבריים, מתנוססת לה בלב ליבה של שדרת קניות יוקרתית בחו"ל להתגאות, ולזכור שפה אצלנו – הכל התחיל.

תגובות (0)
הוסף תגובה