כן, זאת בטוח היא: אריאל ווינטר הפכה מילדה חנונית לאישה מעוררת השראה

כשמדברים על כוכבניות הוליוודיות צעירות, מה שעולה לראשנו כמעט מתוך אינסטינקט זו המילה "שערורייה". מיילי סיירוס בשרבוב לשון, לינדזי לוהן שיכורה במועדון עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים. קצת קשה להאמין שהדור הצעיר הנוכחי, דור המסכים המושמץ מכל עבר, יצמיח אולי בניגוד לכל הסיכויים כוכבת שהולכת בדרך הישר ובאמת משמשת איזה שהוא עמוד ענן לדור שלם ואבוד.

 

והנה, נראה שמצאנו אחת כזאת. האמת היא שאת אריאל ווינטר, שמגלמת את אלכס בסדרה האדירה "משפחה מודרנית", לא ממש הכרתי לפני כן. עוד שחקנית מוכשרת וצעירה מידי שמתברר כי גם היא, כנראה מתוך קארמה הוליוודית שכזאת, הגיעה עם סיפור חיים לא פשוט לעיר הסרטים. למזלה, היא עשתה חיל. השילוב של מזל, כשרון וגם מערכת תמיכה של חברים קרובים ואחות אחת נאמנה, הצליחו להוכיח שוב כי אי אפשר באמת לשרוד בעולם הזה בלי קרקע יציבה מתחת לרגליים.

 

עוד באון לייף: 

 

 

לא מזמינה סקס, גם לא שערוריות

לכותרות שלא במסגרת "משפחה מודרנית", ווינטר עלתה בקיץ האחרון כשחשפה באומץ רב את העובדה שהחליטה לעבור ניתוח להקטנת חזה. "אני לא מתביישת בצלקות", כתבה בטוויטר השחקנית לאחר שלבשה לטקס פרסי הסאג שמלה שחשפה את העובדה שעברה שבועות ספורים לפני כן ניתוח פלסטי בשדיה.  "תודה לכולם על התמיכה והמילים הטובות", הוסיפה.

 

את הניתוח ווינטר החליטה לעבור בעקבות שיימינג ברשת שעברה לאורך השנים. כן, גודל החזה שלה גרם לגולשים רפי השכל לחשוב שהיא זולה, פרובוקטיבית ו"רוצה את זה". זה כמובן מצטרף לכאבי הגב האיומים מהם סבלה, אך המטרה בחשיפה האמיצה הזו היתה מבחינתה כדי להעביר מסר אחד וברור: "כשעשיתי את ההחלטה לעבור את הניתוח, היו כמה אנשים שדיברתי איתם ששאלו אם אני עומדת לשמור את זה בסוד. הייתי די מבולבלת מהשאלה הזו, כי עבורי זה לא משהו שצריך להסתיר. אני לא חושבת שאף אחד לא צריך להסתיר שום דבר מחשש שיבחנו אותו".

 

לא מתביישת כשלא צריך. אריאל ווינטר על השטיח האדום בפרסי ה-SAG, צילום: Shutterstock

 

כבר בגיל 15 הבינה ווינטר שגודל החזה שלה מפריע לה, ולא רק מבחינה חברתית: "היו לי הרבה בעיות בגב. לא יכולתי לעמוד זקוף לפרקי זמן ארוכים, והכאב הפך להיות בלתי נסבל. הצוואר כאב לי וזה אפילו גרם לבעיה בעמוד השדרה שלי".באחד הראיונות שנתנה היא סיפרה על הקשיים בלמצוא חזייה מתאימה, ובגדים שישבו טוב על הגוף. "אני 1.55 ס"מ, זה מאוד בעייתי מבחינה פיזית".

 

הגולשים ידעו לפרגן, אך גם להציק ולהעיק, במיוחד כשהיה מדובר בתמונות פפראצי לא מחמיאות. אלא שהשיימינג הגדול ברשת התרחש למרבה ההפתעה דווקא בעקבות תמונה לא פרובוקטיבית בעליל, בה צולמה בבגד ים עם שני אחייניה הקטנים. תמונה שככל הנראה נגעה בנימי נפשם של הטוקבקיסטים עם חיצי הרעל שכתבו כי היא פרובוקטיבית, אחד מהם אף הגדיל לכנות אותה "זנותית". ווינטר, שהיתה אז בת 17 וצולמה בים עם בגד ים, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לתגובות הנבזיות: "אישה או בחורה יכולה ללבוש מה שתרצה ואיך שתרצה, וזה לא צריך להשליך על מה שהיא משדרת".

 

גם על התמונה הזו ממסיבה משפחתית לסיום התיכון היא גונתה ברשת. מתוך האינסטגרם של ווינטר

 

בהמשך, כשהתראיינה על אותה שערורייה לא מוזמנת, ווינטר אמרה שהמחשבה כי תמונה תמימה עם האחיינים שלה על היאכטה באירוע משפחתי גרמה לגולשים לחשוב שהיא מזמינה סקס מחליאה אותה. "אני בת 17 וזה מגעיל" אמרה, "אני בדרך כלל לא נותנת למה שכותבים עליי באינטרנט להשפיע עליי, אבל זה עבר כל גבול. כל אישה צריכה לדעת שהיא יפה כמו שהיא, אנחנו הנשים חייבות לתמוך זו בזו". כדי להביע את הקשות ולמחות, ווינטר העלתה תמונה של רגל ועליה כתבה בעפרון איפור שחור את כל המילים שנכתבו בגנותה ברשת מהקל אל הכבד.

 

משפחה מודרנית?

פשפוש קטן באינטרנט מגלה כי זו לא ה"שערורייה" היחידה שנקשרה בשמה של ווינטר ושלא באשמתה. לפני שנים ספורות בית משפט בקליפורניה החליט להוציא את ווינטר מחזקת אמה, לאחר שווינטר טענה שזו התעללה בה פיזית ורגשית. אמה טענה שהקטנה שלה, שהיתה אז רק בת 14, קיימה יחסי מין עם בגיר בן 18 וכילתה על השניים את זעמה. לפני כשנה, בגיל 17, אריאל התראיינה על הנתק מאמה וספרה כי אין ביניהן קשר בשלוש השנים האחרונות. אחרי מאבק משפטי ממושך שהחל בשנת 2012 ונתקע בסחבת משפטית, הצליחה ווינטר לקבל את עצמאותה כשבית המשפט אישר כי אחותה תשמש לה כאפוטרופוסית רשמית עד שתגיע לגיל 18.

 

ניהלה מאבק משפטי נגד אמה לעיני התקשורת – בצורה הכי מכובדת שיש. צילום: Shutterstock

 

גם כאן הקפידה ווינטר לצייץ בטוויטר בבגרות על הפרשה, ולהודות לאביה, לאחותה ולחברים הטובים שתמכו בה במאבקה לאורך השנים. ההקפדה להעביר מסרים ברורים וחדים מבלי להסתיר או להתבייש כנגד שיימינג ברשת, כנגד אלימות פיזית או מילולית גם אם מצד בן משפחה, ובכלל בעד קבלה עצמית של מגרעות, דימוי גוף,  היא ללא ספק שיחת היום של בני הדור הנוכחי. בשבוע שעבר ווינטר, שכבר מלאו לה 18 סיימה את בית הספר התיכון והקפידה להודות לקרובים לה שתמכו בה לאורך התקופה הלא פשוטה שעברה.

 

בשנה שעברה, כשבחרה את השמלה המנצחת לטקס פרסי הסאג, היא אמרה: "זו היתה בחירה מלחיצה לבחור את השמלה הראשונה אחרי הניתוח. קשה יותר מלבחור שמלה לנשף הסיום. אני פשוט מתרגשת למדוד את כל השמלות! עכשיו אני יכולה ללבוש כל שמלה. לא יכולתי לעשות את זה קודם". נדמה כי נשף הסיום של ווינטר, היה עבורה רק הדובדבן שבקצפת,אך גם הוא הצליח לעורר סביבה שערורייה לא מוזמנת.

 

וזו שמלת הנשף היפהפיה בה לבסוף בחרה. מתוך האינסטגרם של ווינטר

 

ווינטר ניחנה במבנה גוף נשי ויפהפה, שאולי הולך כנגד אופנת הרזון הכחוש ושורות הקוקאין של יתר הכוכבות בביצה. יתרה מכך, דימוי הגוף החיובי שהשחקנית מתעקשת לאמץ מעורר הערצה, במיוחד בזמנים בהם השיימינג ברשת לא נפסק. ואמנם גם שמלת הפרום שבחרה, מסתבר והפכה להיות יעד קל לטוקבקיסטים הרעילים, שמיד העירו בלעג על משקלה, על המחשוף השופע ועל הפרובוקציה והזנותיות שהיא כביכול משדרת.

 

את תגובתה בחשבון הטוויטר הפרטי הייתי ממליצה להדפיס ולמסגר, ואולי להפוך לסטיקר לשימושה ושינונה של כל נערה שעוברת שיימינג על גופה: "אני מצטערת שיימרים יקרים, אני לוהטת בשמלה הזו, ואם אתם שונאים אותה – אל תקנו אותה. אבל בבקשה, תשיגו תחביב אחר. נשיקות וחיבוקים אריאל". ההאשטג הרשמי הוא גם המסר של הבחורה הקטנה-גדולה הזו: #EmbraceYourBody. פשוט מאוד.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה