נשים צרפתיות נלחמות בטוויטר בסטיגמה נגד שיער גוף

נשים צרפתיות פרסמו בימים האחרונים בטוויטר תמונות של בתי השחי והרגליים שלהן מכוסות בשיער כדי להילחם בסטיגמה על שיער גוף נשי.

 

עוד באון לייף:

 

התמונות פורסמו תחת ההאשטג  #LesPrincessesOntDesPoils(גם לנסיכות יש שיער) ועוררו סערה גדולה בצרפת עם למעלה מ-25,000 אזכורים בטוויטר שעסקו בשאלה הרת הגורל- האם נשים צריכות להסיר שיער גוף או לא.

 

 

מי שיזמה את המהלך היא אדל לאבו, נערה בת 16, שסיפרה כי היא "סובלת מאוד" מלעג, הצקות והתגרויות בבית הספר בגלל שהיא מסרבת לגלח את שיער גופה. "אני חושבת שישנה סטיגמה קשה על נשים שלא מגלחות, שכוללת לחץ חברתי מאסיבי להסיר שיער גוף," היא אמרה.

 

 

ללאבו כבר יש בלוג אליו היא מעלה תמונות עם שיער הגוף הטבעי שלה. לאחרונה החליטה להזמין נשים נוספות להצטרף אליה. לצד רבים ששיבחו את היוזמה שלה, היו גם רבים אחרים, גברים ונשים כאחד, ששפכו עליה עלבונות וקראו לה "מגעילה" ו"פמינאצית".  

 

נלחמת בסטיגמה על שיער גוף. אדל לאבו

 

הנערה אמר בתגובה שהיא לא חושבת שכל הנשים צריכות להתרחק מסכיני גילוח ומשעווה, אבל הן כן צריכות להיות רשאיות לבחור בחופשיות כיצד לטפל בגופן.

 

 

 

כמה מהגברים ניסו "להקליל" את האווירה בטוויטר, כשפרסמו תמונות של גופם השעיר ואחרים העלו תמונות עתירות פרווה של חיות המחמד שלהם.

 

להסרת שיער גוף של נשים יש היסטוריה רבת שנים והיא התחילה ככל הנראה כבר ביוון העתיקה ובמצרים. הסרת השיער צברה תאוצה במאה ה -20 כאשר ג'ילט מכרה את מכונת הגילוח הראשונה שלה לנשים ב -1915 והכריזה על שיער גוף נשי כ"מכוער".

 

בשנות ה-60 וה-70 השארת השיער על הגוף כמו שהוא הפכה לאופנה בחוגים מסוימים אבל אז הגיעו סרטי הפורנו שהפכו את הסרת שיער הערווה לפופולארית מאוד.  

תגובות (0)
הוסף תגובה