לא צריך להזיע: כמה באמת צריך להתאמן כדי לרדת במשקל?

עבור רבים, השאלה שעומדת בראש הכתבה הזו היא שאלת מיליון הדולר: אנחנו רוצים לרדת במשקל ומוכנים לעבוד קשה בשביל זה, אבל גם רוצים לדעת עד כמה. מחקר חדש מציע שהרווח הבריאותי המשמעותי ביותר מגיע בעקבות אימון מינימלי – כשאימונים מאומצים יותר מספקים רווח פחו?ת או אפילו לא מפיקים תועלת בריאותית כלל.

 

עוד באון לייף: 

 

במחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב עת של ועד הרופאים האמריקאי, ד"ר פול תומפסון וד"ר טייס איספוגל בדקו משתנים שונים של פעילויות גופניות מתונות כמו הליכה מהירה או רכיבה על אופניים ונמרצות יותר כמו ריצה או חתירה, והשוו את השפעתן על מחלות כלי דם ועל אחוזי תמותה.

 

לפי התוצאות שלהם, לשאלת מיליון הדולר יש תשובה מאוד ספציפית: המנה האפקטיבית הנמוכה ביותר של אימון שיכולה להניב תועלת בריאותית היא 15 דקות של פעילות גופנית מתונה מדי יום, שהן 105 דקות שבועיות.

 

15 דקות ביום יספיקו. צילום: Shutterstock

 

הטענה הזו סותרת את ההנחיות של שירותי הבריאות הבריטיים למבוגרים, שממליצים על 150 דקות שבועיות של פעילות גופנית מתונה. אך ההבדל בין מסקנות המחקר בנוגע לפעילות גופנית מאומצת לבין המלצות קיימות של ארגוני הבריאות הוא משמעותי אף יותר: שירותי הבריאות הבריטיים כמו גם אוניברסיטת הארוורד ממליצים כיום על 75 דקות שבועיות של פעילות גופנית מאומצת, כשהמחקר החדש גורס שדווקא 35 דקות עד 70 דקות במקסימום היא הכמות שתניב תוצאות. 

 

דבר נוסף שהמאמר החדש מטיל בו ספק הוא התועלת ברמות גבוהות יותר של מאמץ באימון. המחקר טוען שהן מורידות ברמת החידוד ואפילו מפחיתות את התועלת לבריאות כלי הדם ולתוחלת החיים. כאן התייחסו החוקרים למחקר שנערך בקופנהאגן והעלה כי בעוד שתוספות מבוקרות בכמות האימון אכן הציגו שיפור בתוחלת החיים, פעילות פיזית מוגברת מעבר לנקודה מסוימת – שבמחקר זה מסומנת כ-240 דקות ומעלה בשבוע- לא הניבה יתרונות בריאותיים נוספים כלל.

 

אין שום צורך להגזים. צילום: Shutterstock

 

ואמנם, מתיחת קו גבול מקסימלי לכמות האימון המומלצת תהיה לא רלוונטית לרבים, כשיותר ויותר מחקרים מציגים תוצאות מדאיגות על כמות הפעילות הגופנית שרובנו עושים. למשל, ב-2015 סקר מצא כי 40% מהבריטים הודו שאינם עוסקים בפעילות גופנית מתונה בכלל. אולי גם ל-40% הנתון המפתיע של 15 דקות יומיות של פעילות מתונה יהווה תמריץ. אפשר פשוט לחנות קצת יותר רחוק מהבית כשחוזרים מהעבודה או לקחת אופניים במקום אוטו לבילוי בערב – זה פשוט עד כדי כך. 

תגובות (0)
הוסף תגובה