לצאת מהקופסא: 4 אופציות לארוחה בקופסא לבתי הספר

1. טוסט מלחם מלא גבינה צהובה 15% וטונה

טוסט עם גבינה צהובה וטונה (במים) לשילוב בקופסה עם ירקות טריים חתוכים (בכמה שיותר צבעים, כדי לשמור על עושר של ויטמינים)

בגבינה הצהובה עצמה יש מספיק שומן ולכן אין מה לחשוש הטוסט ייצא יבש

את הטוסט יש לעטוף בנייר כסף על מנת ולשמור על המרקם הפריך/

 

 

הערת הדיאטנית: הטוסט עשיר בסיבים בזכות הלחם המלא ועשיר במיוחד בחלבונים איכותיים בזכות תוספת הטונה לגבינה. הטונה גם מספקת אומגה 3 (אומגה 3  אשר הוכחה ונחקרה כמועילה לבריאות הלב ואף נקשרה כמועילה לטיפול בהפרעות קשב בילדים) ויחד עם הירקות היא מספקת שפע של ויטמינים ומינרלים חיוניים לילדים.

 

 

2. "ארוחת מיני-מי" חביתת ירק עם ירקות מיני בסנדוויצו''נים קטנים חתוכים לעיגולים ( לצרף לקופסה מלפפונים קטנים ועגבניות שרי)

לשילוב עם גבינה לבנה/קוטג'/טחינה ולחם מקמח מלא.

ניתן לחתוך את הסנדוויצ'ים לעיגולים קטנים בעזרת כוס קפה פשוטה.

 

 

הערת הדיאטנית: ביצים מכילות את כל מה שנדרש ליצירת חיים ומכאן ערכן התזונתי הגבוה. הגבינות מעשירות את הארוחה בחלבונים איכותיים וסידן ולצד הלחם מקמח מלא, העשיר בסיבים תזונתיים והירקות העשירים בויטמינים ומינרלים, נקבל ארוחה מלאה ומזינה. ניתן בהחלט לשלב עם טחינה אשר מכילה אף היא כמות ברזל גבוהה ןחומצות שומן חיוניות- חד בלתי רוויות שהוכחו כמועילות ללב.

 

 

3. ארוחת בריאות- גרנולה, יוגורט טבעי, תפוחים ירוקים ואדומים חתוכים לקוביות

 

 

הערת הדיאטנית: שילוב של יוגורט המכיל חלבונים איכותיים עם חיידקים בעלי תועלות בריאותיות, אשר נקשרו להקלה על העיכול, עם גרנולה ופירות שמספקים סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים.  הארוחה בשילוב שתיית מים בהחלט יכולה להקל על העיכול ולהוות ארוחה קלה אך משביעה.

 

 

4. סלט פסטה קר, זיתים, (אפשר להוסיף טונה) עגבניות וגמבה

נשארה פסטה מאתמול? אין שום בעיה. ניתן לקצוץ מעט את הפסטה בסכין מטבח, לתבל בשמן זית, מלח ופלפל. להוסיף כל ירק שהילד יאהב, כמו עגבנייה, גמבה וכדומה. מוסיפים מעט זיתים שחורים/ירוקים (ללא חרצנים). ניתן לצרף לקופסה גבינה לבנה/קוטג'. הילד יוכל לערבב לעצמו את הפסטה בקופסה ולאכול בהנאה בהפסקה

 

 

הערת הדיאטנית: ניתן להכין פסטה מלאה ובכך "להרוויח" פחמימה אשר מספקת דגן מלא ובשילוב שמן זית וזיתים מקבלים תוספת של חומצות שומן חשובות וחיוניות. הפסטה המלאה מהווה פחמימה מלאה המתפרקת לאט בגוף ומעלה לאט את רמת הסוכר בדם ולכן שומרת בין השאר על תחושת שובע לאורך יותר זמן. הגבינה/קוטג' והטונה יספקו חלבונים איכותיים ויחד עם הירקות תושלם הארוחה בזכות הוויטמינים, המינרלים והסיבים שהם מספקים, לארוחה מלאה, מאוזנת ומשביעה.

 

 ***רותי אבירי היא דיאטנית מוסמכת ומומחית לתזונת ילדים ויועצת למאפיית אנג'ל 

תגובות (0)
הוסף תגובה