7 מאכלים מפתיעים שיעזרו לשמור על בריאות הווגינה שלך

מים

נתחיל מהמובן מאליו: כשזה נוגע לבריאות הווגינלית, חומרי הסיכה הטבעיים בגוף מהווים גורם קריטי לתפקודה התקין והבריא, ואם יש משהו שמשפיע ישירות על כמות הנוזלים בגוף זה כמובן כמות המים שאנחנו שותים. במיוחד בשיא החום, כשהנוזלים עוזבים את הגוף בקצב שיא, חשוב להקפיד ולשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום. ואם אזור הנרתיק מראה סימני יובש, יתכן שהגברת צריכת המים יכולה הפיתרון היעיל ביותר.

 

 

אננס

האוכל שאנחנו מכניסות לגוף משפיע ישירות על האופן בו אנו מריחות, וכן, גם על הטעם. ידוע שעדיף להימנע משום ובצל לפני שיוצאות לסוף שבוע רומנטי, אבל מה כן מומלץ לאכול? אחת האופציות היותר כיפיות היא אננס, שיכול לתרום פלאים לארומה המקומית. כמו פירות אחרים – תותים, תפוחים, אבטיחים ועוד, גם באננס יש רמות גבוהות של סוכר, שמרגע שנכנסות לגוף שלנו מצליחות לעשות את דרכן עד למטה.

 

 

זרעי פשתן

לשומנים הטובים יש חשיבות מרכזית בתחזוקה הווגינלית הבריאה, וזרעי הפשתן יכולים להוות מקור מצויין לשומן בדיוק מהסוג הזה. הם נחשבים לאחד מהמקורות הצמחיים העשירים ביותר באומגה 3 ושומנים נוספים. ד"ר סוסון וויד, שידועה כגורו לבריאות טבעית, ממליצה לכל מי שרוצה לשמור על רמת לחות בריאה בנרתיק שלה לשלב 2-3 כפיות של זרעי פשתן טחונים וטריים בתפריט. "ההבדל יורגש תוך שבועות ספורים", היא טוענת.

 

 

קפיר

כן, גם לנו זה חדש – קפיר, משקה חלבי שמופק מחיידקים פרוביוטיים ושמרים ודומה מאוד ליוגורט, רק מעט מוגז, הוא מוצר שיכול בהחלט להואיל לבריאות הווגינלית. (יש גם גרסה טבעונית המבוססת על מים עם פירות יבשים ולימון). גם בנרתיק בריא יש רמת חומציות קלה, דבר שיכול להתאזן כשמכניסים לגוף חיידקים בריאים. היוגורט השגרתי והאהוב יכול גם הוא לתרום בכך, אבל הקפיר מכיל תרביות גדולות יותר מהיוגורט הרגיל, ויש לו יתרון נחמד נוסף – הוא גם קצת אלכוהולי. כיף.

 

 

מיץ חמוציות

ידוע שאחד האמצעים ביותר להרחקת דלקות בדרכי השתן מגופנו הוא מיץ החמוציות, שיישמור על הווגינה שלכן מכאבים מיותרים וצריבות לא נעימות. לפי רופאים, הרכיב הפעיל בחמוציות הוא אפקטיבי ביותר כנגד דלקות באיזור הנגרמות בידי בקטריות. בקבוק אחד של מיץ בארון יכול להתגלות כפריט מאוד שמיש ובריא.

 

 

פטל

אחיהן המתקתק של החמוציות, הפטל, יכול לתרום לא פחות לווגינה שלכן. הפטל ועליו עשירים בוויטמיני B1, B3וויטמין E, כמו גם בנוגדי חמצון, כשכל אלו יכולים לחזק משמעותית את מערכת הרבייה הנשית. באופן מסורתי, נשים שותות תה פטל (הן מהעלים והן מהפרי) כשהן סובלות מכאבי מחזור קשים במיוחד או מבחילות בוקר במהלך ההריון ואפילו לשיכוך כאבים בשעת הלידה.

 

 

בטטות

והנה עוד פריט שממש לא יהיה לכן מבאס לשלב בתפריט בעזרת ה"תירוץ" של לשמור על נרתיק בריא: הבטטות, שיכולות לשדרג כל סנדוויץ', פסטה ובמיוחד להיכנס לתנור ולצאת עסיסיות להפליא, הן גם מקור נהדר לבטא קרוטן, שעוזר להפיק וויטמין A. הוויטמין ידוע בתרומותיו לעור בריא, וזה תקף גם לאזורי איבר המין. כשזה מגיע לרחם שלנו, לבטטות ולבטא קרוטן שבהן יש השפעות חיוביות מאוד על קירות הרחם והנרתיק. ומי היה מאמין שבטטות יכולות לתרום אפילו לליבידו: לפי ארגון התזונה האמריקאי הוא תורם לרגולציה של הורמוני המין שלנו, ויכול בהחלט לשפר את התפקוד המיני. פתאום המילה בטטה נשמעת הרבה יותר סקסית.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה