קרוב לבית: 5 מקומות לבילוי עם הילדים אחרי החופש

מוזיאון הטרקטורים, עין ורד

לפני הרבה שנים היה בכפר טרקטור אדום וגדול. גם את הטרקטור של דוד אהרון מהספר של מאיר שלו תוכלו לפגוש במוזיאון הטרקטורים ועוד מחבריו. המוזיאון מציג עשרות טרקטורים מסוגים שונים, ניתן לטפס ולעלות (על אחריות ההורים) וללמוד לא מעט מההסברים המצורפים לכול טרקטור. במקום תמצאו גם מתנפח קטן, פינת יצירה ופזלים, פינת קפה וכבאית (עם סולם!) ובפנים קסדות כבאים צהובות, הילדים התרגשו עד מאוד. ילדים גדולים יותר וגם ההורים ייהנו מהמוזיאון הקטן המציג פריטים מתולדות ההתיישבות.

עלות: 20 ? לאדם

 


 

יער האילנות, קדימה

יער האילנות הוא למעשה גן בוטני שהוקם על ידי אנשי המחלקה לחקר היער במשרד החקלאות בשנות החמישים. המטרה הייתה לבדוק את עמידותם של עצים שונים מרחבי העולם ואת האפשרות לנצלם כעצי יער. ביער נטעו כ- 700 מינים של עצים מהעולם כולו ולכן הביקור ביער מיוחד כל כך, זוהי הזדמנות חד פעמית לפגוש עצים ייחודיים, אקזוטיים ונדירים. את היער מקיף שביל נגיש לעגלות באורך של כ-2.5 ק"מ מוצל ברובו ולצד השביל ישנם ספסלים ושלטי הסבר על סוג העצים ומוצאם. בימי שבת מרכז המבקרים פתוח ומומלץ לקפוץ לבקר והכי חשוב- אל תפספסו את המבוך המקסים ואת מעגל הקזוארינות!

 


 

גשר הצבים, עמק חפר

גשר הצבים הוא למעשה פארק קטן ונחמד עם אטרקציה מרכזית והם הצבים. בפארק ניתן למצוא מדשאות, שולחנות פיקניק עם אופציה למנגל, עמדת תצפית גבוהה ומתקני שעשועים. כדי לצפות בצבים אך גם לא להפריע להם נבנתה מרפסת תצפית, שם תפגשו צבים אבל לא רק, גם נוטריות, דגים וציפורים. הפארק אינו מוצל ברובו ועדיף להגיע בשעות אחר הצהריים, נגיש לעגלות וצפו לעומס בשבתות.

 

 

מי קדם, פארק אלונה

ביקור במי קדם זהו הפתרון האולטימטיבי לבילוי ביום קיץ חם. מי קדם הוא חלק ממפעל מים קדום שנועד לספק מים לחקלאות ומי שתייה לעיר הרומית קיסריה. הביקור כולל הליכה בנקבה חצובה חשוכה ומלאה במים, חוויה נהדרת לילדים. הנקבה חשוכה ולכן יש להצטייד בפנסים ובסנדלים מתאימים, ובכול מקרה ישנן נקודות יציאה לאורך המסלול במידה ורוצים לצאת מהנקבה. לא ניתן ללכת עם מנשאים ולכן הטיול מומלץ לילדים מגיל 3 ומעלה. הביקור הוא קצר יחסית, מומלץ לשלב עם ביקור בגני הנדיב.

עלות:  27 ? למבוגר, 20 ? לילד מגיל 5

 


 

גן לאומי מקורות הירקון, פתח תקווה

גן לאומי מקורות הירקון נמצא על גדות הירקון בחלק בו מי הנחל נקיים. האווירה בפארק נעימה, מוצלת על ידי עצי אקליפטוס אדירים ומלאה בצמחיה עד שלעיתים ניתן להתבלבל ולחשוב שאנו נמצאים בטיול בצפון ולא ליד פתח תקווה…. הטיול מתחיל על גדות הנחל שם תזהו עשרות דגים ושפמנונים גדולים ורעבים. נמשיך לאורך גדת הנחל, נהנה משלל הצמחייה והנופרים עד בריכת דגי לבנון הירקון, דג אנדמי לאזור נחלי החוף וכמעט שנכחד עקב הזיהום הנחלים, בבריכה מנסים לשקם את אוכלוסיית הדגים. לצד הבריכה גרים שלושה חמורים ידידותיים במיוחד. 

עלות: 29 ? למבוגר, 15 ? לילד, לבעלי מנוי מטמון הכניסה חינם

 


 

עוד מעט מתחילה השנה ועוד לא הורדתם את האפליקציה למשפחות EZgoing Family?באפליקציה החינמית יש למעלה מ 350 מקומות וכולם מתאימים לבילוי עם הילדים!

 

להורדה באנדרואיד

 

להורדה באייפון

 

דף הפייסבוק


 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה