סובלים ממיגרנות? הנה 5 מאכלים שכדאי להימנע מהם

אם אתם סובלים ממיגרנה, אתם וודאי מכירים את התחושה הלא נעימה הזאת שמשבשת שלכם את החיים וגרמת לכם לכאבי ראש, בחילות ומה לא. כ 16% מהאוכלוסייה הבוגרת וכ- 4% מהילדים סובלים מהמחלה, שלרוב נובעת כתוצאה מהתרחבות כלי דם במוח.

 

איך ניתן להקל על כאבי המיגרנה? צפו

מומלץ להימנע מסטרס ומפעילות גופנית אינטנסיבית מאוד, הידועים כמאיצים הופעת מיגרנה. 

 

רוצים לדעת אילו טיפולים ימנעו מכם מיגרנה? האם יש דרכים אלטרנטיבות לטיפול? ואיך מקלים על ההתקף כאשר הוא מגיע? היכנסו כדי לגלות את כל הסודות מאחורי מיגרנה בקרב נשים >>

 

 

"באופן כללי, קיים קשר מוכח בין מגרנה לבין הרגלי אכילה ושתייה, וביניהם: שתיה לא מספקת, אכילה בלתי מאוזנת, אכילת יתר, צום וגם: סוג המאכל עצמו. עם זאת, חשוב לציין שהקשר למזון מסוים הוא מאוד אינדיבידואלי, ומתרחש רק בקרב כ – 5% מהסובלים ממיגרנה", מסבירה ד"ר רחל הרינג חנית, נוירולוגית בכירה ומנהלת מרפאת כאבי ראש בבי"ח מאיר. היא מפרטת מאילו מזונות כדאי להימנע ואילו דווקא כדאי לשלב בתפריט.

 

טריגרים שליליים:

שוקולד: הקקאו שבו עלול להרחיב את כלי הדם ולגרום למיגרנה

אם אתם סובלים ממיגרנות כדאי שתשקלו שנית לפני שאתם יורדים על עוד חפיסת שוקולד. מסתבר, שמוצרים המכילים קקאו, ביניהם: שוקו לשתייה, עוגות שוקולד וכמובן שוקולד מוצק (בעיקר שוקולד מריר המכיל כמויות גדולות של קקאו), עלולים להשפיע לרעה על התקפי המיגרנה. עדיין לא ברורה לחלוטין הסיבה אבל ההשערה היא שהקקאו שבשוקולד הוא המרכיב הבעייתי שגורם לכלי הדם להתרחב, וזה כאמור מה שעלול לגרום למיגרנה.

 

 

אלכוהול: בעיקר יין אדום

בפעם הבאה שיתחשק לכם להרים כוסית, כדאי שתדעו שיש סיכוי שהחגיגה הזאת יכולה לעלות לכם ביוקר. אלכוהול, ובעיקר יין אדום עלולים לגרום להתקפי מיגרנה.  גם יין לבן ובירה יכולים לעודד את ההתקף הבא אבל בסבירות נמוכה יותר.

אגב, היין האדום הזול שנמכר בסופר הוא כנראה הגרוע ביותר מבין סוגי האלכוהול שאתם יכולים להרשות לעצמכם. (אם כי באופן תמוה, במקרים בודדים הוא עשוי לא להשפיע לרעה על הסובלים ממיגרנה).

 

 

גבינה צהובה: כדאי שתשכחו מפיצה

פיצה, פשטידות, סנדוויץ' או כל מה שעשוי להכיל גבינה צהובה עלול לגרום לכם להופעת מיגרנה. אז אם אתם יוצאים לפיקניק, לכו על סנדוויץ' עם טונה.

 

 

מונוסודיום גלוטמט: שכיח בעיקר באוכל סיני

אם אתם קופצים לביקור במסעדה הסינית הקרובה, כדאי שתבדקו את השפעת המזון שם על הופעת המיגרנה שלכם. המזון הסיני, וכמוהו גם אבקות מרק למיניהן ותבלינים, מכילים "מונוסודיום גלוטמט" שנחשב למשפר טעם. מחקרים הוכיחו ששילובו בתפריט עלול לעודד התקפי מיגרנה.

 

 

נקניקים ונקניקיות: מכילים חומרים משמרים שמשפיעים לרעה

רוב הנקניקיות, הפסטרמות והבשרים המעובדים מכילים ניטריטים וניטרטים – חומרים משמרים שידועים בהשפעתם על הרחבת כלי הדם, ולכן אינם מומלצים לסובלים ממיגרנות.

 

 

 

טריגרים חיוביים:

פיצוחים: מכילים מגנזיום שמשפיע לטובה

פיצוחים כגון גרעיני חמנייה, קשיו, וכמוהם גם ברוקולי ואגוזים, הם מאכלים העשירים במגנזיום – מינרל שעשוי למנוע התקפי מיגרנה.

 

מחקרים שבדקו את הרכב החומרים במוחם של הסובלים ממיגרנות, מצא כי הם לרוב סובלים ממחסור במינרל. עוד הסתבר, שנטילתו מסייעת בהפחתת ההתקפים, וזו בדיוק הסיבה שמאכלים אלה יכולים להשפיע לטובה. המגנזיום ניתן לעיתים גם כתוסף מזון לסובלים מהתופעה.

 

 

לחם: מכיל סרטונין שמשפר את ההרגשה הכללית

לחם, פסטות ומזונות עשירים בסרטונין יכולים להשפיע לטובה על התקפי המיגרנה. הסרטונין הוא חומר כימי המופרש במוח וגורם לתחושה טובה ולהרגשה כללית טובה.

 

 

יכולים להשפיע לטובה וגם לרעה: בננה וקפאין

ד"ר הרינג מציינת מבין כל המזונות שהוזכרו, בננה היא המאכל היחיד שלא ניתן לחזות את השפעתו: על חלק מהסובלים ממיגרנה בננה עשויה להקל בעוד שלחלק אחר היא עשויה להרע.  כמו כן, ידוע שקפאין יכול לגרום להתקף מיגרנה אם צורכים אותו מעבר לשלוש כוסות ביום.

 

 

חשוב לזכור: הפסקה פתאומית בצריכה קפה יכולה לעודד התקפי מיגרנה. מצד שני, שתיית קפה מיד בעת שמתחיל התקף דווקא יכולה לסייע בהקלה על התסמינים. זו הסיבה לכך שאקמול פוקוס למשל, משתמשת ב-3 מרכיבים בתרופתיה, כשאחד מהם הוא קפאין. הקפאין ידוע ביכולתו לכווץ את כלי הדם ולהקל על תסמיני המחלה

תגובות (0)
הוסף תגובה