כביסה: הרבה יותר טוב מסקס

הגיע הזמן לווידוי: אני עקרת בית איומה. אני שונאת לטאטא, בצבא נדהמו לגלות שאני לא יודעת לעשות ספונג'ה וגם לא מצליחה ללמוד ואני לא מצליחה לעשות כלים, אני צריכה להכריח את עצמי. היו תקופות שבהן למרות האהבה שלי לסביבה, השתמשתי בכלים חד פעמיים עם כל יסורי המצפון. השנה ניקיתי בפעם הראשונה תריסים, זה היה סיוט ולא יחזור על עצמו. בחיים שלי לא עשיתי פאנלים וברוב המקרים אם נופל לי משהו מהיד הוא נשאר במקום שנחת יום או יומיים. תרימו יד אם גם אתם רואים לכלוך בסלון ודוחפים אותו עם הרגל מתחת לספה, לא יכול להיות שאני לבד בזה.

הרבה יותר טוב מסקס

רק דבר אחד אני אוהבת לעשות: כביסה. מה זה אוהבת? זה ממש סוג של פטיש. יותר טוב מסקס. יש בזה סוג של קסם פרוורטי, פלא מכני הנדסי שלוקח משהו מלוכלך ומסריח ומוציא אותו אחרי שעה נקי וצח ומריח כמו אחו אביבי עם פרחים. זה מכשף אותי. זה מרגיע אותי כל כך. יש בזה משהו תרפויטי. אני נהנית להפריד לפי צבעים (זה המקום היחיד לדעתי שבו זה מותר ורצוי), למיין לפי בדים, למזוג קצת ג'ל כביסה, להסניף מהמרכך ולעמוד מול הקופסא הלבנה במין ציפיה ארוכה ומותחת עצבים עד שהיא מתחילה להמהם ולגרגר. כמו מין חיה שקמה פתאום לחיים בנהמה חנוקה, רוטטת ומתמתחת.

טיפ קטן מקריסטל:

על מנת שלא לפגוע באיכות הבד, ויחד עם זאת לחסוך בחשמל ולשמור על פעולה שקטה במיוחד של מכונת הכביסה – כבסו את הבגדים בלא יותר מ-800 סל"ד. מה זה סל"ד? מהירות סיבובי תוף מכונת הכביסה בדקה, כלומר, במקרה שלנו, 800 סיבובי תוף מלאים בדקה.

בואו להכיר את מכונת הכביסה החדשה של קריסטל >>

 

אגב, קראתי פעם שבבדיקה במעבדה נדהמו לגלות שברוב הבתים המקום המלוכלך ביותר בבית, זה שהיו בו הכי הרבה חיידקים ומיקרובים לא היה האסלה או הכיור אלא סל הכביסה. מרתק אותי הקונספט של לקחת טינופת ולעשות לה מהפך. כשאני תולה את הכביסה הרטובה על החבל עולה ממנה ריח נפלא וממכר ואני לא יכולה שלא להרגיש תחושת הישג עצומה אפילו אם היא קצת מגוחכת. לכביסה תמיד היתה השפעה כזו עלי (אולי הייתי כובסת בגלגול קודם) ובהזדמנויות כאלו ואחרות כשהייתי מבואסת או לחוצה, התנדבתי לכבס בגדים של אחרים או כיבסתי דברים שלא היה צריך. במשך שנים הייתי חושבת לעצמי שחבל שאי אפשר להכניס למכונת כביסה דברים אחרים ולהפוך אותם לנקיים ופרחוניים.

להעיף לכביסה את כל האנשים המטונפים

תמיד דמיינתי, שאם היה אפשר, הייתי מכניסה למכונת כביסה את השירות הצבאי שלי. את כל המפקדים האטומים, את הבזבוז הנוראי של ציוד, את זריקת האוכל במטבחים הצבאיים את ההטרדות המיניות המחרידות. מוציאה אותם מצוחצחים, מלאים רוח צה"ל ורגישים כמו השוטר אזולאי. אם היה אפשר הייתי מכניסה למכונת הכביסה את הבוסים האיומים, את כל אלו ששכחו שהם לא גלגול של סטאלין, הנחיתו פקודות בקול מזלזל, שהתעלמו מהחוק על שעות עבודה ומנוחה, שסירבו לתת הפסקה לאכול, לא נתנו לי לשבת ורימו בחישובים במשכורת ואז מוציאה אותם מהצד השני מבינים שגם העובד הוא בן אדם. הייתי זורקת פנימה גם את הלקוחות המופרעים, אלו שחושבים שאם הם יצרחו אז מגיע להם. הייתי מכבסת את הנהגים שחותכים בכביש, את הפה המלוכלך של טוקבקיסטים, מדרכות מלאות חרא של כלבים, את הגזענים ואת הכנסת. לכנסת הייתי שמה על תכנית לכתמים קשים. את כולם הייתי מוציאה מהצד השני עם ריח של מרכך וגישה יותר טובה לחיים.

אבל זה לא נשאר בגדר פנטזיה בלבד. הגיע זמן בחיי שניתנה לי ההזדמנות לקחת את כל החיים שלי, לזרוק למכונת כביסה ענקית ולהוציא אותם נקיים וזכים מהצד השני ואני לקחתי אותה בשתי ידיים. אחרי שנים של בושה בדברים שאבא שלי עשה לי כילדה, תבעתי אותו על הנזק ועשיתי סרט על התהליך. לא מחקתי את החיים שהיו לי, אבל קיבלתי אותם לידי אחרי הליך משפטי- טובים, צחים וכן, מריחים נפלא ולכן זה בכלל לא פלא גדול שקראתי לסרט התיעודי שיצרתי "כביסה מלוכלכת". גם אם בסופו של דבר שום קטע שבו אני מכבסת לא נכנס לסרט (וצילמתי רבים מאד) וגם אם בסופו של דבר לא הייתה מכונת כביסה על הפוסטר (ניסיתי לשכנע וכשלתי) וגם אם רוב האנשים מתמקדים בעיקר ב"לכלוך" מעברי ולא בתוצאות ההליך, עבורי זה משל ונמשל ברורים מאד.

כובסי העולם – התאחדו

במהלך השנים אני, פנאטית הכביסה, נפגשתי גם עם יצורים מוזרים אחרים כמו משוגעי הכלים, פסיכיי הטאטוא ומוטרדיי ה"רק אעביר פה סמרטוט". לדעתי אלו השאלות האמתיות שצריך לשאול בשיחה ראשונה באוקיקיופיד. בינתיים כבר למדתי לתת כתף למי שכביסה היא בעיניו סיוט – אנשים שמסתייגים מבגדים לחים ומריח של זיעה, שונאים לתלות ונחרדים מלקפל. אני משתדלת להבין גם את הצד השני, אף על פי שלא תמיד זה מצליח. למי ששואל אותי איך ליהנות מכביסה הייתי מציעה לא לשנות את ההרגלים אלא אל צורת החשיבה. להביט על כביסה כהזדמנות להתחלה חדשה, להחזיר דברים למצבם הבתולי, לקחת את החיים עצמם ולהתפטר מכל הלכלוך, לעשות מהם משהו טוב יותר אבל אם אם זה לא מצליח לכם, תרימו טלפון. אשמח לבוא לכבס אצלכם, אתם רק צריכים בתמורה לעשות את הר הכלים עטור הירוקת ששוכב בכיור, הוא התחיל לאחרונה למצמץ אלי וזה מלחיץ אותי.