מתנה לחג? סדנת אלכוהול תתאים בול

על מירה איתן שמעתי לפני שנים. מירה היא מומחית אדירה לאלכוהול על גווניו וסוגיו. היא בולטת לטובה בעולם שנתפס גברי ומועדון די סגור. כבר יותר מ-20 שנה שמירה שותה בעבודה, אם בתור בעלת בר (לשעבר) ואם בתור עיתונאית יין ואוכל. לפני כשנה וחצי כתבה מירה את הספר המצוין "שעות שמחות" (הוצאת לאנצ'בוקס המוצלחת), שאף זכה ב"אוסקר" של ספרי המשקאות והוכתר כספר האלכוהול הטוב בעולם. למה אני מספרת לכם על מירה? כי היא, כמו מומחי אלכוהול רבים וטובים נוספים, מעבירה סדנאות קוקטיילים מדליקות ממש בסניפים של "דרך היין" ברחבי הארץ. וזו לטעמי מתנה לחג שתשמחו לתת ועוד יותר תשמחו לקבל, כי באמת נמאס מכלי ההגשה והסבונים, וזו הזדמנות למתנה מרימה. 

לא יודעת מה איתכם, אבל כשאני צריכה או רוצה משהו אני נוטה לקנות לעצמי ולא מחכה לראש השנה או לפסח. אבל מתנה חווייתית? אני בדרך כלל נמנעת מלרכוש לעצמי ואני יודעת שאני לא היחידה. ככה זה, אנחנו לא ממהרים לפנק את עצמנו, וחבל.

לסדנה שהעבירה מירה ב"דרך היין" ברחוב השלום בתל אביב הגעתי ברכבת. ההחלטה הכי נבונה שיכולתי לקבל באותו ערב כי בחזור הייתי מבוסמת (וצוהלת) מכדי לנהוג. חמש דקות הליכה מתחנת עזריאלי / השלום והופ – נכנסתי לעולם שכולו בקבוקי אלכוהול איכותיים ומסקרנים, מחולקים לקטגוריות ומסודרים לעילא. על שולחן ארוך כבר המתינו מיני נשנושים כי אלכוהול ונשנושים זה שידוך בלתי נפרד. ככה המציאו את הטאפאסים בספרד, שיהיה מה שירפד את הבטן לצד האלכוהול.

בין הסבר על הכלים הספציפיים לבין הכנת קוקטייל תיבלה מירה בסיפורים מרתקים על מיתוסים ואנקדוטות סביב קוקטיילים קלאסיים שכולנו אוהבים. היא סיפרה מה צ'רצ'יל הכי אהב לשתות (ובכמויות מסחריות), איך ג'יימס בונד מבקש את המרטיני שלו ולמה, איך מכינים קוסמופוליטן כמו ב"סקס והעיר הגדולה", אילו עשבים יש בוורמוט איטלקי קלאסי, איפה שותים מוחיטו ואיך מכינים, למה לוקח זמן להתאהב בקאמפרי, מי המציא את הקוקטייל נגרוני (רמז: מישהו בשם נגרוני), איך קשורים שודדי הקאריביים לרום ועוד ועוד מתכוני קוקטיילים חובקי עולם מתובלים בסיפורים מעניינים.

"יש מאחורי אלכוהול תרבות מדהימה. התאהבתי בתרבות הזו לגמרי והתאהבתי בסיפורים שמאחורי האלכוהול, במיתוסים ובאגדות", אומרת מירה בראשית הסדנה. כל מה שמירה אמרה התחבר לי גם לספר המעולה "פרויקט רוזי" והידע העצום שנפרש בו על קוקטיילים, על המתכונים המורכבים והשפע העצום שיש בתחום המדליק הזה.

אם קוקטיילים זה לא כוס התה שלכם יש בסניפים של "דרך היין" שלל סדנאות והרצאות, עם טעימות כמובן, כמו מסע בעקבות שביל היין הישראלי, התאמת יין ואוכל, יין לבן וסושי, ערב אלכוהול איטלקי, טעימות וויסקי, נשים ויין, טעימות עיוורות ועוד. ולזה אני קוראת מתנה מעולה לחג למי שאוהבים (ואוהב אלכוהול). 

תגובות (0)
הוסף תגובה