צעד גדול ברפואת נשים: רובוט במקום גינקולוג

העתיד כבר כאן, רבותיי: הכירו את רובוט דה וינצ'י שהגיע לעולם כדי להפוך את הליכים גינקולוגיים הידועים לשמצה למשימה קצת יותר נעימה.

בית החולים אלמהרסט בניו יורק יהפוך בית החולים הציבורי הראשון שישתמש בדה וינצ'י עבור "הליך גינקולוגי לא פולשני". ככה זה עובד: "הרובוט יבצע חתכים זעירים עבור הניתוחים, תוך שימוש ב"הרחבות רובוטית" המספקות מראה באיכות גבוהה של מה שקורה בתוך הגוף. אל חשש: הרופא כלל לא נמצא והמכונה פשוט עושה את מה שהיא צריכה לעשות. הרובוט נשלט על ידי הרופא באמצעות בקרות יד ורגל המצורפות לזרועות הרובוטיות, כמו סוג של גרסה ענקית אבל גם יותר מדויקת של אחת מאותן מכונות טפר (המכונות האלה שמוציאות בובות) שמעולם לא הצלחנו לשלוט בהן כשהיינו ילדים.

 

 

חדשות טובות למדע וחדשות טובות לבריאותן של נשים: ניתוח רובוטי הוא ניתוח קל יותר והרבה פחות פולשני עבור המטופלת מאשר ניתוח מסורתי. "בניתוח שמבצע רובוט יש כמה יתרונות חשובים, כולל זמני התאוששות ואיבוד איטי יותר ופחות יותר של דם ", מסביר ד"ר בארי בראון, מנהל מחלקת הנשים של אלמהרסט, "נשים שבעבר אושפזו במשך שבוע שלם יכולות כעת ללכת הביתה בתוך יום אחד".

 

הדה וינצ'י ישמש להסרת גידולים שפירים וסרטניים ברחם שפירים וגם לעבוד על "בעיות אגן." בנוסף זה יכול להיות מגניב לאללה, אם הרובוט הגאוני הזה יפחית הוא את הסיכון לזיהום ואת הכאבים של המטופלת בתום הניתוח.

תגובות (0)
הוסף תגובה