10 המקצועות הקריפים ביותר בעולם

נהגי מוניות ואנשים שאוספים שטויות מדורגים לצד ליצנים ומפחלצים ברשימת המקצועות המפחידים ביותר, כפי שפורסם באינדיפנדט:

 

במסגרת המחקר האמפירי הראשון אי פעם שעסק בקריפיות- ליצנים קטפו את המקום הראשון, אחריהם מפחלצים ואחריהם בעלי חנויות סקס.

המחקר בוצע על ידי צוות חוקרים מנוקס קולג' באילינוי על למעלה מ-1300 משתתפים באמצעות שאלונים אנונימיים. אלה מצאו כי איום מעורפל כלשהו הוביל לתפיסה של קריפיות.

באופן לא מפתיע, נמצא כי גברים נחשבים למאיימים יותר פיזית עבור שני המינים, ונתפסים כקריפים פעמים רבות יותר מנשים.

 

הדו"ח מצא כי "אנחנו עומדים על המשמר כשאנשים מפגינים התנהגות מילולית או פיזית בלתי נורמטיבית, או כשאנו נתקלים באנשים שעיסוקם משקף מעין ערבוב בין מוות לפנטזיה או התנהגות מינית חריגה".

בנוסף, המשתתפים במחקר נשאלו אילו תחביבים נתפסים ביניהם כקריפים. אנשים שאוספים דברים נתפסו כמלחיצים במיוחד.  

 

אספני בובות, חרקים, זוחלים, או חלקי גוף כגון שיניים, עצמות, או ציפורניים נחשבו למפחידים במיוחד. תחביבים שכוללים אקט של "צפייה" כגון צפרות, דורגו גם הם כמפחידים בעיני רבים.

המחקר מצא כי "גלאי הקריפיות" שלנו מופעלים כאשר המוח שלנו מנסה להבין אם למישהו יש כוונות רעות. התנהגות חריגה כלשהי- כמו עבודה בשעות מוזרות – עשויה לתרום לכך, וזאת אולי הסיבה שנהגי מוניות ועובדי תברואה בעירייה הופיע ברשימה.

 

פרופ' פרנסיס מקאנדרו שעמדה בראש המחקר סיכמה: "כל הממצאים עולים בקנה אחד עם הרעיון כי תפיסת קריפיות היא תגובה לאיום מרומז אפשרי".

בהמשך מתוכננים מחקרים נוספים שכן לדברי החוקרים "אנו מאמינים כי המחקר שלנו הוא צעד ראשון בבחינת נושא שמעולם לא נחקר קודם לכן. ברצוננו לעסוק בנושא בשורה של מחקרים עתידיים ע"י בחינת תגובות של אנשים למקומות מפחידים (למשל, בתים רדופים) וכן לאנשים שהוגדרו על ידם כקריפים כדי לקבוע האם גלאי האימה שלנו קשור ישירות לאינטראקציה חברתית כלשהי, או שהתגובה היא לאיום עמום באופן כללי.  

תגובות (0)
הוסף תגובה