לקראת החורף: שירות מכבי קידס החדש

מדובר בבשורה למאות אלפי הורים חברי מכבי ברחבי הארץ שיוכלו החל מהיום,  לדבר עם רופא הילדים האישי בשעות הערב והלילה בלי לצאת מהבית

 

מכבי משיקה שירות דיגיטלי חדש "רופא הילדים שלי", שיאפשר להורים לילדים עד גיל 18, לפנות אל רופא הילדים האישי שלהם באמצעות הטלפון החכם או אתר האינטרנט של הקופה, מעבר לשעות הפתיחה המקובלות של המרפאות.  התיק הרפואי של הילד יהיה מסונכרן באפליקציה ויאפשר לרופא לתעד את השיחה-ביקור ולבצע המשך מעקב אחר מצבו של הילד.

מדו"ח שפרסם משרד הבריאות לסיכום שנת 2014 עולה כי כמעט ממחצית ( 47%) מביקורי ילדים עד גיל 17 בחדרי המיון נרשמו בשעות הערב. על בסיס נתונים נוספים ניתן להעריך כי לפחות שליש מהפניות האלה מיותרות וניתן היה לתת להן מענה על ידי רופא הילדים. מדובר במאות אלפי מקרים מדי שנה שיכלו להיפתר בבית המטופל בערת שיחה עם הרופא.

 

שירות "רופא הילדים שלי" מאפשר להורים לשוחח עם רופא הילדים האישי שלהם באמצעות שיחת טלפון או ווידאו בין השעות  19:00-23:00 בימי חול, בשבתות ובחגים בהם המרפאות סגורות.

על מנת לתאם את שיחת הייעוץ עם הרופא, ההורים יכנסו לאפליקציה של מכבי ויבקשו ליצור קשר עם רופא הילדים. במידה והרופא נמצא בשיחה אחרת, מוצג בפניהם מספרם בתור לשיחה עם הרופא שיצור איתם קשר כאשר יתפנה. טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך בעולם, תאפשר להורים לקבל שיחת וידאו חוזרת מהרופא, דרך האפליקציה, גם אם סגרו את היישום בנייד. שיחת הווידאו מאפשרת להורים להציג בפני הרופא את מצבו של הילד אם למשל מדובר בפריחה או שקיבל מכה וכך לאפשר לרופא לקבל החלטה מדויקת לגבי המשך הטיפול.

 

עד כה, כבר הצטרפו לשירות החדש כ-140 מרופאי הילדים של מכבי ברחבי הארץ המטפלים בכ- 140,000 ילדים. בהמשך צפויים רופאים נוספים להצטרף לשירות. השירות ישפר גם את המענה הרפואי למתגוררים בישובים מרוחקים.

במסגרת "רופא הילדים שלי" יעניק הרופא להורים אבחנה ראשונית והמלצות לטיפול כולל מרשמים בהתאם למצב הרפואי. במידת הצורך הרופא יפנה את הילד למוקדי הרפואה הדחופה של מכבי או לבתי חולים. כל הרופאים שייקחו חלק בשירות זה, עברו הכשרה מלאה לשימוש בערכת הפעלה ממוחשבת המותקנת בביתם, שאף תאפשר להם לחתום דיגיטלית על הפנייה לבדיקה או על מרשם לתרופה.

מדובר בבשורה למאות אלפי הורים לילדים בכל הארץ שיוכלו לקבל טיפול יעיל ומהיר ללא צורך לצאת מהבית. האפשרות לפתור חלק מהמצבים ללא צורך בהגעה למרפאה, יצמצם את הצורך לאבד ימי לימודים או עבודה וכמובן יחסוך את הצורך להיטלטל אל המרפאה.

אנג'לה עירוני ראש אגף הסיעוד במכבי שירותי בריאות, העומדת בראש התכנית: "כל הורה כבר חווה את החום שעולה לילד בדיוק בשעה שהמרפאה כבר סגורה. מתלבטים אם לנסוע למוקד או לחכות לבוקר, לא יודעים אם זה מצב מסוכן או שגרתי. רופא הילדים האישי ייתן להורים ולילדים את המענה באופן מידי כשהמרפאה סגורה. הרפואה מתקדמת ומכבי מצמידה אליה גם טכנולוגיה חדשנית וכבר לא צריך להיות מקובע שביקור אצל רופא חייב להיות במרפאה, מעכשיו הוא יכול להיות גם בטלפון או בווידאו. אנחנו חוסכים זמן יקר בהגעה לאבחנה וכך יכולים לזהות מהר יותר מקרים דחופים וגם כמובן, גם במקרים השגרתיים יותר, אנחנו פשוט חוסכים את הצורך להוציא את הילד אל המרפאה והוא יכול להישאר במיטה בבית".

תגובות (0)
הוסף תגובה