קארן פרנקל: להתלבש בגילאים מבוגרים – הכי רחוק מסבתאי ומשעמם

מה שאני הכי אוהבת בכתיבת הטור הזה, זה שהוא מוביל אותי לגלות דברים מפתיעים על אנשים שחשבתי שאני פחות או יותר מכירה. לקארן פרנקל, כוכבת הטור הנוכחי, פניתי כי ראיתי תמונות שלה בכל מיני קבוצות ואהבתי את הסגנון האקלקטי והצבעוני. ואמנם כשדיברתי איתה גיליתי סיפור חיים מעניין מאוד, שכולל לימוד עצמי של תפירה בגיל 12, סיום בהצטיינות של שנקר, הקמה ונפילה של כמה עסקים וחזרה איטית לשטח, כל זה תוך כדי ורסטיליות מטורפת בסגנון החיים (וגם בבגדים) וחוש הומור מצוין.

קארן, ספרי לנו קצת על עצמך

רכשתי תואר בתולדות אמנות בהר הצופים, עברתי קורסי התמחות בצורפות, ציור, קליגרפיה, פיסול, שמאות, קרמיקה,תיאטרון וכו', ובשלב מסויים גם סיימתי את שנקר בהצטיינות. אחת מבעיותיי המרכזיות בחיים – המון דברים מעניינים אותי. קשה לי להחליט שמעכשיו אני עושה רק את זה וזהו.

 

אם אני לא אפרגן לעצמי, אף אחד לא יעשה את זה

"ככל שאהבתי יותר את הגוף שלי ופחות עניין אותי מה הסביבה חושבת עליי, כך התלבשתי יותר צמוד, קצר וסקסי". כרמל יהלום מתארחת במדור של מיי גרף

לכתבה המלאה

איך הגעת להיות מעצבת ולמה עזבת את התחום?
היו לי כמה גלגולים וכמה עסקים ועיסוקים בחיי, כולם בתחום העיצוב – מיודאיקה לבגדים להצגות, לסרטים, לפרסומות, לתפאורות, ללבני נשים, לציור, לעיצוב טקסטיל ועוד ועוד. עד לפני שמונה שנים עיצבתי בגדים ובעיקר למידות גדולות, M-XXL, ועקב כל מני החלטות ושותפויות כושלות העסק נסגר.

הכי מצחיק זה שהגעתי לעולם הקבוצות של אופנה מלאה בפייסבוק בעקבות חברות שצילצלו אליי בהיסטריה לספר לי שיש בנות שמעלות תמונות עם בגדים שלי ומחפשות את מעצבת העבר, והגיע הזמן להתעורר. ועם הצטרפותי לקבוצות באמת חזרתי לתפור בצורה מצומצמת, אפילו עשיתי כמה מכירות, אבל עדיין לא ממש קולקציות שלמות וממש בעדינות. כרגע אני בעיקר בעסקי התכשיטים, עובדת כשכירה באופן חלקי כמעצבת ויועצת למעצבים בתחום התכשיטנות – מטרנדיות עד תמחורים ופתרונות טכניים (שבהם גדולתי), בחברה גדולה שמתמחה באבני חן ופנינים. בנוסף, אני מחזיקה מותג על שמי של תכשיטים ותופרת שוב בקטנה, כך שזה די שתי משרות מלאות ויותר.


מהי אופנה בשבילך?
על עצמי אני לא חושבת שאני אופנתית. אני "מאולפת" להבחין בטרנדים ויודעת מה עכשיו במודה או לא, אבל אישית זה אף פעם לא עניין אותי. מעצם הלימודים אני מכירה הרבה שמות ומותגים והרבה מחבריי נשארו בתחום, ועדיין עניין הבגדים התחיל מזה שאף פעם לא אהבתי או מצאתי משהו שרציתי.

איך היית מגדירה את הסגנון שלך?
אני דיי אקלקטית בסגנון שלי. מדי פעם אני מוסיפה פריטים מיד שניה ושווקי פשפשים שגם בהם אני משנה בסופו של דבר. מבחינתי, צריך להיראות כמו יצירת אמנות, עצמאית ועצמית כמה שיותר.

האהבה ללבוש ואופנה היתה קיימת אצלך מגיל צעיר, או שזה התפתח בשנים האחרונות?
בגיל 12 קיבלתי מכונת תפירה ראשונה לצערם הרב של הוריי, ומאז ועד היום אני תופרת 99% אחוז מבגדיי בעצמי. עד היום אמא שלי טוענת שאני הולכת עם וילונות, מה שהיה נכון בהתחלה – כל השכונה תרמה לי וילונות ומפות וחיברתי אותם בכל צורה שהעליתי בדעתי. ההורים שלי היו מזועזעים רוב הזמן, אבל היום הם חושבים שאני לבושה לתפארת ואמא שלי מקבלת את רוב בגדיה ממני.

מה ההשראות שלך ואילו מעצבים את אוהבת?

אני הכי אוהבת שמצחיקים אותי – מעצבים כמו מוסקינו או בטסי ג'ונסון. אבל אני גם מאד מעריכה טקסטילים של הוט קוטור ומתה על סריגים, אז עדיין מאוהבת בסוניה ריקל ומיסוני. כמובן שכחלק מהאילוף השנקרי אני עוקבת עד היום אחרי תצוגות אופנה ואוהבת מעצבים רבים, אבל דובקת יותר בוותיקים: אטרו, קנזו, ויקטור ורולף או דריס וואן נוטן עדין גאונים בעיניי ואמנותיים וצבעוניים בצורה הכי מהממת שאפשר.

מיהי אייקון האופנה החביב עלייך?

כאיקוני אופנה אני דווקא חושבת על מוזיקאיות כמו ביורק, גרייס ג'ונס או טורי איימוס, מתה על טילדה סווינטון וכמובן אלמותיים כמו בטי בופ, מרילין מונרו, מיי ווסט או פרידה קאלו.

מה לא תלבשי לעולם? ומצד שני, מה חשבת שלא תלבשי והיום את ממש אוהבת?

בדברים שלא אלבש או אנסה להמנע מהם נמצאים דווקא סגנון קלאסי או מחוייט מדי. שונאת גולפים ושונאת ריצ'רצ'ים, ואם אפשר בלי כפתורים כיסים וסירבולים מיותרים. מעדיפה גזרה פשוטה. גם עקבים לא מסתדרים לי, אני לא יודעת ללכת איתם, למרות שיש לי כמה של IRREGULAR CHOICE שאני מאוהבת בהם קשות (גם נעליים שמצחיקות אותי אני נורא אוהבת).

מה שכן חובה בעיניי ולא אהיה בלעדיו לעולם זה תכשיטים. יש לי הכל מכל, גם זולים וגם יקרים, מכל חומר שעולה בדעתך. אני אוהבת גם ענתיקה וגם מודרני וגם לערבב הכל, כמובן. אם אפשר עוד אקססוריז – גרביים, גרביונים, כפפות, כובעים. כל המוסיף הרי זה משובח. חובה שנייה מבחינתי היא דווקא לבני נשים – אמנם לא נראים אבל אין מצב שלא אלך עם סט משובח (ויש לי סנוביזם קשה בעניין). אין יותר חשוב מחזיות מופלאות לשיפור מצב הרוח והבגדים ובכלל.

איך את רואה את הסגנון שלך מתפתח בעתיד?
אני הכי אוהבת עכשיו את הבלוג של ארי סת' כהן ADVANCED STYLE, שבעצם עוסק בלבוש בגילאים מתקדמים אבל הכי רחוק מלבוש סבתאי ומשעמם שעולה בראש כשחושבים על נשים מבוגרות. בא לי להיות ככה, מעכשיו עד הזיקנה. יש שם כאלה זקנות משובחות, אני אשמח שזה רק ילך לשם. תמיד חיבבתי גריאטרים משובחים ובא לי להיות כזו!

כותבת המדור היא סטייליסטית ובלוגרית המתמחה במידות גדולות. לקביעת ייעוץ התקשרו ל-052-8941566 או צרו קשר במייל Maywearit@gmail.com