בת ה-4 שקראה יותר מ-1,000 ספרים

דליה מארי אראנה בת ה-4 הספיקה לקרוא כבר יותר מ -1,000 ספרים. בהנחה שהיא התחילה לקרוא שנייה אחרי שיצאה מרחם אמה זה אומר 250 ספרים בשנה, או ארבעה ספרים בשבוע.

 

אמה, הלימה אראנה, סיפרה שדליה הקטנה זיהתה את המילים בספרים שהקריאו לה כשהייתה רק בת 18 חודשים. "היא רצתה להשתלט על כל העסק ולקרוא לבד" "משם זה פשוט זרם. ככל שהיא למדה יותר מילים, כך היא רצתה יותר לקרוא".  

 

 

בשלבי ההתפתחות, זה הגיל בו רוב הילדים רק מתחילים למלמל את שמות חלקי הגוף שלהם, ומסוגלים להצביע על הבטן שלהם או על כל איבר אחר כשמבקשים מהם. דליה, לעומת זאת, ניצחה בנוקאאוט את כל אבני היסוד הללו כשבגיל 2 ו-11 חודשים סיימה לקרוא את הספר הראשון שלה.  

 

בגיל 4, כאמור, היא כבר סיימה את הספר ה-1000 שלה והוזמנה לבקר בספריית הקונגרס היוקרתית (הספרייה הלאומית של ארה"ב ואחת מהספריות החשובות והגדולות ביותר בעולם) שתוארה על ידי מארי אראנה כ"הספרייה האהובה עליי ביותר!". הביקור היה ביוזמתה ובאדיבותה של ד"ר קרלה היידן, הן האפרו-אמריקאית הראשונה והן האישה הראשונה שמכהנת כספרנית בספריית הקונגרס.

 

 

הן מצאו את עצמן מטיילות במסדרונות הספרייה ומנהלות שיחה ערה של שתי אינטלקטואליות על החיים ועל ספרות, סיטואציה שלפני 100 שנה הייתה חסרת היגיון בעליל, אפילו בדמיון הוורוד ביותר.  

 

"ד"ר היידן קיבלה ממנה השראה והסכימה בשמחה לבקשתה להיות ספרנית במהלך היום", סיפר גייל אוסטרברג, מנהל התקשורת בספרית הקונגר. "אחת ממטרות הרבות של ד"ר היידן כספרנית היא לגדל חוקרים צעירים ולהפוך את משאבי הספרייה ליותר זמינים עבור כלל האמריקאים מכל הגילאים".

 

צפו בילדה המקסימה הזו מקריאה מתוך הספר "העונג של הספרים" של ויליאם ל פלפס:

 

תגובות (0)
הוסף תגובה