כך תשמרו על אורח חיים בריא

בעידן של היום אין זה עניין פשוט לשמור על אורח חיים בריא לאור הפיתויים הרבים, אך יחד עם זאת ישנן לא מעט דרכים שיכולות לסייע בכך. רוצים להיות בריאים וחזקים יותר? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על אורח חיים נכון.

 

 

תזונה נכונה

 

המזון שאנו מכניסים לגוף משפיע לא מעט על תפקודן של מערכות הגוף השונות. תפריט יום המספק לגוף את כל הוויטמינים, המינרלים והרכיבים התזונתיים החשובים לו, הוא התפריט הנכון. חשוב שהוא יהיה מאוזן ומגוון ככל הניתן ושיכלול מזונות טריים. מומלץ להימנע ממזון עתיר שומן, מלחים וחומרים משמרים.

 

שתייה מרובה של מים

 

המים ידועים ככאלה התורמים למערכות הגוף ואף יכולים למנוע מחלות שונות. הם משפרים את תפקודו של הגוף ושומרים על מאזן נוזלים תקין ונכון. שתייה מרובה של מים, בין 8 ל-10 כוסות מדי יום, חשובה מאד לכל מי שרוצה לשמור על גופו. הדבר נכון עוד יותר במדינה חמה כמו ישראל ובמיוחד בימים קיציים ויבשים. מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים, שגם אם הם מספקים לגוף את כמות הנוזלים הנדרשת לו לעיתים, הם יכולים לגרום לנזקים בשל כמות הסוכר הגבוהה שבהם, וכך גם החומרים הנוספים. הדבר רלוונטי גם לגבי משקאות דיאטטיים למיניהם, שאינם בהכרח טובים ותורמים לגוף באופן כלשהו.

 

פעילות גופנית סדירה

 

מחקרים רבים מראים כי פעילות גופנית תורמת לא מעט לגוף וגם לנפש. מומלץ לעסוק בפעילות גופנית באופן תדיר – בכל יום, אם הדבר מתאפשר, או לכל הפחות 3 פעמים בשבוע. אין הכוונה כאן בהכרח לפעילות גופנית מאומצת. גם הליכה בפארק בכל יום, הליכה בקצב איטי, יכולה לתרום רבות. הפעילות הגופנית משפיעה על מערכת הנשימה, על הלב, על העצמות וגם על התחושה האישית.

 

מניעת מחלות וטיפול בהן

 

כחלק מהשמירה על אורח חיים נכון ובריא, מומלץ לעשות הכל כדי למנוע מחלות, וגם לפעול נכונה כחלק מהטיפול במחלות או בבעיות בריאותיות קיימות. ישנן לא מעט בדיקות שניתן לבצע אחת לשנה כדי למנוע מחלות, כמו בדיקות דם הבוחנות ערכים חשובים בדם, שסטייה בהם יכולה לרמוז על בעיה בריאותית כלשהי. אם מזהים בעיה רפואית, מומלץ לפנות לרופא המטפל בהקדם ולעבור אבחון מקיף לשם התאמת מענה תרופתי או טיפולי אחר.

 

הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש

 

השמש מזיקה מאד לעור. מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש ולצאת החוצה בימים החמים והשמשיים עם כובע ועם קרם הגנה. הדבר נכון בכל גיל, מגיל ינקות ועד לגילאים מבוגרים, הן לנשים והן לגברים. כדאי להימנע מללכת לבריכה עם הילדים או לחוף הים בשעות החמות (בין 11:00 בבוקר ל-14:00 בצהריים) ולדאוג לשבת בצל.

 

שילוב של פתרונות רפואיים משלימים

 

כדאי לשקול לשלב, כחלק מהטיפול בבעיות רפואיות שונות, גם טיפולים משלימים. למשל, תמציות צמחים, הידועות בסגולות הבריאות שלהן, שיאצו, רפלקסולוגיה וכן הלאה. הרפואה המשלימה מציעה כיום מגוון רחב של פתרונות לסובלים מבעיות בריאות שונות, פתרונות שבחלקם, כפי שטוענים רבים, יכולים להחליף את הפתרונות המערביים המוכרים.

 

חופשה, רוגע ושלווה

 

פסק זמן הוא פתרון מצוין לכל מי שמרגיש לחוץ מאד. כדאי וחשוב לקחת מדי פעם פסק זמן מהעבודה ומהעיסוקים השונים ולצאת לחופשה של מספר ימים. אפשר לנסוע לחו"ל ואפשר גם להישאר בארץ, במקום קרוב יותר. בילוי במקום שלו ורגוע, מקום שמאלץ אותנו לנשום עמוק ולהתמסר אל השקט, יכול לעשות פלאים. 

תגובות (0)
הוסף תגובה