האישה של חיי: החיים עם בובת סיליקון

בסרט "לארס והבחורה האמיתית" שיצא לאקרנים בשנת 2007, ריאן גוסלינג גילם דמות המתקשה להתחבר עם אנשים בשר ודם. כדי להשקיט את החרדות החברתיות שלו, הוא פונה לחברתה של בובת סיליקון בשם ביאנקה. החברים, המשפחה והקהילה שלו מחליטים לתמוך בו. בסופו של דבר, לארס לומד להתגבר על חוסר הביטחון שלו ומתחיל מערכת יחסים עם אישה אמיתית. אמנם מדובר בסרט בדיוני לחלוטין אולם כשמציצים בסדרת התמונות הזו, העלילה לא ממש מופרכת. למעשה, יש לפחות אדם אחד ביפן עם סיפור בעל קווים מקבילים למדי, רק שבסיפור הזה אין סוף טוב. אחרי הכל, יפן איננה הוליווד.

 

בהתחלה סנג'י נאקג'ימה, בן 61, התעניין בבובת פלסטיק בשם "סאורי" רק כי רצה להקהות מעט את תחושת הבדידות. נאקג'ימה הוא אמנם גבר נשוי ואב לשני ילדים אך מתגורר רחוק מביתו וקרוב למקום עבודתו ולפיכך הוא רואה את משפחתו לעיתים רחוקות. מספר חודשים אחרי שרכש את סאורי חל מפנה ונאקג'ימה עבר להתגורר עמה בדירתו בטוקיו. הוא מאמין שהבובה פיתחה אישיות משל עצמה ושהיא הפכה להרבה יותר מחפץ דומם. כיום הוא רואה בה בת זוג לכל דבר ועניין.

 

הצלם טארו קאריבי שחלק גדול מיצירתו מבוסס על הרצון לבחון את הזהות השברירית של  בני אדם  החליט לצלם סדרת תמונות של החיים המשותפים של נאקג'ימה וסאורי כדי להראות לעולם כיצד נראים החיים עם בובת סיליקון. 

 

 

 

 

 

 

סאורי היא בובה בגודל טבעי והיא מתלווה לנאקג'ימה לטיולים – או ליתר דיוק, הוא לוקח אותה יחד איתו בכיסא גלגלים – לרכבות הרים, שיט סירות, ערבים רומנטיים. היא אפילו מכורבלת לצדו במיטה במהלך הלילה.

 

"היא מעולם לא בוגדת … נמאס לי מבני אדם רציונליים מודרניים. הם חסרי לב… בשבילי, היא יותר מסתם בובה… היא אמנם זקוקה להרבה עזרה, אבל היא עדיין השותפה המושלמת והיא חולקת איתי רגעים יקרים איתי ומעשירה את חיי".

 

 

 

 

ודאי שהיא מעולם לא בוגדת. או מדברת. או רוצה משהו בשביל עצמה. סאורי היא לחלוטין נטולת אמירה ונוכחות. היא כלי הקיבול המושלם לרצונות של נאקג'ימה בעוד היא חוסכת ממנו את הטרחה להתמודד עם מורכבות רגשית ועם פשרות הנדרשות ביחסים בין בני אדם. היא מי שהוא רוצה שהיא תהיה.

 

והוא לא היחיד שמבקש לעצמו את היחסים הא-סימטריים הללו. ייצור בובות הסיליקון מיועד בעיקר לסקס אולם כעת נראה שיש מי שמרחיב את השימוש בהן ותפקודן כ"אדם", נמצא במגמת עלייה. בשוק הסיני יש כיום יותר מ -50 סוגים של בובות כאלה וגם בארה"ב התעשייה פורחת.

 

 

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה