6 פרסומות הסופרבול ששברו את כל החוקים

בעוד שלנו יש את יום העצמאות, לאמריקאים יש את הסופרבול. האירוע שמרתק מיליונים למסך הוא בדרך כלל מפגן מרשים של ספורט ומוזיקה, אבל אמש הסופרבול באמת היה יום העצמאות, שבו הכריזו הדמוקרטים על רצון ברור לאמריקה אחרת מזו שמנסה להנחיל עבורם דונלנד טראמפ.

 

עוד באון לייף: 

 

זה היה די צפוי שליידי גאגא, שהופיעה בהפסקה, תמצא את הדרך שלה לעקוץ את הנשיא החדש, ואכן הליידי בחרה להתחיל בשיר This Land Is Your Land, שיר המדבר על קבלת האחר ואחר כך ציטטה מתוך שבועת הדגל האמריקאי: "אומה אחת, תחת האל, בלתי מחולקת, עם צדק וחופש לכל".

 

אבל לא פה הסתיימה המתקפה על טראמפ. באופן מפתיע, לא מעט מפרסמים לא פחדו לעורר מחלוקות והעדיפו  לנצל את עשרות מיליוני הצופים כדי למסור – באופן מרומז יותר או פחות – את משנתם על המדיניות החדשה. הנה שש הפרסומות שעשו את זה הכי טוב, ולצערנו זו שבכיכובה של גל גדות לא ברשימה:

 

84 LUMBER

מיליוני צופים חיפשו היום את המשך הסיפור קורע הלב של האמא והבת המקסיקניות. השתיים כיכבו בפרסומת של רשת לחומרי בניין 84 LUMBER, שבה הראו את המסע המפרך של השתיים לעבר הגבול האמריקאי. הפרסומת צונזרה כך שרק חלק ממנה שודר, וזאת משום שבסופה השתיים מגיעות אל החומה – אותה אחת שטראמפ רוצה לבנות לאורך הגבול. נשיאת ובעלת החברה, מגי הרדי מגרקו, אמרה שהם לא ראו לנכון להתעלם מנושא שבוער כרגע בכל בית בארצות הברית. "אני מאמינה שאמריקה היא ארץ התקווה וההזדמנויות לכל אחד, וזה תקף לכל אדם, לא משנה מי אתה, במה אתה מאמין או מאיפה אתה", אמרה.  

צפו בגרסה המלאה:

 

 

AIRBNB

מהרגע שטראמפ הכריז על מלחמה נגד המהגרים, AIRBNB, החברה הבינלאומית להשכרת בתים, יצאה למלחמה כנגדו. החברה מסרה שהיא מוכנה לספק 1000,000 דירות עבור אנשים נזקקים, ובהם מהגרים. כעת היא גם ניצלה את הסופרבול על מנת להגיד את משנתה. בפרסומת הקצרצרה רואים קלוזאפים של אנשים שונים – בכל המינים, הגילאים והגוונים. על הרקע הזה נכתב המסר: "אנו מאמינים שלא משנה מי אתם, מאיפה אתם, את מי אתם אוהבים או במי אתם מאמינים, כולנו שייכים".

 

 

AUDI

חברת המכוניות החליטה דווקא לנצל את מומנטום הגירל פאוור. בפרסומת מככבת ילדה שמנצחת בתחרות נסיעה ברכבי קארטינג. על רקע התחרות, אבא שלה מדבר ושואל מה הוא יכול לספר לבת שלו – שהיא שווה פחות מסבתא שלה?פחות מאמא שלה?, "האם אני אומר לה כי למרות השכלתה, הדרייב שלה, כישוריה ותבונתה, היא תוערך באופן אוטומטי כפחות מכל גבר שהיא אי פעם תפגוש?". אמנם לפרסומת יש מסר חיובי, אבל מרבית הצופים העניקו לה דווקא ביקורת שלילית, בעיקר בגלל השימוש הציני בנושא על מנת למכור מכוניות יקרות.

 

 

 

BUDWEISER

מותג הבירות בדרך כלל ידוע בפרסומות המצחיקות שלו, אבל הפעם הוא בחר ללכת בכיוון קצת שונה, בהתאם לרוח התקופה. הפרסומת מתארת את התלאות שעובר מהגר מסוף המאה ה-19, שיוצא למסע מגרמניה לסנט לואיס שבארצות הברית. רק בסוף הפרסומת מתברר שאותו מהגר הוא בעצם אדולפוס בוש – האיש שהגה ויצר את באדוויזר. עוד תזכורת לכך שארצות הברית מבוססת על מהגרים.

 

  

 

קוקה קולה

השנה חברת קוקה קולה יצאה בזול, משום שהיא בחרה לעלות מחדש פרסומת שכבר שודרה ב-2014. באותם ימי אובמה, הפרסומת הפחידה את המותג משום שהיא עוררה את זעמם של הרפובליקנים, אבל נראה שכעת זו בדיוק המטרה. הפרסומת מראה את האוכלוסיות השונות והמגוונות שחיות באזורים שונים בארצות הברית, כשברקע שרים את השיר האייקוני America the Beautiful במגוון שפות.

 

 

IT'S A 10 HAIRCARE

המותג למוצרי שיער היה אולי העוקצני מכולם, כשהוא בחר לא רק לרדת על המדיניות של הנשיא החדש, אלא גם על השיער שלו. הפרסומת הקצרה נפתחת במשפט: "אמריקאים, אנחנו עומדים בפני ארבע שנים של שיער גרוע, אז תפקידכם לפצות על זה בשיער נהדר". ומה זה שיער נהדר?על פי החברה – "כל שיער".

 

תגובות (0)
הוסף תגובה