10 דרכים להתמודד עם החוקים המטופשים בעבודה

החברה שלנו נעה במהירות והנהלים בארגונים לא מצליחים לעמוד בקצב. מרבית המעסיקים הבינוניים-גדולים (ויותר מדי חברות קטנות) עדיין מתנהלות באמצעות חוקי משאבי אנוש מיושנים וחסרי טעם.

 

הם לא מבינים כמה נזק הם גורמים בכך. אף אחד לא יכול להגיע נרגש למקום העבודה כאשר מתייחסים אליו כמו ילד, או פושע. נקיטת צעדים קטנים לקראת הפיכת מקום העבודה לאנושי יותר תחזק אתכם במקום העבודה.

 

הנה 10 דרכים להתמודד עם החוקים המטופשים של המעסיק שלכם:

1. כאשר אתם שומעים, או קוראים על משהו לא הגיוני במדיניות החברה שלכם, שאלו על כך. שאלו את המנהל שלכם. בתפקידי כמנהלת משאבי אנוש, למזלי, העובדים והעמיתים שלי אתגרו את המדיניות שלנו כל הזמן. השאלות גרמו להבין שמדיניות כזו או אחרת הייתה מטופשת ושיש לבטלה.

 

2. עשו מחקר. אם החברה שלכם מחילה חוק שמזעזע אתכם ואת עמיתיכם לעבודה, קבלו קצת רקע על ידי מחקר באינטרנט. טרנדים במשאבי אנוש לא שונים מאלו בעולם האופנה – הם לוהטים במשך כמה שנים, ואז מתאדים. רובם, לצערנו, הם חסרי טעם ומעצבנים עובדים. קראו חומר על ההחלטה וגבשו טיעון נגדי מנומק.

 

3. כאשר הדבר יאה, הפרו את הנוהל חסר ההיגיון – זו אחת הדרכים הנפוצות בהן מרבית הנהלים הגרועים מתפתחים. מיותר לציין שאל לכם לעשות משהו שיסכן אדם אחר, או יפר נהלי רגולטוריים או יסכן את כספם של אחרים. כיפוף חוקים היא דרך מרכזית לשנות מדיניות גרועה. הרבה נהלים עתיקים ומאובקים חייבים להיעלם מהעולם; ככל שיותר עובדים יתעלמו מהם, כך הם ישקעו לתהום הנשייה מהר יותר.

 

4. טוב שיש לכם את תמיכת המנהל בכל הצעה משמעותית בעבודה, בין אם זה מוצר חדש או שינוי שיטות ההערכה מעידן "מאד מן". טוב שיש תמיכה, אך היא איננה מחייבת. ייתכן שיעודדו אתכם לפנות למחלקת משאבי האנוש, אך לא יאמרו דבר כדי לתמוך בכך בפומבי. הם מחכים לראות לאן נושבת הרוח. אספו עובדים אחרים שחושבים כמותכם ודונו בכך עם הנהלת משאבי האנוש בחברה.

 

 

5. השיגו סקרים שעורכים גופים שונים על נהלים ומדיניות משאבי אנוש. כך תקבלו פרספקטיבה עד כמה מופרך או מיושן הנוהל שנגדו אתם יוצאים.

 

6. הציעו חלופה טובה יותר. אל תחששו להגדיל ראש ולהיות יצירתיים. דרושים הרבה מוחות שונים כדי לנהל חברה, ולהפוך את התרבות בה לבריאה!

 

7. לפעמים, הנחיות וחוקים לא כתובים בחברות מפרות את החוק. יש מידע רב הזמין ברשת בנוגע לנושאי שונים: שעות עבודה, הלנת שכר, אפליה ושאר חוקים הנוגעים לעובדים. הפרת חוק היא הזדמנות מצוינת לשוחח עם משאבי האנוש בחברה, לא כאויב, אלא כידיד שרוצה שהחוק יישמר והחברה לא תסתבך בצרות.

 

8. עבודות הן כמו משחק בו בכל שלב מתקדמים ומתוגמלים בצורה טובה יותר מזה שלפניו. באותו אופן, כך גם גדלים האתגרים, וזה בסדר – החוזק שלכם גם הוא מתגבר. אם תחליטו שאתם רק עוברים לרגע בעבודה הזו, אולי יהיה קל יותר להתמודד עם החוקים המטופשים האלו.

 

9. תכננו דרך מילוט. כולם יודעים עד כמה זה נורא לשמוע אדם מבוגר ומוכשר מתלונן על העבודה שלו כאילו הם מחוברים למקום וחסרי יכולת לעשות שינוי. אתם לא רוצים להיות האדם הזה! חברה שמתנהלת בצורה מיושנת איננה המקום לטיפוס מבריק כמוכם. למה לא להתחיל לתכנן את דרך המילוט שלכם כבר עכשיו?

 

10. תנו פנים לבעיה. מנכ"לים קשוחים ונוקשים שינו לא פעם את עמדתם לאחר שהבינו שאנשים נפגעים מהמדיניות שלהם. עודדו אנשים לשוחח עם נציגי משאבי האנוש בחברה – מתנגדים ותומכים כאחד.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה