השרה ציפי חוטובלי מציגה: הסקר הגדול והמיותר של נשות ישראל

ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ בשבילכם, יצאה בימים האחרונים בסקר ענק ברשתות החברתיות לקראת יום האישה: הסקר הגדול של נשות ישראל – מה הנשים הכי רוצות כדי לקדם את מעמדן.

עוד באון לייף:

זה יכול היה להיות משעשע אילולא הסבטקסט – בחרו סוגיה אחת בלבד כי אנחנו בממשלה נפתור רק אותה. אז תחליטי, מה יותר מטריד אותך: פערי השכר או היעדר הייצוג? או זה שאת צריכה לעבוד מאתיים שעות בשבוע וגם לענות לאימיילים מהעבודה תוך כדי המקלחת של הילד?

למען הכנות, יש אין ספור סוגיות מטרידות בפוסט-סקר הזה. נניח, העובדה שהאפשרויות נבחרו והוגדרו מראש על ידי כבוד סגנית השרה, ושהם מתמקדים בתחומים מאוד צרים הקשורים למעמד האישה בישראל. הטרדות מיניות למשל, לא מופיעות בסקר. למה? לחוטובלי הפתרונים, אבל אולי זה קשור לזה שאלימות מינית הוא נושא שהוא הרבה פחות בקונסנזוס (ובעיקר בקרב המצביעים הדתיים-לאומיים שהם עיקר כוחה של ח"כ חוטובלי) מאשר  'שוויון בשכר בין נשים וגברים'. כי בחייאת, מי יכול להגיד שהוא מתנגד לשוויון בשכר?

מצד שני, אין לדעת, ואולי זה בכלל הפוך: אולי אי ההכללה של אלימות מינית בסקר מרמז שלדעת סגנית השר אלימות מינית היא גזירת טבע שאין מה לעשות נגדה? וסתם למקרה שסגנית השר שכחה, הנה עוד כמה סוגיות שהיה כדאי להכניס לסקר: חופש להתחתן ולהתגרש, פערים בשוק התעסוקה, החפצת נשים בפרסומות, הדרת נשים ועוד.

וגם זה מרגיז: תחושת הריאליטי מדיניות. כנסו, כנסו ואז הצביעו בהמוניכם! משהו חשוב לכם?הצביעו כדי שהמדיניות העדיפה עליכם תקודם במהרה בימינו.

סמסו 55 ושתפו כדי שכל המדינה תדע!!!! ופעם הבא שתתלוננו על פערי השכר או על היעדר הייצוג בחיים הציבורים, תבואו בתלונות רק לעצמכן שלא הצבעתן! ובכלל, האם זו מגמה חדשה? האם השלב הבא הוא סקר מה אתם מעדיפים: יותר תרופות לסל הבריאות או יותר מיטות לזקנות במסדרונות? יותר אוטובוסים או מחירים זולים יותר בסופר? וסקר מיוחד לאתיופים: מה מפריע לכם יותר: אלימות השוטרים או הגזענות בשוק העבודה?

ויש גם את שאלת מיליון הדולר: מה יקרה אם נניח רוב המשיבות לסקר יגידו ש'כניסה לחיים הציבוריים' זה הנושא הבוער בעיניהן, האם זה אומר שהממשלה תודיע שמכיוון שמסתמן שנשות ישראל פחות מתעניינות בפער השכר הסוגיה הזו לא תטופל?

ובכלל, העובדה שציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, היא זו שמארגנת את הסקר, יוצרת תחושה שהמטרה האמתית שלו היא בכלל להודיע לעולם: 'סקר של ממשלת ישראל בדק ומצא: נשות ישראל אומרות הכל אחלה בחלה יופי טופי!'

ואם כבר במשרד החוץ עסקינן, כדאי  לשאול למה דווקא ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, מקדמת סקרים בענייני מעמד האישה בטוויטר ובפייסבוק. כי בכל זאת, הממשלה הזאת היא הממשלה הראשונה בישראל אי פעם שיש בה שרה במשרה מלאה לקידום השוויון החברתי – ח"כ גילה גמליאל. היא הגורם האמון על קידום מעמד האישה במדינה, ואם מישהי צריכה להיות מוטרדת מהשאלה מה מפריע לנשות ישראל, זאת כבוד השרה לשוויון חברתי. אך לא, מי שדווקא רוצה לגלות פתאום מה הסוגיות שהכי מפריעות לנשות ישראל, היא לא אחרת מאשר סגנית שרת החוץ.

ריאליטי- מדיניות של סגנית השר ציפי חוטובולי

סה"כ יש תחושה כזו שכל הפוסט והסקר הזה נולד באיזה ישיבת צוות בלשכת סגנית השר, כשאחד היועצים בדק את התאריך וגילה שעוד שבועיים ממש יום האישה הבינלאומי. 'כבוד סגנית השר', ניתן לשער שהוא אמר, 'בואי נחשוב מה אנחנו יכולים לפרסם לקראת יום האישה, שנראה כמה פעלנו לטובת הנשים בישראל'. חשבו היועצים וחשבו, מה כדאי לעשות? מה אפשר לעשות בשבועיים ימים כך שיהיה הישג כלשהו שניתן להשיג. והנה, במוחם הבזיקה מחשבה גאונית! ניתן את הבחירה לנשות ישראל! זה מעולה, הם הסכימו, ככה סגנית השר תוכל להיות מוצגת כמי שקשובה לרחשי הציבור. תהיה בשורה גם ללא עשיה!

כדאי לשים לב גם שאף לא אחד מהנושאים הוא נושא חדש שצץ לאחרונה. כל הנושאים שסגנית השר שואלת לגביהם מוכרים, ידועים, נלעסו ונחפרו כבר מכל הזוויות האפשרויות. במילים אחרות, נדמה שהסקר נועד כולו למנוע ביקורת ביום האישה שהממשלה לא עשתה כלום לטפל בכל הסוגיות האלה. או-אז תוכל הממשלה (וסגנית השר) לבוא ולומר: בכלל לא! דווקא בדקנו וגילינו שלנשות ישראל באמת אכפת ממעמדן.

כך או כך, הסירו דאגה מליבכם. ביום האישה הבינלאומי הממשלה תקיים ישיבה חגיגית ותצדיע לנשות ישראל. השרים ימהרו לברך את נשות ישראל, ציפי חוטובלי תציג את ממצאי הסקר, והממשלה כולה תצקצק בלשונה. מי ידע שלנשות ישראל אכפת שהן מופלות בשכר? או שאין להם ייצוג, יתפלאו השרים? או אז, בטח תתקבל בממשלה החלטה היסטורית: הממשלה תפעל מעתה ואילך לטפל בסוגיה שנבחרה (אך אל תדאגו, עד יום האישה 2018 תמצא דרך חדשה למרוח את הטיפולים בסוגיות המשמימות הללו).

אז קדימה, אשה עבריה, מהרי להשפיע!