שני גולדשטיין, נא להתנהג בהתאם לנאנסת

בסצינה מ"האח הגדול" שלא שודרה עדיין, ולא ברור אם תשודר, יושבת שני גולדשטיין ומספרת לשרון גל על סיבת אי-שירותה בצה"ל; גולדשטיין סובלת מפוסט טראומה עקב אונס שעברה, ולכן לא הייתה במצב הנפשי להתגייס. בקבוצת "שיח פמיניסטי" עלו פוסטים שהתייחסו לאותה סצינה והביעו תמיכה וסולידריות עם המתמודדת הצעירה.

 

עוד באון לייף: 

 

הטוקבקיסטים, לעומת זאת, בחרו להשתלח ולהאשים. מקריאת חלק מהטוקבקים, גיליתי שהנושא הוא בדרך כלל אפילו לא אי שירותה של גולדשטיין בצה"ל, או היותה אשכנזיה תל אביבית שמנסה ללא הצלחה "להצניע את הרמות צהלה" (ציטוט של גולדשטיין עצמה), דברים בהם הואשמה לא פעם במהלך התכנית. הבעיה העיקרית היא, שלאנשים באמת ובתמים לא מסתדר בראש שקרבן אונס מתנהגת "ככה".

 

מה זה "ככה"? הכוונה היא לאותה פעם, בתחילת התכנית, שבה יצאה המתמודדת מהמקלחת עטופה במגבת במקום בחלוק, אירוע שנופח מעבר לכל פרופורציה, או לכך שבמהלך התכנית היו לה שני בני זוג, או לאיזו הערה על אורגיות שהיא זרקה לחלל האוויר, לא ידוע לי באיזה הקשר. נפגעת אונס, לדעת חלק גדול מהאנשים, היא סגורה, שקטה, מופנמת, כפופה, כבוית מבט ונטולת מיניות.

 

היו תגובות שדווקא לקחו את העניין לקיצון השני וטענו שגולדשטיין מתנהגת בדיוק כפי שצפוי שמישהי במצבה תתנהג, כל הקפיצה הזאת בין מיטות (כולה שני בני זוג, במרווח די גדול של זמן, כן?), סצינת החלוק המפורסמת והאורגיות, היא אמרה משהו על אורגיות, ברור שהיא עושה אורגיות, היא בטח גם על סמים, בהריון ועוד רגע תצטרף לכת. הרי זו הדרך של נפגעות אונס להתמודד עם הפוסט טראומה שלהן. פתאום כולם אוחזים בידע מרשים אודות בעל החיים המסתורי והאקזוטי הזה, שנקרא נפגעות אונס.

 

 

זו לא הפעם הראשונה או האחרונה שמתמודדת ב"אח הגדול" עוברת סלאט שיימינג; אורנה דנינו, למשל, נכנסה לבית האח הגדול על תקן המתמודדת הדתייה ושומרת הנגיעה, שגם הולכת למסיבות ב"חתול והכלב", ומאז שנכנסה לזוגיות עם המתמודד דן רושנסקי והחליטה שלא לשמור נגיעה אתו היא מואשמת בהתחסדות, צביעות ובעיקר מיניות-יתר, מיניות שלא מסתדרת לאנשים עם היותה אישה דתיה. גם עדן סבן, מתמודדת אחרת בתכנית, נאלצה לשמוע שהיא "קופצת בין מיטות" לאחר שסיימה מערכת יחסים אחת בתכנית לטובת אחרת. וכמובן ג'ודי עמר נאלצה לשמוע מהבנות בבית עד כמה היא לא בסדר בגלל שהיא בחרה לשחק כדורגל עם הבנים ולא לשבת בצד עם הבנות. ואלו הן ארבע דוגמאות רק מהעונה הזו.

 

בעולם מקביל, בו אני משתתפת ב"אח הגדול", בטח גם אני הייתי מואשמת בהתנהגות מינית מדי או לא מינית מספיק, מצטיירת רגע אחד כשרמוטה ורגע לאחר מכן כמתחסדת, נתונה להכפשות ולהשמצות תמידיות ונשפטת בחומרה על מעשים שגבר יכול לעשות בחופשיות לעיני המצלמות. אם יש משהו שלמדתי מ"האח הגדול" – אוקיי, למדתי את זה מהחיים אבל קיבלתי לזה תזכורת מ"האח הגדול" – זה שאנחנו מאוד לא בסדר רק מעצם היותנו נשים, לא משנה אילו נשים אנחנו ומה אנו בוחרות לעשות.

 

לצפייה בקטע המלא: 

תגובות (0)
הוסף תגובה