7 מזונות קסם שישמרו על הילדים שלכם בריאים

תזונה נכונה היא מפתח לבריאות טובה. היום כולם כבר יודעים שיש קשר ישיר בין מה שאנחנו אוכלים לבין הבריאות שלנו, ואפילו היפוקרטס שחי במאה ה-4 לפנה"ס אמר: "יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך". זה נכון וחשוב לכולם, אבל במיוחד אצל ילדים שנמצאים בתהליכי גדילה והתפתחות.

 

 

מעבר להמלצות על תזונה מאוזנת ועשירה ככל האפשר, יש מאכלים ספציפיים שיכולים לשפר מצבים מסויימים ויכולים לעזור לנו לרפא שלל בעיות. לצד ההמלצות הספציפיות, יש לזכור שחשוב להקפיד על תזונה בריאה ומגוונת בכל מצב – לא רק כשמתעוררת בעיה כזו או אחרת, ושכל אחד מן המזונות המצויינים בכתבה יכול לתרום לבריאות בהיבטים נוספים. אך אם הילדים נתקלים בבעיה בריאותית, חולשה או אפילו סתם לא ישנים טוב – הנה 7 מזונות שיעשו לילדים שלכם טוב ויעזרו לרפא או למנוע הרבה בעיות נפוצות אצל ילדים.

 

 

1: ברוקולי לחיזוק מערכת החיסון
בחורף הילדים נוטים לחטוף כל וירוס שנמצא בסביבה, ואחת הדרכים למנוע את מחלות החורף, או לפחות להפחית את תדירותן ולקצר את משך המחלה, היא בצריכה יומיומית של ירקות מכל הצבעים. אחד הירקות המומלצים במיוחד הוא הברוקולי, שמהווה מקור מצוין לוויטמין C והן לוויטמין A, אשר שניהם חיוניים לתפקוד תקין של מערכת החיסון. בברוקולי יש גם סלניום, נוגד חמצון שמשמש כקוטל חיידקים טבעי ומסייע בבניית תאי דם לבנים שמחזקים את יכולת הגוף להילחם במחלות. אם הילדים שלכם לא משתגעים על טעמו של הברוקולי או צורתו, תוכלו בקלות להחביאו בלביבות או בקציצות.

 

 

2: מנגו לשיפור הראייה ובריאות העור
בדומה לירקות, גם מקבוצת הפירות מומלץ לאכול כמה שיותר צבעים, כאשר לכל צבע יתרונות ייחודיים לו. הירקות והפירות הכתומים, למשל, עשירים בבטא קרוטן – פיגמנט צהוב-כתום אשר הופך בגוף לוויטמין A, החיוני לראייה תקינה וכן תורם רבות לבריאות העור. מלבד זאת יש לו עוד הרבה סגולות נהדרות כמו חיזוק מערכת החיסון. מבין הפירות הכתומים, המנגו המתוק והעסיסי חביב במיוחד על ילדים ולכן ניתן לשלבו בקלות בתפריט היומי בעונת הקיץ.
 

 

3: חלב לבניית העצמות והשיניים
עבור ילדים, שנמצאים בתהליכי גדילה, יש חשיבות גבוהה לצריכת מוצרים העשירים בחלבון בסידן. לדברי לימור בן חיים, דיאטנית טרה, "שני רכיבים אלו חיוניים מאוד לגדילה, ולסידן יש תפקיד מיוחד בבניית העצמות והשיניים". מבין מוצרי החלב, אחד הפופולריים בישראל והחביבים במיוחד על ילדים הוא גבינת הקוטג'. המלצה נוספת היא לצרוך יוגורט, אשר בנוסף לחלבון ולסידן הוא מכיל גם חיידקים טובים אשר לדברי בן חיים "הם חיוניים לשמירה על תפקוד מערכת העיכול והחיסון".

 


 

4: הודו אדום למניעת אנמיה
אנמיה, המוגדרת כרמה נמוכה של המוגלובין בדם, היא מחלה שכיחה למדי בקרב ילדים, והיא מתבטאת בחיוורון, חולשה, עייפות ותסמינים נוספים בהתאם לדאגת החומרה. מקרים רבים של אנמיה נובעים מחוסר ברזל, וניתן למנוע אותם ולטפל בהם באמצעות תזונה עשירה בברזל. אחד המזונות העשירים ביותר בברזל הוא בשר הודו אדום, אשר לדברי בן חיים הוא "חיוני לשמירה על מאגרי הברזל הנחוצים למניעה של אנמיה וכן לשמירה על תפקוד קוגניטיבי". קציצות הודו ברוטב עגבניות או פסטה ברוטב בולונז הן מנות עשירות בברזל שחביבות בדרך כלל על הילדים ומציעות יתרון נוסף – העגבניות עשירות בוויטמין C שמשפר עוד יותר את ספיגת הברזל.

 

 

5: שיבולת שועל לשינה רגועה
שיבולת השועל מככבת בחטיפי אנרגיה רבים, והיא באמת ספקית אנרגיה מצוינת. אבל הדגן הנהדר הזה, העשיר בוויטמינים (בעיקר מקבוצה B) ומינרלים, עושה עבודה טובה גם בכל הקשור לרגיעה ולשינה. שיבולת השועל מכילה טריפטופן, חומצת אמינו שמסייעת ביצירת הורמון השינה מלטונין. בנוסף, שיבולת השועל מקנה תחושת שובע לאורך זמן, ולכן מנה של דייסת שיבולת שועל לפני השינה תעזור לילדים שלכם להירדם בקלות, ליהנות משינה איכותית ורגועה ולהישאר שבעים עד הבוקר.


 

6: סלמון להתפתחות המוח ולשיפור התפקוד הקוגניטיבי
אחד מתוספי התזונה הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא אומגה 3, הפופולרית גם בקרב הריוניות שדואגות להתפתחות המוח של העובר ובקרב הורים לילדים. זה לא מקרי – האומגה 3 הוא שם כללי לחומצות שומן רב בלתי רוויות, אשר להן סגולות רפואיות רבות. בין היתר, מחקרים מצאו שהן מסייעות בהתפתחות המוח אצל עוברים וילדים עד גיל ארבע, משפרות את התפקוד הקוגניטיבי ומשפרות את הקשב, הריכוז והזיכרון, בעיקר אצל ילדים. אומגה 3 ניתן למצוא לא רק במדפי תוספי המזון אלא בעיקר בדגי מים עמוקים וקרים. מבין אלה, הסלמון הוא אפשרות מומלצת במיוחד לילדים שכן גם ילדים שמעקמים את הפרצוף למראה דגים מחבבים לחבב את טעמו של הסלמון.


 

7: עדשים להתפתחות ותמיכה במערכות העצם והשריר
הקטניות, בדומה לירקות, הן סוג של מזון על זול וזמין עם המון יתרונות לגוף. הן עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, חלבון, ברזל וסידן. מבין הקטניות, הילדים נוטים לחבב במיוחד את העדשים. לדברי בן חיים, העדשים הן מקור מצוין לחלבון, לסידן ולברזל, כולם חיוניים במיוחד להתפתחות ולגדילה ולתמיכה במערכות העצם והשריר. אפשר להציע לילדים את העדשים במרק, בתבשילים כמו אורז עם עדשים, בקציצות ואפילו כממרח, ממש כמו חומוס.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה