לראשונה בישראל: פיצויים בגובה 3,700,000 מיליון שקלים לנפגעת תקיפה מינית

נועם בת ה-12 נולדה עם תסמונת נדירה על הרצף האוטיסטי. הלקות שלה מאופיינת בקושי באבחנה בין אויב לאוהב. ילדים הלוקים בהפרעה זו, מחויבים ללמוד במסגרות מיוחדות וכך היה גם במקרה של נועם. אמה של נועם כמו הרבה אימהות יחידניות בישראל, עובדת מאד קשה במשרה מלאה, כדי לקיים את התא המשפחתי הקטן שלה. כל עוד אין שביתות במערכת החינוך או חופש כלשהו אז הכל בסדר. הבעיה מתחילה בחגים, כשמשק העבודה פועל ללא הרף בזמן שמערכת החינוך והמועדוניות יוצאת לחופשות ממושכות. הורים מעוטי יכולת לא מצליחים להחזיק את כל הכדורים באוויר – גם לעבוד בהיקף שעות מלא וגם להיות עם הילד החריג בבית. המדינה פשוט לא מאפשרת להורים את המינימום הנדרש- סינכרון ימי העבודה במשק עם ימי החופשה.

 

 

העולם שייך לאנסים

 11נערים אונסים ילדה בת 12 והולכים לשקם את חייהם באיזה מוסד מחבק מבלי לבקר בכלא אפילו ליום אחד. מי אמר שהפשע לא משתלם?

לכתבה המלאה

 

כך קרה שנועם יצאה לה בבוקר נר שלישי של חנוכה 2014 לשחק בגן השעשועים בשכונה. מדובר בילדה יפה באופן יוצא דופן כך שבשילוב עם מצבה הקוגניטיבי, היא נעה ונדה במרחב הציבורי כאותה איילה פצועה הנשרכת בשולי העדר, כשריח דמה מושך אליו טורפים נטולי חמלה שכל עניינם לצוד טרף קל ולהשביע בגופו את רעבונם, עד לצייד הבא של קורבנם המוחלש הבא. שרשרת מזון אכזרית ומשומנת.

 

ילד חייכן, בן גילה של נועם, ניגש אליה והחל לשוחח עמה, לקח לו בדיוק שלושים שניות לזהות שמדובר בילדה בעלת צרכים מיוחדים והוא מיהר לסמס הודעה בנייד שלו לחבריו המשועממים מהשכונה:? יש פה ילדה מפגרת, אפשר לזיין אותה?. הוא שאל אם היא רוצה להיות חברה שלו, היא כמובן הסכימה בשמחה ילדותית להצעה הנחמדה ללכת איתו למקלט בבניין מגורים בסביבה. אחסוך לכם הקוראות/ים את הפרטים הפורנוגרפיים.

 

הנערים צילמו את עצמם תוך כדי ביצוע העבירה בנועם ואיימו עליה שאם לא תבוא שוב מחר למקלט הם יפיצו את הסרטון – כך פגעו בה מינית בזה אחר זה ולעתים באותו יום, 11 נערים בני גילאים 12-16 במשך ימי חג החנוכה כשהיא במלכוד קשה מנשוא. מפחדת לספר לאימא ומפחדת שיפצו הסרטון. הסרטון המזעזע המתעד את המעשים הופץ ונפל בידי המשטרה. גם חוקרי המשטרה שטיפלו ברגישות רבה בתיק אמרו לי בזמנו כי זהו הרוע בהתגלמותו.

 

 

ההליך הפלילי היה ארוך ומתיש. לא קל לייצג נפגעת אונס במצבה של נועם מול 11 סניגורים קשוחים שכל מה שמעניין אותם זה לזכות, לשחרר ולהחזיר לרחוב עברייני מין . מה לא אמרו עליה? האשמת הקורבן חגגה שם. אמרו שהיא בעצמה אשמה שהלכה איתם, אמרו שהיא הסכימה למעשים ואף נהנתה מהם, אמרו שאמא שלה אשמה שנתנה לה לצאת החוצה לגן השעשועים. בעיני הסניגורים בתיקי עבירות מין כולם אשמים חוץ מהנאשם או הוריו שלא חינכו את את בנם לרחמים וחמלה כלפי נכים וחריגים ולכבוד כלפי ילדות ונערות.

 

ואכן, בשל גילם הצעיר של חבורת מגולחי הבלורית והטוהר, זכו בעונשים קלים מאד הנעים בין אי הרשעה למספר חודשי כליאה במעון סגור או בכלא אופק. לאחרונה על אף התנגדותנו, ועדת השחרורים של השב?ס ניקתה להם שליש, כך שאפילו את העונש הקל שנפסק נגדם הם לא באמת ריצו במלואו. כעת בהליך האזרחי הנזיקי, התהפך הגלגל. בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק השבוע כי שניים מתוך הפוגעים ישלמו לנועם פיצויים בגובה 3,700,000 מיליון ש"ח שזהו הסכום הגבוה ביותר שנפסק עד היום כפיצוי לנפגעת אונס.

 

סביר להניח כי סכומים דומים יפסקו גם כנגד יתר 9 הנערים הנוספים. יש בפסק דין תקדימי זה משום בשורה חשובה לציבור, שאכן בתום דרך קשה וארוכה בהליך פלילי ואזרחי, בכל זאת יש אור בקצה האפלה וגם אם לא נצליח לגבות בסופו של יום את כלל הסכום האדיר הזה, הרי שאלו שכלאו ילדה מוגבלת ושיעבדו אותה לצרכיהם, ישועבדו מעתה כל חייהם לחוב הכספי שלהם כלפיה. צדק פואטי וסגירת מעגל.

 

לאתר של עו"ד רוני אלוני סדובניק

תגובות (0)
הוסף תגובה