כתב למתלוננת: 'אני מצטער שאנסתי אותך' אולם לא הורשע באונס

דוקטורנט מאוניברסיטת אוקספורד שהואשם באונס ושלח הודעת טקסט לקרבן שלו בה הוא מודה במעשה ומתנצל עליו מהלך חופשי לאחר שחבר המושבעים בבית המשפט של סאות 'וורק קראון בלונדון לא הצליח להכריע האם אכן ביצע את התקיפה המדוברת.

 

התקיפה לכאורה אירעה, כך על פי כתב האישום, ב -14 במאי 2013. לדברי המתלוננת, שרמן איפ בן 25, הכריח אותה לשכב על מיטתו, הסיר את בגדיה בכוח ואנס אותה. בתום המעשה היא ברחה מדירתו בדמעות אולם בחרה שלא להגיש תלונה במשטרה. במקום זה היא שלחה לו הודעות סמס בהם הסבירה לו כמה פגע בה. במסגרת התכתבות בהודעות פרטיות בפייסבוק כינתה את האירוע "אונס למחצה".

 

 

הקורבן לכאורה סיפרה לבן זוגה על האונס בספטמבר 2013 – כארבעה חודשים לאחר האירוע – אולם החליטה לא להגיש תלונה רשמית.לדברי התובע דיוויד פובל "מה שהניע אותה ללכת למשטרה היה הודעת סמס ששלח איפ".

 

באוקטובר 2014, כשנה וחצי אחרי התקיפה, קיבלה המתלוננת סמס מאיפ בו הוא כתב: "אני כל כך מצטער על ההתעללות הרגשית שהעברתי אותך ועל המניפולציות שהפעלתי עלייך כדי לגרום לך לעשות דברים שלא רצית לעשות. אני מצטער שאנסתי אותך, מצטער שפגעתי בך. הכל באשמתי."

 

על אף שבהודעה זו איפ למעשה מודה באשמה באופן מובהק, בבית המשפט מסר, כמה לא מפתיע, גרסה אחרת לאירועים. לטענתו, המתלוננת הגיעה לדירתו אחרי שהזמין אותה כי רצה לשוחח עמה. בסופו של דבר השיחה התגלגלה לקיום יחסי מין בהסכמה. "היא אמרה 'בוא נעשה סקס' ואז היא שכבה על המיטה", סיפר לחוקרים.

 

התובע: "וזה היה הכל? שניכם קיימת יחסי מין והכול היה בסדר?"

 

"הכול היה נורמלי לגמרי, "השיב איפ.

 

למחרת, כך לטענתו, השניים נפגשו שוב למחרת, הפעם בבית הוריה ושוב קיימו יחסי מין בהסכמה.

 

התובע: "אני חושב שהסיבה שבגללה אתה מספר שלמחרת שכבתם שוב היא ניסיון להגיד שהיא שיקרה לגבי האירועים ביום הקודם".  

 

איפהשיב: "לא הייתי ממציא את זה. היא רצתה לקיים איתי יחסי מין שוב".

 

 

את הודעת ההתנצלות שהגיעה מאוחר יותר שלח לטענתו כי "רציתי לקבל אותה בחזרה. הייתי עושה הכל כדי לחזור להיות איתה."

 

בזמן האונס לכאורה, איפ למד לתואר שני בפיסיקה באוניברסיטת קולג' בלונדון. מאוחר יותר עבר לאוניברסיטת אוקספורד עבור שנת הלימודים הראשונה של הדוקטורט, כחלק מתוכנית וורוויק אוקספורד לסטטיסטיקה. כעת הוא לומד באוניברסיטת וורוויק. גם המתלוננת הייתה גם סטודנטית באותה עת, והיא הכירה את איפ במהלך הלימודים, בשנת 2012, כשנה לפני האירוע המדובר.

 

איפ כבר עמד פעמיים למשפט ועבר כבר שני סבבים של חבר מושבעים אולם לא הורשע באונס. הוא לא צפוי להתמודד עם משפט שלישי והתביעה צפויה לקבל החלטה סופית בשבוע הקרוב לגבי המשך דרכו של התיק הזה. 

תגובות (0)
הוסף תגובה