5 דרכים לשמור על ציפורניים מטופחות

ממאכלים מלאים בוויטמינים שיכולים לעזור לחיזוק תאי הציפורניים ועד להרגלים לא בריאים, שחלקנו עושות מבלי לשים לב–קבלי את הטיפים הכי טובים שיעזרו לך לשמור על הציפורניים שלך בריאות וחזקות שאספנו בעזרת רונית גילר, מנהלת תחום קוסמטיקה בסניף סופר-פארם בדיזנגוף סנטר, ואסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם.:

1. על ויטמין B7 שמעת כבר?

הוויטמין הזה מיוצר במעיים שלנו באופן טבעי, אך לא תמיד בכמות הנדרשת. מחסור בו עלול לגרום לתופעות בגוף, כגון: עור יבש, שערות שבירות וגם ציפורניים שעלולות להיסדק ולהישבר כתוצאה מהחוסר בוויטמין.

אז מה עושים? אפשר לאכול מזונות שמכילים את הוויטמין: כמו פולי סויה, נבטי חיטה, ירקות עליים, כבד בקר, אגוזים ועדשים. אפילו שתיית בירה עשויה לעזור כיוון שגם היא מכילה כמויות נדיבות שלו. הנה מצאנו לכן עוד סיבה טובה לקבוע עם חברה לדרינק.

אגב, זה נכון שיש אפשרות לקחת את זה כתוסף, אך רק אם בהנחה שאכן קיים מחסור כזה שמתגלה כתוצאה מבעיה רפואית כלשהי. באופן כללי, במקרה של ביוטין – ויטמין B7, יש יתרון למקור צמחי על פני מקור אחר, משום שהוא אינו קשור לחלבון ונספג בקלות רבה יותר במעי.

2. הרגלים מגונים – out

קילוף של לק ג'ל מהציפורניים לאורך כל היום עלול להחליש ולהזיק לציפורניים, ויש לזה הסבר: מדובר בסוג של לק שנדבק היטב לשכבה החיצונית של הציפורן, ובעת קילופה (באופן שאינו מקצועי), עלול להתקלף גם חלק מהציפורן עצמה. מה עושים? את הסרת הלק חשוב לבצע רק אצל קוסמטיקאית מוסמכת, ובעזרת אצטון ייעודי.

3. אל תשכחי לעגל פינות

עיצוב הציפורן בצורה עגולה ימנע שבירה מיותרת של הציפורניים. כשהציפון מעוצבת בצורה מרובעת, היא מועדת לנזקים, שעלולים להיגרם כתוצאה מהחיכוך שנוצר עם בדים וחפצים שונים שעלולים לגרום לשבירתה. בנוסף, חשוב לשייף את הציפורן בפצירה מתאימה. קוסמטיקאית לרוב תשתמש בכמה סוגי פצירות, למשל בפצירה עבה יותר המיועדת להסרת השכבה השומנית של הציפורן, ובפצירה רגילה המיועדת להענקת צורה. מניקור לא מקצועי או שימוש בפצירה גסה מידי, עלולים לגרום לשבירתה של הציפורן.

4. יוד – יכול לסייע מאוד

מרחו אחת לשבוע את הציפורניים ביוד לבן. היוד הזה ידוע בתכונותיו שעשויות לסייע לציפורן בהתמודדות עם חיידקים שגורמים לזיהומים שונים. האשלגן שבו מחזק את הקרטין, החומר שממנו עשויה הציפורן. את היוד ניתן לרכוש בבתי מרקחת ובחנויות הטבע.

5. חומצה פולית – לא רק בהריון

חומצה פולית עוזרת לשמור על העור, השיער והציפורניים. היא מסייעת לחלוקת התאים בגוף שלמעשה משתתפת בבניית הציפורן וחידושה. מה לאכול?: עדשים, אספרגוס, תרד, ברוקולי, סלק, חסה, באק-צ'וי, כרובית, פטרוזיליה, הם מקורות הנחשבים לעשירים וזמינים לספיגה. בנוסף, גם: קישוא, שעועית, כרוב, תותים, פלפל, כרוב ניצנים, כרישה, שומר, עגבניות ואפונת גינה, נחשבים למקורות טובים ומומלצים.עלים ירוקים, שעועית, פירות הדר, תפוחי אדמה, אספרגוס, דגים ואפונה ותרד. לא צריך המון, פשוט שלבו אותם בתזונה הקבועה שלכם.

5. עבדי עם כפפות

שטיפת כלים, ניקיונות ושאר עבודות בית, אולי יעשו טוב לבית שלך, אבל לא ממש יועילו לבריאות הציפורניים. לכן, מומלץ להגן על הידיים באמצעות כפפות ייעודיות. מים, כאמור, עלולים לפגוע בציפורניים והכפפות יעזרו למנוע את המגע שנוצר איתם וכך יגנו עליהם.

6. אל תוותרי על מחזק ציפורניים

לק זה אמנם יפה וקול, אבל מה שבאמת שומר על הציפורניים ומונע מהן להיסדק ולהתפצל, זה שכבה טובה של מחזק. לכן, קחי עוד דקה ושתיים ופרגני לציפורניים שלך אקסטרה פינוק עם מחזק טוב. אגב, ניתן למרוח אותו גם ללא שכבה של לק מעליו – הוא גם יעשה את העבודה, וגם יעניק לציפורן מראה מבריק ובריא במיוחד.

 עוד השתתפו בייעוץ לכתבה:

ניר נתנזון, מומחה לרפואת עור; הדס יריב, טכנולוגית מזון ומוסמכת בתזונה. יועצת מדעית בתעשיית המזון; גילי טולדו, יועצת יופי ואסתטיקה,