כמעט נשרפה למוות על ידי בן זוגה, וכעת עוזרת לנשים אחרות

לפני כמעט שש שנים, בערב כריסטמס, מריה מיידנה, אמא לשניים בת 29, הדליקה נר בביתה שבארגנטינה והתפללה לעזרה כדי להינצל מהקשר המתעלל שבו היא היתה. במשך שנים היא חוותה התעללות פיזית ונפשית, אך לא מצאה בתוכה את הכוחות לעזוב את בן זוגה. באותו ערב היא הרגישה ששוב תבוא התפוצצות מצדו, ובזמן שהתפללה לישועה, היא הרגישה גל חום עולה מתוכה. כשהביטה למעלה ראתה את בן זוגה שופך עליה בקבוק אלכוהול שלם.

 

עוד באון לייף: 

 

מריה רצה לאמבטיה ופתחה את הברזים, אבל אף טיפת מים לא יצאה. מסתבר שבן זוגה תכנן היטב את מהלכיו, ודאג לסגור את הצנרת המרכזית של הבית מבעוד מועד. מריה רצה מהבית ולמזלה היתה בחצר בריכה של ילדים עם קצת מים, היא זינקה לתוכה – אך כמובן שהנזק כבר נעשה.

 

מאז אותו המקרה, מריה עברה 59 ניתוחים כדי לטפל בכוויות החמורות שלה, אך עדיין הגוף שלה מלא בצלקות. במשך שנים היא שיקרה לגבי הנסיבות שגרמו לכוויות, וטענה שהיא זו שאחראית עליהן, עד שאזרה אומץ לספר את האמת. עכשיו היא לא רק מספרת את סיפורה, אלא גם מקדמת את התנועה הארגנטינאית NiUnaMenos (not one less)#  שקוראת לנשים שחוות התעללות לפנות לעזרה.

 

 

"בזכות NiUnaMenos נשים כבר לא מסתתרות", אמרה מריה בראיון. "לפני כן לא היינו מדברות. אני לא יודעת אם זה היה בגלל הפחד או הבושה, או אולי מהתחושה שהצדק לא היה בצד שלנו. אני שמחה לראות שעכשיו מדברים על זה בגלוי".

 

מרינה יודעת היטב את מחיר השתיקה: בשמונה השנים האחרונות, 2,384 נשים מתו כתוצאה מאלימות בבית, וכעת היא וחברותיה מעוניינות לעורר אחרות שנמצאות במצב שהן היו בו לפעול. "אני רוצה שהן ידעו שכל הסבל שלהן הוא לא הכרחי", אמרה מרינה והוסיפה כי "את יכולה לצאת מזה לפני שיהיה מאוחר מדי, את יכולה לבקש עזרה, כי היא הולכת וגדלה כל הזמן". 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה