ממשלת סין צנזרה תכנים שהועברו בווטאסאפ, בלי שהמשתמשים ידעו

על פי הדיווחים ברחבי העולם, סין החלה לצנזר חלקים מווטאסאפ מוקדם יותר השנה. למרות שאין תגובה לכך מהמדינה, רבים מעריכים שזה הגיע כחלק תגובה רחבה של הממשלה למחאה שהתעוררה בעקבות מותו של האסיר הפוליטי וחתן פרס נובל, ליו שיאובו.

 

בשימוש במה שמכונה "חומת האש הגדולה של סין", או חלק אחר מאמצעי הצנזורה הנרחבים שיש לסין, הצליח המדינה לעצור משתמשים מלשלוח סרטוני ווטאסאפ וקבצים אחרים. יחד עם זאת, בהתחשב בכך שפייסבוק הוסיפה אבטחה, הכוללת הצפנה מקצה לקצה של הודעות וואטסאפ, כיצד הצליחו הסינים לצנזר תמונות וסרטונים בעוד הם מאפשרים לאפליקציה לתפקד כרגיל?

 

 

פרידר סטיינמטץ, סטודנט למדעי המחשב וחוקר אבטחה, טוען שזה מאוד פשוט. הוא ערך סרטון שמראה את השיטה שסין משתמשת בה לדעתו, רק בעוצמה רבה יותר. זה פשוט מכוון מחדש את הגישה של הפלאפון לשרת קבצי המדיה שוואטסאפ משתמש בו, וגורם לסרטונים ותמונות להורדה לקרוס.

 

יחד עם זאת, מדובר בניסיון קטן. יכול להיות מצב שסין תוכל להרחיב את הפעולות ולהשתמש באותה שיטה כדי לשלוט באינטרנט במדינה. "אני לא יודע דבר על התשתית של הצנזורה הסינית אבל אני יכול לדמיין שזה די קל ליישום", אומר סיינמטץ.

 

האם ווטאסאפ יכולה לעשות יותר כדי להילחם בצנזורה כזאת? יכול מאוד להיות. ההצפנה של ווטאסאפ מבוססת על אפליקציית מסרים פופולרית אחרת – סיגנל. ליוצריי הכלי יש טריק נחמד שנועד למנוע סוגים שונים של צנזורה. מקור שמכיר את העבודה מאחורי האפליקציה אומר שסיגנל בוחרת לאחד שירותים על שרתי גוגל לצד הרבה אחרים, כך שאף אחד לא יכול לדעת באיזה שרת פועל משתמש ספציפי היות והחיבור מוצפן.

 

המשמעות היא שאם המדינה רוצה לצנזר שירות מיוחד, כמו סרטונים של סיגנל, היא צריכה לחסום את כל השרת של גוגל, תוך שהיא חוסמת את כל האחרים שפועלים על אותה מכונה. אפילו עבור סין מדובר במהלך מסוכן, שיגרום לזעם ציבורי גדול ברחבי העולם, מעבר לזה שכבר נגרם בפעולת הצנזורה האחרונה שנעשתה.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה