רעיונות גאוניים למיחזור חולצות בית הספר הישנות

ספטמבר בפתח, וחולצות בית הספר החדשות כבר ממתינות מגוהצות בארון לקראת היום הראשון לשנת הלימודים. את החולצות הישנות אנחנו בדרך כלל הופכים לבגדי בית או סמרטוטים, אבל יש משני המחנות הללו כבר בשפע.

 

אז מה עושים? משדרגים! הופכים את הטי שירטים המהוהות לחולצות הורסות, או בכלל לחיה אחרת לגמרי – כמו אקססורי מדליק. לא צריך להיות בתיה עוזיאל או מומחית למלאכת יד, מדובר ברעיונות פשוטים במיוחד שגם בעלי הידיים השמאליות ביננו יכולים ליצור. רצוי לצרף את הילדים לפעילות מהנה במזגן באמצע אוגוסט, שעל הדרך תלמד אותם שלמחזר זה אקולוגי וגם סופר כיף. בנוסף, חלק מהרעיונות מתאימים גם לחולצות חדשות, כדי להפוך את החולצות של הבנות שלכן לקצת יותר מקוריות ובעלות אמירה ייחודית.

 

תיק בד

את תיק הבד הזה, שהוא פתרון מעולה לקניות בסופר, ניתן לייצר צ'יק צ'ק – כל שתצטרכו הוא זוג מספריים. גוזרים את השרוולים ואת הצווארון (יש לגזור לכדי "מחשוף" עמוק, כדי לייצר פתח מספיק עמוק לתיק). לאחר מכן גוזרים את התחתית לפרנזים ברוחב שתרצו, סביב ה-3 ס"מ. כעת קושרים את הפרנזים מקדימה ומאחור בקשרים-קשרים. בכדי לייצר תחתית מהודקת ובטוחה עבור תכולת התיק יש לסדר את הפרנזים הקשורים אחד למעלה ואחד למטה (כמו בתמונה), ולקשור בין העליון לתחתון – מה שיספק תיק מאובטח.

 

 

 

חולצה עם כתף מציצה

ממש כמו חולצות וינטאג' עם לוגו של קוקה קולה, אוניברסיטת תל אביב או צבא ההגנה לישראל, גם חולצות עם סמל בית הספר – עושות קאמבק, אל תגידו שלא אמרנו. כדי להעניק לחולצת בית הספר טוויסט קול ניתן לייצר חורים בכתפיים, בהשראת הטרנד החם של הקיץ.

 

עבור הקסם הבא נזדקק למספריים, סרגל, חוט בצבע החולצה ומחט. גוזרים את החלק הפנימי של אזור הכתף, כלומר – מאזור התפר פנימה, בצורת משולש. לאחר מכן חותכים כ-3 ס"מ מהחלק התחתון של החולצה, המכפלת. מהרצועה הארוכה שנותרה גוזרים שתי חתיכות באורך 6 ס"מ. מכווצים את השרוול ומלפפים את הרצועה הקטנה סביבו, תופרים אותה בחלק הפנימי.

 

 

סרט לשיער

כדי ליצור סרט עם טוויסט מעניין לשיער, תצטרכו זוג מספריים, סרגל ואקדח דבק חם. גזרו את החולצה מחלקה המרכזי (כלומר, מתחת לבתי השחי) שתי רצועות של 2.5-4 ס"מ, לא להשתמש ברצועה התחתונה של החולצה – המכפלת. החזיקו כל רצועה בשני צדדיה ומתחו עד ש"תתגלגל" בתוך עצמה. צרו מאחת הרצועות לולאה והשכיבו אותה כלפי מעלה.הניחו מעליה את הרצועה השניה, בצורת האות U. העבירו את הקצה הימני של הרצועה התחתונה מעל ה-U(הרצועה העליונה). העבירו את הקצה השמאלי של הרצועה העליונה מתחת ללולאה, מצד שמאל. כעת העבירו את הקצה הימני של רצועת ה-U מתחת לקצה השמאלי ודרך הלולאה – אל עבר צד שמאל. כעת מתחו היטב את המבנה מכל קצה – כך שתיווצר מעין לחמניית צמה.

 

הניחו את הסרט על הראש וגזרו אם הרצועות ארוכות מדי. גזרו מלבן משארית החולצה, בגודל 6/9 ס"מ והניחו אותו בין קצוות הסרט. הדביקו את המלבן והסרט באמצעות אקדח דבק חם, או באמצעות דבק בדים (יקח לזה קצת יותר זמן להתייבש באפשרות השניה).

 

 

ומה עושים עם חולצות בית הספר החדשות? אפשר בקלות לשדרג גם אותן! את חולצות בית הספר החדשות תוכלו לרכוש במגוון גזרות, מידות, בדים וצבעים. הנושא הפך לטרנד חם, וניתן למצוא, למשל, באתר האינטרנט של קסטרו הדפסה חינם של סמל בית ספר (כן, כולל בית הספר שלכם) על כל קנייה של 5 חולצות ומעלה, זאת בנוסף למשלוח בחינם עם שליח עד הבית בכל הזמנה. איך משדרגים? קבלו 2 אופציות מדליקות:

 

חולצה מתוכשטת

חולצות מתוכשטות יכולות להוציא את היצירתיות מהבת שלך, משום שבקלות אפשר להכין אותן ביחד, על פי טעמה האישי. יש להכין מראש אבנים מתוכשטות (אפשר למצוא בכל חנות סידקית), סרגל, דבק בדים וקרטון. הניחו את הקרטון תחת החולצה, באיזור הצווארון. לפני שמתחילים להדביק את האבנים, ראשית עצבו את החולצה "על יבש" – לכו על דוגמא ייחודית, שילובי צבעי וסוגי אבנים – ממש כמו שרשרת, ומשחקים שונים עם המרווחים. אפשר "לפלוש" לאזור סמל בית הספר ולעטר גם אותו באבנים. כעת גשו לעבודה – הדביקו כל אבן על פי המיקום שבחרתם. המתינו מספר דקות לפני הלבישה.

 

 

טוויסט בגב

כך תהפכו את חולצת בית הספר הגנרית לאישית, ייחודית ואפילו מחמיאה. הטריק? סרט הנקשר באזור הגב המקנה לטי שירט מראה "מחוכי" – רק בגרסה הסופר נוחה.

ליצירת הלוק נזדקק לגיר, מספריים וסרט בכל מרקם וצבע העולה על דעתכם. הפכו את החולצה וסמנו באמצעות גיר זוגות של נקודות – כאן יעבור הסרט. לאחר מכן חתכו חריצים בגודל אחיד, לא קטן מדי – כדי שהסרט יכנס. השחילו את הסרט – התחילו בזוג העליון והתקדמו כלפי מטה. קשרו את הסרט בתחתית. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה