השימוש באינטרנט בדרום אפריקה בעלייה משמעותית

מיליון אנשים משתמשים באינטרנט בדרום אפריקה, כשרובם גולשים דרך המובייל. כך עולה ממחקר חדש שמראה ש-40% מהאוכלוסייה המקומית תהפוך למקוונת עוד השנה.
עם אוכלוסייה שמונה 55.9 מיליון אנשים, דרום אפריקה חווה פיצוץ בגישה לאינטרנט מאז יוני 2016, כשמספר המשתמשים המקוונים צפוי להגיע ל-22.5 מיליון עד סוף 2017. כך עולה ממחקר שנערך על ידיworld wide worx  שבדקו את נתוני הגלישה בדרום אפריקה ב-2017.

 

"אנחנו יכולים לראות צורך בגישה מהירה יותר לאינטרנט בראש השוק וגישה זולה יותר בתחתית. למעשה, פרישת הסיבים אל הבתים באה זמן קצר לאחר ירידה בחיבורי ASDL  בדרום אפריקה. כשהצורך באינטרנט מהיר עולה, במיוחד לשימוש בשירותים כמו נטליפקס ושואומקס, ADSL כבר לא מתאים יותר לאנשים אם יש להם גישה לסיבים", אומר ארתור גולדסטאק, מנהל world wide worx.

 

 

המחקר שלו חשף איך הדאטה נראת יקרה מידי ולכן לא משתמשים בה באופן רחב ככל האפשר. "יש בסביבות 29 מיליון סמארטפונים בשימוש בדרום אפריקה אבל רק 21 משתמשים באינטרנט, מה שמראה שרבע מבסיס משתמשי הסמארטפונים לא יכולים להרשות לעצמם את הדאטה", אומר גולדסטאק, שהיה עיתונאי הטכנולוגיה הראשון במדינה.

 

בסף התחתון, אנחנו יכולים לראות שיש קשר מאוד חזק בין ירידה במחיר הנתונים הניידים ועלייה בשימוש, מה שאומר שיש דרישה גדולה עצורה בתחתית השוק". מתוך 21 מיליון סך הכל, 7 מיליון משתמשים רק במובייל, ולשאר יש גישה בעבודה או שהם משתמשים בנקודות WIFI.

 

"בסופו של דבר להגיע לנקודה בה אנחנו להגיד שבכל שנייה יש מבוגר דרום אפריקאי שמחובר לאינטרנט היא נקודת ציון משמעותית, בגלל שהגישה לאינטרנט הופכת לשם נרדף לגישה כלכלית", אומר רשאד שה, מנהל ב,Dark fiber Africa- שמימנו את הדו"ח. "מהסיבה הזאת, זה קריטי שהמדינה תתעדף את הנגשתן של תשתיות באזורים בעייתיים, במיוחד מחוץ למטרופוליטנים הגדולים".

 

 

הפעילות כי נפוצה בשימוש באינטרנט בדרום אפריקה היא תקשורת, שבאה לידי ביטוי בהתקשרויות חברתיות, מידע ובידור. פייסבוק, עם 15 מיליון משתמשים פעילים בסוף 2016 היא "ללא ספק הפלטפורמה הכי נפוצה במדינה", אומר גולדסטאק. לטוויטר יש יותר מ-7.5 מיליון משתמשים, וואטסאפ מוערכת ב-16 מיליון, ליוטיוב יש 8.5 מיליון ולינקדאין עם יותר מ-5 מיליון משתמשים.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה