בת 33, בתולה מבחירה ואין לה שום בעיה לדבר על זה

השחקנית איבון אורג'י בת ה-33 קצרה את שבחי הביקורת על משחקה ב"לא בטוחה" (Insecure), סדרת קומדיה מקורית של HBO. בסדרה היא מגלמת את מולי, עורכת דין מצליחה, האישה השחורה היחידה בחברה בה היא עובדת. במהלך העונה מולי מחליפה גברים כמו גרביים ולא מצליחה לנהל מערכת יחסים ממושכת.עד כאן הדמות. והמציאות?

 

בשבוע שעבר חשפה אורג'י עד כמה גדול הפער בין האישה הצעירה, המינית והמשוחררת שהיא מגלמת בסדרה לבין חייה האמיתיים: "אני נוצרייה אדוקה", סיפרה למעריציה, "ואני מתכננת להישאר בתולה עד לנישואין".

 

 

"אני כנה ופתוחה לדבר על זה, כי למה לא בעצם?", אמרה בריאיון למגזין 'פיפל'. "אני לגמרי סגורה על מי שאני. לפני שהתפרסמתי, ישבתי עם עצמי ועם אלוהים וחשבתי, איך אני הולכת לעשות את זה, איך אני אייצג את ערכי האל. החלטתי שאני אגרום לו להתגאות בי".

 

אורג'י מספרת שהיא תמיד מוכנה להסביר קצת יותר על החלטה לכל מי שמראה עניין: "אנשים שואלים על זה כי הם סקרנים, או שהם לא מבינים", היא אומרת. "איך הם יבינו אם אני לא אדבר על זה אף פעם? אני יכולה לספק את הסקרנות של כל מי שנמצא בחושך לגבי הנושא הזה במקום שהוא ייצור לעצמו איזשהו נראטיב שלא בהכרח קשור למציאות".

 

ברשתות החברתיות מיהרו לחגוג על פרט המידע הפיקנטי הזה. בכל זאת, לא כל יום אישה מפורסמת מצהירה על בתוליה ובטח לא בגיל 33. כמה מהגולשים ירדו על הבחירה של אורג'י להישאר בתולה. הנה דוגמא:

 

 

 

 

אחרים הביעו את הערצתם לאורג'י על הנכונות לעשות מה שנכון וטוב עבורה בהתאם לאמונות שלה וגם מבהירים שהבחירות של אורג'י אינן גרסה לסלאטשיימינג.

 

 

 

 

60% מהנערים והנערות בארה"ב קיימו יחסי מין לפני שסיימו את לימודיהם בתיכון. אמנם המשמעות של הנתון הזה היא שרוב הנשים בגיל 33 כבר מזמן לא בתולות אולם אורג'י היא בהחלט לא הבתולה היחידה בגיל הזה. על פי מכון גוטמכר, 36% מהנשים בגילאי 20 עד 44 הן רווקות, ול-9 מתוך 10 הרווקות הללו יש ניסיון מיני.

 

"לא גדלתי על טלוויזיה"

אורג'י היגרה לארה"ב מניגריה בגיל 6. "זה סיפור מהגרים קלאסי. ההורים שלי רצו את הטוב ביותר עבורנו והביאו אותנו לכאן", היא מספרת.

 

החיים במרילנד לא תמיד היו קלים. "הייתי קורבן לבריונות כי יש לי מבטא ניגרי מובהק", היא נזכרת. "אמא שלי נהגה לומר לי 'אנחנו לא באנו לאמריקה כדי שתהיי פופולארית.' והיא צדקה כמובן, אבל כילד זה בדיוק מה שאתה רוצה, שיהיה לך את הדבר הזה שיש לכל אחד אחר".

 

 

עם סיום לימודי תואר שני בבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ורג וושינגטון, אורג'י זעזעה את בני משפחתה (שתמיד קיוו שהיא תהיה רופאה), והודיעה להם שהיא רוצה לעבור לניו יורק כדי לפצוח בקריירת סטנד-אפ .

 

"לא היו שום סימנים שאני רוצה לעשות את זה, "אומרת אורג'י. "לא גדלנו על טלוויזיה. אמרתי להם 'ייקח לי שמונה שנים להיות רופאה, תנו לי גג שמונה שנים לעשות את זה בעולם הבידור' ואני שמחה לומר שעשיתי את זה בשבע".

 

ל"לא בטוחה" יש צופים נאמנים רבים ובימים האלו מצטלמת אורג'י לעונה השלישית. "אנשים באים אליי ואומרים "מולי זו אני" או "אנחנו פשוט שמחים לראות אישה שחורה בטלוויזיה שהיא עורכת דין, כי אני גם עורכת דין…" זה נותן לאנשים אלטרנטיבה. כל כך הרבה קורה בקהילה שלנו, במדינה שלנו, ועכשיו סוף סוף יש לנו הזדמנות להסתכל בטלוויזיה ולראות גרסה של עצמנו שאנחנו באמת יכולים להתייחס אליה. אני חושבת שזה מדבר ללב של הרבה אנשים וזה מגניב להיות באמצע כל זה".

תגובות (0)
הוסף תגובה