לטייל עם הילדים בחו"ל: כל הטיפים

טיסה עם ילדים ויותר מזה עם פעוטות מלחיצה הורים. ילדים צעירים ותינוקות רגילים למוצרים מסוימים, לאוכל קבוע ולא תמיד מתורגלים בהליכה ארוכה או בשיטוט במוזאונים. גם מזג האוויר יכול להיות שונה ממזג האוויר המוכר לנו.

 

לקראת טיולי תרמילאים, אחרי הצבא, מתעסקים ומתמחים בנושא הציוד שבועות רבים, מומלץ, גם בטיול עם ילדים, להקדיש לנושא מעט מחשבה והיערכות מראש. 6 טיפים להתארגנות נכונה ויעילה:

מה לארוז: את כל הבית

הכלל הראשון הוא לקחת את כל מה שאתם באמת צריכים. זה אולי נשמע טריוויאלי אבל הרבה פעמים חסר לנו משהו ואנחנו מקווים שכבר נמצא אותו במהלך הטיול. באמת כמעט תמיד אפשר לקנות בחו"ל את כל מה שחסר, אבל אני ממליצה להשאיר את הקניות לדברים שרוצים ולא לדברים שצריכים.

 

במילים אחרות, להשאיר לטיול כמה שפחות "סידורים". החיפוש אחר המוצר המדויק שאתם זקוקים לו עלול לגזול מכם זמן מיותר ואם הדבר דחוף – זה גם יכול לשבש לכם את סדר היום.

 

אם יש מוצרים שאתם רגילים להשתמש בתוצרת מסוימת בלבד, הביאו אותם עמכם. בהקשר של תינוקות, הדבר בולט במיוחד: למשל פורמולה שהתינוק רגיל אליה, משחת החתלה מועדפת או אפילו חיתולים שאתם סומכים עליהם. הביאו מספיק לכל משך הטיול כדי לא להתאכזב למקרה שלא תמצאו את המותגים המוכרים לכם.

אוכל: הצטיידו במה שהילדים אוהבים

התייחסות לנושא התזונה משמעותית בעיקר לשומרי כשרות או לרגישים למזון כלשהו. רצוי להביא מהארץ את כל הדרוש כדי לא לאבד זמן ואנרגיה על חיפושים של מוצרים מיוחדים. אם אין לכם צרכים מיוחדים בהקשר של אוכל, אין סיבה של ממש להביא אתכם יותר מאשר צידה וחטיפים ליום הראשון.

 

בעבר היה מקובל להביא מהארץ אוכל המוכר לילדים שאין להשיגו בחו"ל. כיום, אנחנו רגילים לקנות בארץ מוצרים ומותגים בינלאומיים, עד שאין  חשש שלא תמצאו בכל סופרמרקט ממוצע – באירופה או בארה"ב – בדיוק את המזון המוכר לכם. רק אם לילד שלכם יש העדפה למוצר מאוד ספציפי, ואתם חוששים שמא לא תמצאו אותו, כדאי להביאו ולשמח את הילד.

צילום:יח"צ המשפחה המטיילת

הכינו רשימת ציוד מפורטת

הכינו רשימת ציוד מפורטת המחולקת לפי בני הבית. חשוב לציין מהו הציוד הדרוש לכל אחד ואחד מהמשתתפים בטיול. הרשימה תעזור לכם לוודא שלא שכחתם כלום, תמנע מכם לקחת ציוד מיותר (גם יותר מדי חפצים ובגדים זה הרי לא טוב) וגם תעזור לכם בסוף הטיול – כשתארזו את החפצים לקראת החזרה, לראות ששום דבר לא נשכח בטעות. רשימה מחולקת לפי גילאים תמצאו כאן.

ארזו תיק אישי לכל ילד

מומלץ להכין לכל ילד, מגיל 4 לערך, תיק גב אישי המותאם לו. לתיק כזה יש כמה שימושים ויתרונות:

 

התיק מאפשר לכל ילד מקום פרטי משלו לשים את הצעצועים, חוברות ומשחקים החביבים עליו שהוא בוחר לקחת איתו לטיול.

 

הוא נותן לילד אחריות על חפציו ותחושה של שותפות בטיול. ילד קטן עשוי להרגיש גאווה שמפקידים בידיו חלק, ולו קטן, מהציוד הדרוש. תנו לכל ילד להחליט – בהתייעצות אתכם – מה לשים בתיק. זהו גם המקום לבקבוק שתייה אישי, לחטיף אחד או שניים האהובים על הילד, לכלי כתיבה ולמשחקים למטוס.

 

ככל שהילד גדול יותר – כן אפשר לתת לו יותר חופש בבחירת חפציו וכן מומלץ שישתתף במהלך הטיול בסחיבה של הציוד הכללי: בקבוק מים גדול, צידה לדרך, מצלמה, מדריך נסיעות או כל ציוד אחר המיועד למשפחה כולה. אין שום סיבה שההורים יסחבו הכול לבד.

 

מעיל ובגד ים: ביגוד לכל מזג אוויר

הביאו בחשבון מזג אוויר קריר או גשום, גם בחודשי הקיץ, במיוחד אם אתם נוסעים לארצות צפוניות באירופה. אצלנו בארץ גשם בקיץ הוא תופעה יוצאת דופן ונראה לנו משונה שבחודשים יולי או אוגוסט עשוי לרדת גשם. במדינות רבות באירופה כמו איטליה, הולנד, וצרפת גשם קיצי הוא עניין שבשגרה.

 

מומלץ לבדוק את תחזית מזג האוויר המעודכנת לקראת הטיול (יש אתרים שבהם אפשר למצוא תחזית ל-10 ימים בנוסף לסטטיסטיקה חודשית) וארזו בגדים בהתאם. כאמור, תמיד כדאי להביא גם מטרייה או מעיל גשם קליל ליתר ביטחון.

חשבו את מרחקי ההליכה

עם ילדים קטנים מלבד בגדים לרוב, מוצרי החתלה, בקבוקים, מוצצים, שמיכה, תרופות ומשחקים יש שלושה מרכיבים חשובים שעשויים לתפוס מקום ומשקל: עגלה, מנשא וכסא בטיחות. אני ממליצה להשקיע בציוד זה וכמובן – להביאו אתכם מהארץ. בבחירה בין עגלה מסורבלת לבין טיולון קל אין העדיפו תמיד טיולון קל ועמיד.

 

אם יש לכם טיולון שאפשר להעבירו למצב שכיבה מה טוב ואם אין לכם – שיקלו ברצינות להשאיל כזה או לרכוש לקראת הטיול. גם לילדים גדולים יחסית – בני 4 או אפילו 5 שרגילים ללכת ברגל (ובבית שכחתם בכלל מה זה טיולון) – מומלץ להביא  טיולון. במהלך הטיול אתם עשויים להסתובב על הרגליים ימים שלמים והקטנים מתעייפים. אמנם זה עוד משהו לסחוב אתכם אבל אם הטיולון קל וקומפקטי – אתם תברכו עליו.

 

אם אתם מתכננים לערוך טיולים רגליים אז כדאי להשקיע במנשא טוב לתינוקות. מנשאי גב איכותיים הנמכרים בחנויות ציוד למטיילים (המתאימים בדרך כלל לילדים מגיל 6 חודשים ומעלה) אמנם עלולים להיות יקרים למדי, אך זו השקעה משתלמת אם אתם חובבי טיולים.

 

כסא בטיחות הוא נושא חשוב נוסף שכדאי לקחת איתכם. אם הילד גדול ורק צריך בוסטר פשוט אז אין קל מזה להביא אתכם מהארץ. אם מדובר בתינוק הזקוק לסלקל או לכסא בטיחות רציני אזי גם כאן אני ממליצה בחום להביא אתכם את הכסא שלכם מהארץ ולא לסמוך על מה שתקבלו בחברת ההשכרה.

 

באחד מטיולינו הזמנו מחברת ההשכרה כסא בטיחות והדגשנו שמדובר בילד בין שנה וחצי. כשהגענו קיבלנו בוסטר מצ'וקמק שהתאים במקרה הטוב לילדים גדולים בהרבה. בתחנת ההשכרה לא היה כל כסא אחר ובדלית ברירה נאלצנו לקחת את מה שיש ומייד נסענו לחפש  קניון שם מצאנו ורכשנו כסא בטיחות חדש (ויקר). בקיצור – בדיוק בשביל לחסוך מכם את הטרחה והדאגה – הביאו אתכם את הכסא המוכר מהבית.

 

המשפחה המטיילת

תגובות (0)
הוסף תגובה