טיפולי פוריות: מה אומרים לבני המשפחה

הקונפליקט איפה לעשות את החג הוא קשה כאשר יש ילדים, אבל דווקא כשאתם נמצאים בטיפולים לקראת הורות, דווקא אז הקושי הוא כפול. הוויכוחים מתנהלים בין בני הזוג. כל אחד מושך לצד שלו ולא מוותר גם אם השני באמת צודק או לחילופין גם אם ראש השנה או החג בשנה שעברה עבר גם אצל הצד השני.

 

כל התורה כולה היא בהכנה מתאימה לפני שבאים לערב החג, ובידיעה שישאלו אתכם שאלות, והרבה.

איך מתמודדים עם השאלות בלי לריב כל החג?

 

אל תשכחו שגם החג הזה ייגמר. הסירו מעליכם את מהות החג ותחשבו שהערב הזה הוא עוד ערב שבת או יום הולדת משפחתית. זכרו שהארוחה עורכת 4 שעות לכל היותר אך המריבה והכעס נשארים איתכם ימים ארוכים.

 

החליטו ביחד. מנהלים  משא ומתן. כל צד אומר את הדברים שלו, רושמים את כל הנקודות שבגללן כל אחד לא רוצה ללכת לצד השני ואת כל הנקודות שכל צד רוצה ללכת לצד שלו.  לאחר מכן כל אחד בוחר את הנקודה שבגללה הוא הכי לא רוצה ללכת לצד השני. בסוף הרשימה כותבים היכן יתנהל החג הקודם ומחליטים היכן יתנהל החג הבא – כך אפשר לראות על הדף היכן נמצא רוב הקונפליקט. 

 

חשוב לשים דגש לתחושות. אם את לא מסוגלת לעבור את החג ללא התמיכה של הוריך ודאי שזה כתוב ואם אתה מרגיש שהוריך מאוד רוצים לתמוך אך לא ניתנת להם מספיק הזדמנויות, תהיו הוגנים.

 

ערכו שיחה מקדימה. תערכו שיחה מקדימה עם המארחים.  אם אתם יודעים שהדודה שלא יודעת טקט מהו תהיה שם, תערכו שיחה מקדימה (עדינה) עם המארחת, אם זו אימך או חמתך ודאי שאת מבצעת את השיחה לא מתוך כעס או עלבון אלא מתוך רציונאל שחייכם הם שלכם ושכאשר יהיה מה לספר תספרו.

היו מוכנים לכל שאלה. אם לא יודעים במשפחתכם על מה שעובר עליכם ובכל זאת מישהו מעלה את הנושא, ודאו שאתם לא עונים מתוך כעס ובצורה הכי רגועה שאתם יכולים (ברור שלא תמיד זה אפשרי) ענו בטון אחיד, אנחנו עובדים על זה וכאשר יהיה מה לספר נספר. 

 

פנקו את עצמכם. הכי חשוב, כמה ימים לפני החג תערכו יום כיף זוגי באחד הקניונים. פרגנו לעצמכם חולצה חדשה או מלתחה חדשה ותזכרו שיכול להיות שאכן זהו החג שתצאו מעבדות לחרות!

 

לרוב הסובבים אותנו מאוד רוצים בטובתנו, רק הדרך שלהם לא תמיד כפי שאנחנו רוצים או מצפים.  תפנימו שהרצון של כל אדם באשר הוא לעזור, לשאול או לתת עצה באה ממקום שבו אתם חשובים להם ולא על מנת לפגוע או חלילה להיכנס לכם לחיים.

תגובות (0)
הוסף תגובה