איורוודה: הכירו את השיטה לניקוי רעלים – פנצ'ה קארמה

אורח חיינו,  התזונה שלנו והסביבה בה אנו חיים מלאים כיום ברעלים מסוגים שונים. עונה זו, סוף החורף ותחילת האביב היא העונה הטובה ביותר לניקוי.

 

אמנם גופנו, על פי האיורוודה, הרפואה ההודית, מסוגל להתמודד בהצלחה עם כל האתגרים שאנו מציבים בפניו, וגם עם הרעילות אשר חודרת לגופנו. כל זאת נכון, כל עוד המשוואה הזו מדויקת: כמות הרעלים הנכנסת קטנה מיכולת הגוף להתמודד, יחד עם משתנה חשוב והוא בריאות ואיזון הגוף.

 

במקרים רבים, גוף ונפש לא מאוזנים, לא בריאים יחד עם כמות רעלנים גדולה מאד, תכריע את יכולת הגוף להתמודד, ותביא למצב של עודף רעילות בגוף.

 

על פי רפואת האיורוודה כאשר מערכת העיכול אינה תקינה מתחילים להצטבר רעלים. כאשר כמות הרעלים נמצאת ברמה גבוהה ומתפתחות מחלות כרוניות יש צורך בניקוי רעלים עמוק ואינטנסיבי המכונה פנצ'ה קארמה – ניקוי בחמישה שלבים.

 

בתהליך זה נעשית הכנה דקדקנית המורכבת מעיסויים וסאונה עם צמחי מרפא. מטרת התהליך היא להפריד את הרעלים הדבוקים לרקמות, לפתוח את הערוצים בגוף, ובסופו של דבר להחזיר את הרעלים למערכת העיכול ולפלוט אותם החוצה. אגב, לא כולם צריכים לעבור את כל חמשת השלבים.

אופן הניקוי

שלב ראשון: אבחון

על ידי אבחון מסודר ניתן לקבל תמונה מלאה על מצבו של האדם. האבחון נעשה על ידי תשאול, אבחון דופק איורוודי, עיניים, לשון.

 

שלב שני: מתן תזונה וצמחי מרפא

זאת כהכנה ראשונית על מנת שהגוף יתחיל להוציא החוצה פסולת.

 

שלב שלישי: תחילת התהליך האינטנסיבי של הניקוי

בשלב זה מקבל האדם עיסויים עם שמן שומשום חם וייזוע במשך חמישה ימים רצופים. הייזוע נועד להפריש רעלים דרך העור ונעשה על ידי הושבת האדם בתא מיוחד כשראשו מחוץ לתא, ונושם את האוויר הנעים שבחדר. את האדים לייזוע מפיקים ממרתח של צמחי מרפא ייעודיים.

 

שלב רביעי: יום הניקוי

כאשר המטפל מוודא שהאדם הגיע למוכנות מלאה של הגוף והנפש, העיכול תקין והיציאות תקינות ונוצרה הצפת רעלים, ניתן לגשת לתהליך ניקוי הרעלים בעצמו.

שלב חמישי:  ניקוי רעלים

תהליך ניקוי הרעלים גם הוא מורכב מחמישה חלקים. הוא תהליך מרוכז ואינטנסיבי הנמשך בין שבוע לחודש על פי מצב המטופל.

 

וומנה. ניקוי הבטן העליונה והריאות. מתאים בעיקר לאסטמה, בעיות נשימה, השמנה אלרגיות, מחלות עור. נעשה בעזרת שתיית חלב בכמות גדולה ביחד עם צמחי מרפא. ניקוי זה מתבצע במשך יום אחד על ידי יצירת תהליך של הקאה בעזרת צמחי מרפא.טיפול זה וכן שאר טיפולי ניקויי הרעלים, מתבצעים בחדר הטיפולים תחת השגחת המטפל.

 

וירג'נה. ניקוי הבטן התחתונה. מתאים למחלות כבד, בעיות עיכול שונות, מיגרנות, עייפות, לחץ דם. בעיות כמו לחץ דם, מיגרנות, כולסטרול נעלמות לרב כחודש לאחר שלב ניקוי זה. ניקוי זה מתבצע במשך יום אחד על ידי מתן תרופה משלשלת.

 

באסטי (כולל את שלבים 3 ו-4 יחד). מתאים לעצירות, יובש בגוף, מחלות פרקים, בעיות מעיים, מחלות של מערכת העצבים.

תהליך זה שונה משני השלבים הראשונים. תהליך זה נמשך כשבועיים עד חודש בהתאם לאופי המחלה ובמשך כל הזמן הזה המטופל מקבל טיפולי שימון וייזוע. במהלכו  מתבצע ניקוי המעי הגס על ידי חוקנים של שמן ומרתח צמחי מרפא לסירוגין, המנקים את השכבות הרעילות שנוצרו במעי הגס באופן סיסטמטי.

 

נאסיאם. ניקוי האף והסינוסיטיס. זהו ניקוי יותר מנטלי ולכן יבוא כאשר הגוף הפיזי נקי. מועיל משמעותית בבעיות מנטליות כמו חרדה, אינסומניה, בלבול, נחירות, סינוסיטיס,  נשימה, הרגעה. תהליך זה נעשה על עיסוי וייזוע של הפנים ולאחר מכן החדרת טיפות משמנים מיוחדים לתוך הנחיריים.

 

יגאל קוטין, מטפל איורוודי, הרבליסט ומטפל בנטורופתיה. מתמחה בתחום צמחי המרפא האיורוודים, טיפולי ניקוי איורוודים (פאנצ'ה קארמה) ועיסוי רפואי איורוודי. ממקימי מגמת האיורוודה במכללת רידמן, מרצה ומרכז את המגמה

תגובות (0)
הוסף תגובה