רוצה את הגוף שלי בחזרה: מדריך לבטן אחרי הלידה

בשעה טובה ומוצלחת ילדת, התאוששת מהלידה אבל הגוף לא חוזר לעצמו. הבטן לא שטוחה והשרירים רפויים. אני ממליצה לנטוש את האשמות והבכיות ולעבור אל דרך חדשה, דרך של מעשים, התמדה ותוצאה. מה בדיוק קורה לגוף במהלך ההריון, ואיך אפשר לחזור לבטן שטוחה.

 

עוד ב-OnLife:

 

לאחר החודשים הראשונים של ההריון, כשהבטן מתחילה לגדול, שרירי הבטן, הרצועות והגידים נמתחים בעקבות הורמון הרלקסין כדי לפנות מקום לעובר הגדל. האם המאושרת מתחילה לעלות במשקל מעבר למשקל התינוק והנוזלים המתלווים אליו. זה לכשעצמו מפחית את הנוחות בתרגול שרירי הבטן (במיוחד בשליש השלישי של ההיריון) וגורם לרפיונה של הבטן לאחר הלידה.

 

‏ישנן נשים הנשארות עם בטן לאחר הלידה. הבטן הבולטת מבטאת את החולשה ואת המתיחה, למעשה תופעה ידועה זו מראה כי לשרירי הבטן אין  תמיכה חזקה מבחוץ. ‏לכן, הפעולה הראשונה שיש לבצע במקרה כזה, ‏היא עבודה לשם חיזוק שרירי הבטן.

חוזרים לפעילות רגילה

בארבעת השבועות הראשונים שלאחר לידה רגילה, או שמונה השבועות אחרי לידה קיסרית (תקופה המוגדרת כמשכב לידה) אין לבצע מאמץ גופני מכל סוג שהוא. הגוף זקוק למנוחה ולהשבת כוחותיו לאחר החוויה הטראומטית שעבר. בתום תקופה זו, ורק לאחר אישור רופא, ניתן לחזור לפעילות מתונה. בחירת המועד הנכון לשוב ולעסוק בפעילות גופנית תלויה, בין השאר, בניסיון ספורטיבי קודם, יכולת גופנית, רמת ההתאוששות, סוג הלידה (רגיל, עם תפרים, ללא תפרים, קיסרי) וכמובן באופי. של האישה.  אני ממליצה להשאיר את מועד החזרה לפעילות לקביעתו של הרופא.

מבנה שרירי הבטן אינו משתנה אלא קבוע, שרירי קיר הבטן הם ארבעה שרירים: 2 אלכסוניים, ישר בטני ורחב בטני. שרירי בטן אלה מסייעים ביציבה, בנשימה ובתנועות של כפיפת גו, הטיות גו צידיות, תנועות באגן ושל סיבוב הגו.

 

מתחילים לזוז

לשרירים בשכבה הפנימית תפקיד יותר חשוב בעיצוב בטן שטוחה. הדרך להשגת בטן שטוחה מתחילה בשילוב של תזונה, הורדת אחוזי שומן ואימון גופני. ניתן לראות שני חלקים עיקריים בעיצוב הבטן וחזרה לגזרה: מרכיב אירובי – הפחתת אחוזי שומן , והמרכיב השני- האנאירובי – עבודה על כוח וסבולת שריר.
 

פעילות אירובית כללית (כגון: ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים) המיועדת לסייע בשריפת שומן (הפחתת אחוזי שומן). אימון סיבולת שריר וכוח שריר – כפיפות גו הידועות יותר בשמן הפחות מקצועי "כפיפות בטן" בצורות שונות, זוויות שונות ותנוחות שונות ובתוכן אימון שונה.

 

פעילות אירובית בלבד, הליכה בקצב בינוני ולא מואץ, מומלצת מהשבוע השני. שוב, אני מדגישה, פעילות מתונה.  הקפידי על פעילות אירובית פעמיים שלוש בשבוע למשך חצי שעה. השלושה חודשים לאחר הלידה מוגדרים בספרות כטרימסטר רביעי, את ללא העובר אך ההורמונים בגוף עדיין משתוללים ועל כן חשוב להיזהר ולהקפיד על אותם הדגשים באם התאמנת במהלך ההריון. לאחר השבוע הרביעי  ואישור רפואי ניתן לעבור לעבודת כוח אך כמו שציינתי, מאמץ בינוני ולעבוד על פי עיקרון ההדרגה. משכב לידה על פי הרמב"ם הוא כשנה.

לא הולך לי

את המשפטים: לא הולך לי,  קשה לי,  נמאס לי, אני לא מצליחה או זה לא הוגן למה היא ככה ואני ככה – אני מכירה היטב. כדאי לזכור שמבחינה גנטית אף אחת לא דומה לשנייה, לכן ניתן לראות נשים שמיד לאחר הלידה מסתובבות עם בטן שטוחה והבטן ההריונית נעלמה כלא הייתה ולעומתן כאלה שהמצב הפוך.

 

אבל כל אחת ואחת קיבלה והתברכה בנתונים הגנטיים שלה וכל אחת יכולה להגיע למצב הקודם להריון ואף למצב יותר טוב. איך? הודות להורמונים שעדיין מסתובבים חופשי בגוף האישה ומסייעים לך לעצב אותו, עם זאת את חייבת לעשות עבודה לא פשוטה, של שילוב תזונה ופעילות גופנית.

כל אחת יכולה, השאלה כמה היא רוצה!

 

לעצות נוספות של אלינור למפל

 

תגובות (0)
הוסף תגובה