החופש הגדול מתקצר: כבר מהשנה הקרובה

החלטת משרד החינוך קובעת: התאריך ההיסטורי 1 בספטמבר ישתנה ומהשנה אתם מוזמנים לתרגל תאריך חדש לפתיחת שנת הלימודים: 26  באוגוסט. מדובר על קיצור של שבוע שלם מהחופשה, שאולי לא יהווה את הקיצור הסופי ובהמשך כנראה שהחופשה של גני הילדים תקוצר בשבוע נוסף.

 

במקביל, ימי החופשה המבוטלים יפוצלו וישתלבו בחופשים אחרים. כך למשל חופשת פסח תוארך בשלושה ימים נוספים, חופשת החנוכה תוארך גם היא וט"ו בשבט ייהפך, כנראה ליום חופשה.

 

עוד בonlife:

 

 

בין יום הכיפורים לסוכות יתווספו שלושה ימי חופשה – "גשר" בין שני החגים: החופשה תחל ב-7 באוקטובר 2011, ט' בתשרי התשע"ב ותסתיים ב-23 באוקטובר, כ"ה בתשרי התשע"ב.

 

חופשת חנוכה תוקדם ביום ותחל ב-21 בדצמבר 2011, כ"ה בכסלו התשע"ב.

 

חופשת פסח תוארך ביום אחד ותחל מוקדם יותר, ב-28 במרס 2012, ה' בניסן התשע"ב.

 

לוח החופשות החדש יופץ השבוע לבתי הספר ולמנהלים, כדי להתארגן אחרת לפתיחת השנה.

"ההחלטה היא זריית חול בעיני ההורים"

אבל איך השינוי הזה ישפיע על התלמידים, ההורים, והמורים? התלמידים, כנראה יתאכזבו. ההורים שחלקם אולי ישמח מכך ששבוע שלם בחופשה נעלם ואיתו הצורך למצוא "סידור" לילדים. מצד שני, הורים שתכננו חופשה בסוף אוגוסט יצטרכו לחשוב שוב על התכנון, כיון שבבתי הספר העל יסודיים היעדרות ממספר ימים תפגע בציון של ילדם.

 

המורים, מצדם,  מתנגדים למהלך. ארגוני המורים לא קיבלו הודעה רשמית על השינוי ולכן לא מגיבים על ההחלטה. אתי בנימין יו"ר הנהגת הורים הארצית טוענת שהשינוי הוא "זריית חול בעיני ההורים".

 

בנימין מסבירה שלא מדובר בשינוי אמיתי. "ההורים במדינת ישראל נאלצים להישאר עם ילדיהם בבית ימים רבים בחופשים המפוזרים לאורך השנה. החלטה לקחת מספר ימים מסיום החופשה  ובמקביל לפרוש את הימים האלו על שנת הלימודים תכביד על ההורים ולא תועיל להם".

משרד החינוך לא יידע את ארגוני המורים על השינוי ולכן עמדתם העברה באיחור. ארגון המורים בהכריז כי הוא מסכים להצעת משרד החינוך ומקבל אותה. " החלטה זו היא פועל יוצא של דיונים משותפים בוועדה מיוחדת שהוקמה לצורך כך".

תגובות (0)
הוסף תגובה