נשים מתחתנות מאהבה. אלא אם כן אתה מובטל

 "אעדיף להתחתן עם מישהו שאני אוהבת מאשר עם מישהו מסודר כלכלית", השיבו 91% מהנשאלות בסקר שלForbesWoman ו-yourTango.com שכלל 625 נשים בארה"ב. מתי האהבה לא מספיקה? אם החתן הפוטנציאלי איבד את עבודתו.

 

עוד ב-Onlife:

 

באותו סקר 75% מהנשאלות הודו שלא יתחתנו עם בחור מובטל. "זה אירוני שנשים מעניקות לאהבה יותר משקל מאשר כסף, אבל לא תתחתנה עם אדם מובטל או אם הן עצמן מובטלות", אמרה מייגן קייסרלי מ-ForbesWomanבהתייחסותה לממצאים.

 

על אף הסתירה המסוימת בין התשובות, אותן נשים הפגינו קריטריונים נוקשים גם ביחס לעצמן. 65% השיבו שירגישו לא בנוח לחזק את הקשר הזוגי בעוד הן עצמן אינן מועסקות.

 

ד"ר יעל יצחקי, מנכ"ל נטע – המרכז לפיתוח קריירה – מבטלת את דבריה של קייסרלי. "זה לא נשמע לא הגיוני אם אני רוצה להתחתן מתוך אהבה אבל לא רוצה להתחתן עם אדם מובטל. החיים הם לא שחור לבן. אם אישה אוהבת בחור ורוצה להתחתן איתו מתוך אהבה, היא עדיין לא צריכה להיות המפרנסת שלו".

מי מכניס את הצ'ק הגדול יותר בבית

32% מהנשאלות השיבו שהן מרוויחות יותר מבן הזוג שלהן ו-16% השיבו כי יהיו מוכנות להתחתן עם אדם שמרוויח משמעותית פחות מהן. 41% ענו שלא יסכימו להתחתן עם אדם המרוויח פחות מהן.

 

לדברי יצחקי, "מי שלא מוכנה להתחתן עם אדם שמרוויח פחות ממנה – ייתכן שהמשכורת שלה נמוכה. אי אפשר להכליל מבלי להתייחס למשכורת. אם אישה מרוויחה מעט – טבעי שהיא לא תרצה שבן זוגה ירוויח עוד פחות מכך".

 

הנתון לפיו 55% מהנשים יישארו בבית לטפל בילדים אם בן הזוג יבקש זאת, יכול להסביר את ההתעקשות על גובה המשכורת של בן הזוג. יצחקי  רואה בכך "נתון מדאיג".

 

לדבריה, "אסור להתייחס אל ההוצאה על מטפלת כהוצאה שיורדת מהמשכורת של האם. המשכורת של האם היא חלק מהכנסות המשפחה והמשכורת של המטפלת היא חלק מההוצאות של המשפחה. אישה שנשארת בבית כדי לגדל את הילדים עלולה להתקשות לחזור אל מעגל העבודה כשהילדים יגדלו".

איזון קריירה-משפחה, אפשרי?

63% מהנשאלות בסקר העידו כי הן עובדות 59-40 שעות בשבוע ו-62% מהנשים שמנהלות מערכות יחסים דיווחו כי הן מבלות שלוש שעות או אף פחות מכך עם בן הזוג במהלך שבוע העבודה. על אף שעות העבודה הרבות 77% מהנשים מאמינות שהן יכולות להשיג יחסים זוגיים ממלאים וחיי משפחה מהנים, במקביל לקריירה מספקת.

 

 אבל קייסרלי מתקשה להבין כיצד זה ייתכן. "עבור נשים עובדות, הקריירה תופסת את המקום הראשון", אומרת קייסרלי. "זה די אבסורד שכל-כך הרבה נשים חושבות שיכול להיות להן הכל. איך? מתי?".

 

גם כאן יצחקי חולקת עליה: "לכל אחד מספיק זמן מסוים עם בני הזוג או הילדים. אנחנו מאוד שיפוטיים לגבי השעה שבה אישה "צריכה" לחזור הביתה מהעבודה. לפני שיש ילדים, יש זמן לפתח קריירה, ולפעמים רואים את בן הזוג פחות.

תגובות (0)
הוסף תגובה