מוצץ ושינה רציפה

השאלה האם מומלץ לתת לתינוק להשתמש במוצץ היא אחת השאלות הקשות בגידול תינוקות. לא תמצאו תשובה ברורה וחד משמעית.

 

אין ויכוח על הצורך הבסיסי של התינוק למצוץ. צילומים של עוברים ברחם מראים שמציצת אצבע מתחילה כבר בשלב העוברות.

 

עוד בonlife

 

 

הצורך במציצה הוא רפלקס, אחד מיני רבים, שתינוקות נולדים עימם. כאשר תינוק מוצץ אגודל, אצבעות או מוצץ הוא נרגע וחש נוחות והקלה על ידי הפרשת הורמונים שונים.

קיימים מספר ויכוחים ושאלותלגבי השימוש במוצץ: 

האם מומלץ להשתמש במוצץ כדי להרגיע את התינוק?

האם מומלץ לאפשר לתינוק למצוץ אגודל או האם עדיף להרגילו למוצץ?

האם המוצץ באמת מרגיע או שהמוצץ הוא כלי עזר "להשתקת" התינוק ורק עוזר להורה בהתמודדות עם התינוק או לשמוע את התינוק בוכה?

 

למוצץ, כמו לדברים אחרים, יתרונות וחסרונות ולכן אין בדיון צד צודק או טועה. בהתייחסות למוצץ כל הורה צריך להחליט מה נכון עבורו ועבור תינוקו

טיפים לשימוש במוצץ:

אפשרות אחרונה: תנו לילדכם את המוצץ רק לאחר שלא הצלחתם להרגיעו על ידי המגע שלכם, על ידי תנועה בחדר או על ידי הקול שלכם. התינוק גדל ברחם במשך כתשעה חודשים ולכן מומלץ לנסות להרגיעו בדרך שמוכרת לו בהיותו ברחם (נענוע, כרבול, עטיפה ועוד).

 

תינוקות יונקים: מומלץ לא להציע לתינוק יונק מוצץ עד גיל חודשיים בערך, או לפחות עד התחושה שההנקה התבססה. תינוקות מסוימים עלולים ל"התבלבל" בין פטמת המוצץ לפטמת השד שאינן זהות והבלבול עלול להפריע לתינוק בתהליך ההנקה.

 

מוצץ ושינה: אנו לא יכולים לצפות מתינוק בן חודשיים או שלושה חודשים להכניס את המוצץ, באופן עצמאי לפיו, במהלך היום ובוודאי שלא בלילה. לקראת גיל חמישה חודשים מומלץ להתחיל לתרגל עם התינוק הכנסת מוצץ לפיו מספר פעמים במהלך היום.

 

לאחר שהתינוק שולט בהכנסת המוצץ במהלך היום, תרגלו זאת גם במהלך הלילה. ברגע שילדכם יידע לקחת את המוצץ ביום ובלילה הוא לא יהיה תלותי בכם במהלך הלילה ויהיה מסוגל לקחת את המוצץ באופן עצמאי כשהמוצץ נופל ויחזור לישון בכוחות עצמו.

 

מוצצים במיטה: פזרו מספר מוצצים במיטתו של ילדכם- פעמים רבות במשך הלילה המוצץ נופל מפיו של התינוק ולכן, כדי להקל עליו ועליכם פזרו מספר מוצצים במיטה והניחו 2 מוצצים בפינת המיטה.

 

מוצץ במקום ידוע: החזיקו מוצץ או שניים מחוץ למיטתו של התינוק כך שלא תחפשו מוצץ במהלך הלילה כאשר הוא מתעורר ואינו מוצא אותו.

תגובות (0)
הוסף תגובה