הריון תאומים: איך עוברים את זה?

אף אחת או אחד לא שוכח את התחושה ברגע בו גילה את ההריון הראשון. התרגשות מלווה בפחד מהלא נודע. אחרי שאנחנו לוקחים נשימה ארוכה ומתחילים לנבור בספרות מקצועית ובאינטרנט, ולברר עם חברות אמהות אנחנו, מתחילים לצאת מתחושת ה"לא נודע" ונחשפים למידע שמטיף, מסביר ומלמד אותנו כל הזמן על ההריון שלנו. עכשיו תארו לעצמכם שגיליתם שאתם בהריון – אבל עם תאומים.

עוד בonlife:

 

הלא נודע נעשה פתאום וואקום עצום וגדול מימדים. הרגע שבו התחוור לי גודל ההריון שלי ומה הוא מכיל היה רגע שבו לא שמעתי יותר את מה שהרופא אמר. רק בהיתי בחלל בידיעה שאין לי מושג איך אני מגיעה הביתה.

 

התיוג: הריון בסיכון גבוה

כאשר את בהריון תאומים לרוב הצעד הראשון יהיה לעבור לרופא המתמחה בהריון בסיכון גבוה. באותו הרגע המערכת מתייגת את ההריון שלך כהריון בסיכון. ריבוי בדיקות יהיה חלק בלתי נפרד משגרת ההריון שלך ועם הבדיקות יבואו גם הדאגות, חוסר השינה וחוסר הנוחות שבהריון תאומים. איך צולחים את החודשים הקרובים מההתחלה ה"מבוחלת" והמבוהלת ועד הסוף הכבד והמיוחל?

החליטו מה יותר חשוב לכם: רופא בכיר ומומחה או רופא נחמד, מסביר פנים שמשרה עליכם אווירה שלווה (הכי טוב כמובן שניהם ביחד, אבל לא תמיד בנמצא). שני הדברים חשובים ביותר, אני לא מזלזלת בחשיבות של שני המדדים הללו כמובן, אבל אם הרופא המומחה משרה עליכם אווירת נכאים, פחד וייאוש, זה לא שווה לעבור את כל ההריון באווירת פחד. גם ההריון וגם הלידה מושפעים רבות מהאווירה בה נמצאת האשה. אם האווירה היא נינוחה, גם האשה תהיה רגועה יותר.

 

אל תחששו לקבל דעה שניה. זו זכותכם. גם קופות החולים חושבות כך, ולכן הן מרשות להתייעץ עם רופאים מסויימים שאינם עובדים בקופות החולים. זיכרי זה הגוף שלך והתינוקות שלכם, וזו זכותכם לדעת עוד ולשמוע דעה נוספת.

 

פתחו קריאה ושמיעה סלקטיבית: קריאת אינפורמציה חשובה ביותר  וככל שנדע יותר כך נפחד פחות. האם זה תמיד נכון? לפעמים קריאת האינפורמציה מלחיצה יותר ממרגיעה. דעי לסגור במחשב כל אינפורמציה שמכניסה אותך לאי נוחות. יש כל מיני סוגים של סיפורי לידה או הריון – אין לזה שום קשר להריון שלך.

 

כאשר את בהריון בכלל, והריון תאומים בפרט לכולם יש מה לאמר. החל ממה תאכלי בהריון וכלה ב:"מה את מתכננת להניק את שניהם? את משוגעת?" אין ברירה אלא לפתח מסננת בריאה, שתסנן את כל הדברים שאנשים אומרים, ותשאיר רק את הדברים שאתם מתחברים אליהם ומדברים אל ההגיון שלכם. אל תשכחו הרבה פעמים שאנשים אומרים דברים – הם למעשה מדברים על עצמם – ולא עליכם בכלל.

 

אם כבר קראתם, ואם אתם מאד חוששים – שאלו את הרופא שלכם , או מישהו שאתם סומכים עליו, לפני שאתם טובעים בפחדים וחששות.

אל תחששו לנדנד. את הרופא או הדולה שלכם. במקרה הכי גרוע יחשבו שאתם נודניקים. עדיף להיות נודניק ולהבין כל דבר מאשר לחיות באי וודאות ובמחשבות מדאיגות כל היום.

 

הבחילות בהריון תאומים הן לפעמים חזקות יותר מאשר בהריון יחיד. אני מאד ממליצה על רפואה אלטרנטיבית לפתרון הבעיה. טיפול בתזונה בעזרת הרפואה הסינית יכולה לחולל פלאים. גם מציצת קרח (או קרטיב) מאד מקלים.

 

איפה הכי נוח לך לישון? נסי להוסיף כרית בין הרגליים או לישון עם כרית הנקה כשאת שוכבת על הצד והניחי עליה את הרגל העליונה. זה מאד מקל על הכובד והמשיכה של הבטן. גם הספה או הכורסא הן מקום טוב לישון, העיקר הוא לנוח ולצבור כוחות. מנוחה בהריון תאומים היא חשובה מעין כמוה. היא יכולה להיות אחד מהקרטריונים שיקבעו את אורך ההריון, וההימנעות מזמן ארוך בפגיה. הציבי את המנוחה בראש סדר העדיפויות שלך.

 

עברת את השליש הראשון? הרופא אומר שהכל בסדר? פרגני לך טיפול שבועי אצל מטפלת שיאצו שמבינה בהריון, או יוגה להריון. דאגי לחיזוק הגוף והפעלתו בדרכים נכונות ובריאות.

 

כאבי גב בהריון תאומים, כמו כל ההריון עצמו ותופעותיו הכל נמצא כאן בעוצמה רבה יותר, גם הכאבים. למעט שכיבה על הצד עם כריות לעיל, טיפול במים (ג'הארה, אמבטיה ביתית) בהחלט יכולים לשפר את מצבך. וכמובן לרפואה האלטרנטיבית יש פה הרבה אפשרויות של עזרה. אבל חשוב ללכת לאיש מקצוע שמתמחה בהריון.

צירים מוקדמים עלולים להופיע משלב מוקדם יחסית בהריון, עקב גודלו של הרחם. כמובן שתמיד עדיף להבדק ולראות שהכל בסדר, ושלא מתחילה חלילה פתיחה. אם מתחילה פתיחה – אלו לא היו צירים מדומים אלא צירים אמיתיים. עזרה ראשונה היא שתיה מרובה ומנוחה. אם הצירים חולפים במנוחה, זה סימן שאת מתאמצת יותר מדי והגוף שלך מסמן לך שהוא זקוק למנוחה. כמובן, אם יש חשש רצוי לגשת למוקד של מר"מ, מרכז לבריאות האישה או במקרה הגרוע לבי"ח, לביצוע ניטור או בדיקה מקיפה יותר.

 

שמירת הריון: רופאים רבים מציעים ומעודדים שמירת הריון בהריון תאומים, בערך משבוע 26. זה מאד לגיטימי לבקש מהרופא את שמירת ההריון אם את מרגישה שכל יום יותר קשה לך מהקודם. שמירת הריון זה זמן מצוין להתכונן ללידה. לא כל שמירת הריון מחויבת בשכיבה מוחלטת במיטה, אלא במנוחה והירגעות.

 

זה זמן טוב לחפש דולה שתלווה אותך, קורס הכנה ללידה שיתאים ללידת תאומים, לקרוא את הספר "הריון בגדול" של איריס בר ניר כהן וענת גת,  לקרוא בנושא הנקת תאומים , האינטרנט מוצף בחומרים בנושא, ויש גם ספר מצוין של ליגת לה-לצ'ה (באנגלית)Mothering multiples: Breasfeeding and caring for twins or  more  . להיפגש עם חברות, או בילוי עם הילד הגדול בבית בפעילויות אינטימיות, הן דרכים טובות להעביר את שמירת ההריון.

 

לאתר של מיכל איתם

תגובות (0)
הוסף תגובה