את גבוהה? יש לך סיכון רב יותר ללקות בסרטן

אם גובה הייתה תכונה מבוקשת למדי, מחקר חדש בא וטורף את הקלפים. מתברר שגובה עלול להיות אחת הסיבות ללקות בסרטן, בעיקר בנשים.

 

עוד ב- Onlife

 

המחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד באנגליה, ניתח נתונים של כמיליון נשים שנאספו בין השנים 1996 ל-2001. כל הנשים הללו עברו סריקה של השד ומילאו שאלון מפורט הנוגע לבריאותן. אגב, במהלך המחקר, אף אחת מהנבדקות לא חלתה בסרטן .

 

לדברי אחת מעורכי המחקר, ג'יין גרין, מהממצאים עלה כי נשים גבוהות הן  בעלות סיכון רב יותר ללקות בסרטן שד, שחלות, רחם, לוקמיה ומלנומה. מדובר בעלייה של 16% בסיכון לכל 10 ס"מ נוספים בגובה.

 

על פי המחקר,  שינויי הגובה באוכלוסייה לאורך מאה השנים האחרונות, יכולים להסביר כמה מההבדלים בין סוגי מחלות הסרטן שנרשמו בתחילת המאה שעברה לבין תחילת המאה הנוכחית.

סיכויים דומים בכל העולם

במהלך המחקר הנשים חולקו לשש קטגוריות גובה. כשהקטגוריה הראשונה הייתה נשים בגובה של כמטר וחצי, והקטגוריה האחרונה הייתה של נשים בגובה של כ-1.80. לפי הממצאים נשים גבוהות נוטות לצרוך יותר אלכוהול, ויש להן פחות ילדים מנשים נמוכות יותר. נמצא כי נשים גבוהות סובלות פחות מהשמנה, מעשנות פחות, עשירות יותר ופעילות יותר.

 

עוד עולה מהממצאים כי עניין העישון הופך להיות משמעותי יותר מאשר הגובה בנוגע לסיכויים ללקות בסרטן. מחקר הנוכחי התבסס גם על ממצאים של 10 מחקרים קודמים שמצאו קשר דומה בין גובה בין הסיכויים ללקות בסרטן. המחקרים בדקו אוכלוסיות נשים ברחבי העולם, והגיעו לממצאים דומים.

דרך חיים בריאה

חוקרים מהאגודה האמריקאית למלחמה בסרטן, מסבירים את הקשר בכך שלאנשים גבוהים יכולות להיות רמות גבוהות יותר של הורמוני גדילה, מה שיכול להשפיע על הסיכוי הרב יותר לחלות בסרטן.

 

בכל מקרה, החוקרים מבהירים שלגובה יש אף יתרונות. כמו למשל, סיכוי נמוך יותר ללקות במחלות לב. חשוב גם לזכור שהמחקר מצביע על קשר ולא על סיבה ישירה בין הגובה והסיכוי לחלות בסרטן. וללא קשר לגובה, חוקרים ממליצים על אימוץ דרך חיים בריאה לכל האנשים.

תגובות (0)
הוסף תגובה