עוד מעט רופא

ואם נשאר מישהו שעדיין לא הבין מה מצב הרפואה הציבורית בארץ הוא מוזמן לקרוא אחד מאינספור טורים שנכתבו בנושא לאחרונה. תקנים, תורנויות, שעות עבודה מפרכות, שכר שעה נמוך, ואחרי כל זה איזשהו ניסיון להישאר קצת אנושי לחולים כשהעייפות לא מאפשרת יותר מזה. כתבו על כך הרבה. אתם כבר יודעים מספיק פרטים. מסכימים, אולי מזדהים, חושבים שצריך לעשות עם זה משהו. אבל בכל זאת יש לנו רפואה מצוינת, זה מה שכולם אומרים, וצודקים – בינתיים.

 

אז מאיימים שהרפואה פה תקרוס, אנחנו ישראלים – יהיה בסדר. הרופאים בחרו במקצוע שלהם מתוך שליחות ותמיד אפשר יהיה לסמוך עליהם. חוץ מזה, מה עם ההתנחלויות והמשט, החרם והחרם של החרם, ומה עם הקוטג'?

יש משהו שלדעתי לא הרבה דיברו עליו. מה משותף לערבים, יהודים, דתיים, חילונים, שמאלנים, ימנים, אוהבי שלום, שונאי שלום, עשירים ועניים? כולם בני אדם. ואני לא מתכוון לזה בהקשר של שלום ואהבה או איזשהו אידיאל נשגב. כמי שמסיים שנה חמישית בבית ספר לרפואה אני יודע בוודאות שכולם יכולים להיות חולים או להיפצע, זה גם קורה. המשמעות של זה למי עדיין לא הבין את הכיוון היא ש"מאבק הרופאים" צריך להיות המאבק של כל האנשים. כל מי שעלול להזדקק לעזרה ממערכת הבריאות צריך לדאוג לעתיד שלה.

 

לא חסרים מאמרים גם על בריחת המוחות, וידוע שרופאים רבים מחליטים לעבוד במקום שייתן להם תנאים סבירים בהרבה כדי לעסוק ברפואה. כאנשים שבחרו במקצוע שלהם מתוך אידיאולוגיה לא מפתיע שיש הרבה ציונים בין הרופאים. גם אידיאולוג יכול להיות עייף. ככל שהתנאים במערכת הבריאות יתדרדרו ככה הפיתוי להפסיק לעסוק ברפואה או להמשיך אבל לא פה יגדל. גם אם בארץ אין תקנים הרופאים לא יישארו מובטלים.

אני בחרתי להיות רופא מתוך שליחות ורצון לעזור לאנשים. בתור יהודי אני רואה במדינת ישראל את הבית שלי. כבן אדם אני לפעמים רעב ולפעמים עייף ושכשיהיו לי ילדים אני ארצה לראות אותם. לצערי הרב אני לא בטוח שכל הדברים האלה מסתדרים ביחד. המאבק הוא לא "מאבק הרופאים".

 

כל הציבור צריך להיאבק כדי שרופא יוכל לחיות פה, לעבוד שעות שפויות, ללכת לישון אחרי תורנות ולא להמשיך למרפאה כדי שיוכל לשלם משכנתה, ולתת לכם את מלוא תשומת הלב שמגיעה לכם אם חס וחלילה תהיו זקוקים לה. מאוד יכול להיות שאני אהיה מוכן לשלם את המחיר האישי הכבד שמשלם רופא בישראל. כנראה הרוב ימשיך לשלם אותו בחוסר ברירה. אבל אם המצב יישאר כמו שהוא, מעניין כמה יחליטו שהם לא.

תגובות (0)
הוסף תגובה