הילדים בחופש ? וגם הסקס בחופש?

חצי החופש כבר עבר, הקייטנות הסתיימו והילדים בבית. כל הזמן בבית.  איך מצליחים גם לשמור על שפיות, אבל גם ובעיקר לשמור על מערכת זוגית שפויה?

 

"באופן כללי ילדים הם אנטיתזה למין",  אומרת  ד"ר רונית אלוני, מטפלת מינית וזוגית. "החופש הגדול מביא להקצנת הדברים, יש בלאגן בבית, אין מרחב והילדים כל הזמן שם, בחודשים האלו יש יותר משפחתיות על חשבון זוגיות, החופשה המשפחתית היא לטובת הילדים, אין מה לדבר על סקס. כל זה בסדר גמור כאשר מבינים שזו תקופה שעוברת וזמן פחות טוב לזוגיות".

 

אבל חשוב לא להפסיק לגלות קרבה ומיניות זה לזה. מחקרים מראים כי רוב בני הנוער רואים את ההורים שלהם כמודל לתיפקוד מיני. מחקר שהתקיים באוניברסיטת מונטריאול מצא כי 45 אחוזים מבני הנוער בגלאי 14-17 רואה את הוריו כמודל עיקרי להתנהגות ותפקוד מיני, כך שהדרך בה אתם מתייחסים למיניות תשפיע על הדרך בה הילדים שלכם יראו את הדברים כבוגרים.

 

"לא צריך לפחד, זה בריא ונורמטיבי שילדים יראו בין ההורים קרבה ומיניות, כאשר הילדים רואים מיניות וזוגיות בבית הם יפנימו זאת בעתיד שלהם. לא נכון להסתיר קרבה וחיבה בין ההורים, אלו דברים שהילדים קולטים, התייחסות פתוחה ובריאה למיניות כשהם ילדים תוביל לכך שהם יתייחסו לנושא בצורה נכונה ובריאה כשיהיו בוגרים", אומרת אלוני.

הילדים מבלים, אתם כבר לא

הקושי של הורים לנהל חיי מין פעילים ובריאים קייים לאורך כל השנה, אך שמגיעה חופשת הקיץ והלחץ בבית גדל, העניין הופך לקשה יותר. ד"ר אלוני מסבירה כי בקיץ כל הגבולות נפרצים, וקשה למצוא את המקום שלכם גם בחדר הפרטי שלכם.

 

"זה תלוי בני כמה הילדים, ילדים קטנים הולכים לישון בשלב מסוים כך שאם ממש בא לכם תחכו לעשר, אחת עשרה בלילה ותעשו את זה", היא אומרת, " אם אתם בחופשה משפחתית, הילדים ישנים איתכם באותו החדר ולא נעים לכם לעשות את זה כשהם שם".

 

ומה קורה שהמתבגרים הופכים את הבית שלכם לשלהם? "עם מתבגרים הבלאגן הוא גדול יותר", אומרת ד"ר אלוני, "הנינוחות שלנו פחות טובה לידם, הם מערבבים את היום עם הלילה ולוקחים להורים את כל הפרטיות.

 

"בחופש, הבית הופך להיות שלהם והבעיות הרגילות הופכות למשמעותיות יותר, חדר השינה שלכם פתוח לכולם ואין מקום לאינטימיות, בתים אשר לא מרגילים את הילדים לכך שלהורים יש את הפרטיות שלהם, את האי שלהם ושאת דלת חדר השינה לא פותחים ככה סתם, נמצאים בבעיה. בחודשים האלו המיניות כמעט לא קיימת, אלא אם תתעקשו על כך".

הפרטיות נעלמת לגמרי

הורים רבים חוששים מסיטואציה בה הילד הקטן יפתח את הדלת בזמן מעשה ורק המחשבה מוציאה את החשק.

 

"זה קורה. ילדים מתעוררים ופותחים דלתות. במידה שמדובר בילד קטן תחזירו אותו למיטה, אם הוא שואל שאלות, תגידו לו שאבא ואמא משחקים, בלי להיכנס להסברים", טוענת ד"ר אלוני.

 

"אם מדובר בילד בוגר, תגידו לו, סליחה תסגור את הדלת בבקשה. ילדים צריכים לדעת שלהורים יש אזורים פרטיים בבית".

 

ואם בכל זאת אתם מחפשים פתרונות יותר יצירתיים, פשוט תהיו יותר נועזים. "מצד אחד אתם יכולים לקבל את זה שמדובר בתקופה קשה שתעבור, ומצד שני אפשר לעשות משהו בנידון.

 

 אם אי אפשר לשלוח את הילד לישון אצל הסבתא והפרטיות בבית הצפוף לא קיימת, במקום לצאת לסרט תשכירו חדר במלון לכמה שעות.

 

אפשר גם  להיכנס למקלחת, במהלך היום לקוויקי קטן, זה יכול לגוון את העניינים.

 

ואפשר פשוט לחזור לימי הנעורים, להיכנס לאוטו ולנסוע לאיזור מבודד. זה גם מלהיט את הזוגיות וגם יותר תחושה של חופש אמיתי.

תגובות (0)
הוסף תגובה