10 מיתוסים על משקפי שמש

את משקפי השמש שלנו אנחנו קונים משתי סיבות: הראשונה היא הגנה על העיניים מהשמש, והשנייה היא משום שזהו פריט אופנה כמעט-הכרחי כיום. טווח המחירים, הדוגמאות, הצבעים ואיכויות משקפי השמש הוא עצום: כמה אתם באמת יודעים על משקפי השמש שלכם והאם אלה שיש לכם עושים את העבודה כמו שצריך? 

 

עוד ב-Onlife

נעמי רודיך, מנהלת שיווק "אירוקה" מפרטת את המיתוסים הנפוצים:

 

1. עדשות כהות מגינות על העיניים יותר מבהירות

לא נכון. 

איכות ההגנה של משקפי השמש נקבעת על פי מסנני הקרינה, כך שבמידה שקיימת הגנה של מאה אחוזים אין חשיבות לצבע העדשה.

 

ד"ר בנימין שלו, רופא עיניים, ממרכז רפואי תל אביב מסביר למה אסור להסתפק במשקפיים כהים ולחשוב שאנו מוגנים משמש. "קרני השמש גורמות גירוי לקרנית , הגירוי כה חזק שהוא גורם לנו להסתנוור. מבחינה בריאותית, קרני השמש יכולות לגרום לצמיחה של קרום על הקרנית, הקרום הזה בעייתי וכדאי להימנע ממנו, לעיתים הוא גורם לירידה בראייה שמצריכה משקפיים".

 

2.  יציאה לשמש ללא משקפי שמש פוגעת בעיניים

נכון.

חשיפה לשמש היא מסוכנת ולכן יש להגן על העיניים כפי שאנחנו נוהגים להגן על שאר הגוף בעת השהייה באור היום. קרני השמש יכולות לפגוע בראייה ויגרמו עם הזמן לנזק שיוביל לשימוש במשקפי ראייה.

 

3.  כל משקפי השמש מגנים על העיניים

לא נכון.

כדי שקרני השמש לא יגרמו נזק לעין צריכים לבדוק שמשקפי השמש אשר ברשותנו בעלי מסנני קרינת UV  ב-100% אחרת הם לא יעשו את העבודה. הואיל ואין לכם מעבדה בבית שתבדוק אם משקפי השמש שלכם אכן מספקים לכם את ההגנה הדרושה – מומלץ לקנות משקפים של חברה מוכרת במקום שאתם סומכים עליו.

.

4. אין צורך להרכיב משקפי שמש ביום מעונן

לא נכון.

 קרני ה-UV חזקות ומסוכנות ביום מעונן כמו ביום בהיר. " העננים לא מסננים  את הקרניים המסוכנות",  מסביר ד"ר שלו ומוסיף " מומלץ להרכיב משקפי שמש גם כאשר נראה שהשמש מסתתרת".

 

5. ילדים לא זקוקים למשקפי שמש
לא נכון.

 עיני הילדים זקוקות להגנה כמו עיני המבוגרים."מומלץ להתאים לילדים משקפי שמש מגיל קטן, ככול שהם צעירים יותר כך טוב יותר, מפני שהם מתרגלים לרעיון. העיניים של הילדים מאוד רגישות וכדאי לספק להם הגנה", אומרת רודיך.

 

6. גודל משקפי השמש משפיע על רמת ההגנה מקרני השמש

נכון.

ככל שמשקפי השמש יכסו שטח גדול יותר מהעין, כך ההגנה תהיה טובה יותר. בכדי להגיע להגנה מקסימאלית מומלץ להרכיב משקפי שמש בעלי שטח רחב המציעים הגנה גם בצידי העיניים.

 

7. משקפי שמש בעלי הגנה גבוהה הם יקרים

נכון ולא נכון.

תוכלו למצוא משקפי שמש שיגנו על עיניכם במחירים נמוכים. אך כאשר אתם קונים משקפי שמש של חברה לא מוכרת, או במקום לא מוכר, אתם לוקחים סיכון. לכן מומלץ לקנות משקפי שמש במקום מוכר שיכול להבטיח את אמינות המשקפיים. "בדרך כלל, כדרך הטבע, משקפי שמש איכותיים שמספקים הגנה מלאה שייכים למותגים איכותיים", אומרת רודיך.

8.  עדשות כהות יגנו על עיניים בהירות טוב יותר

נכון.

 עדשות כהות ובהירות יספקו אותה הגנה, אך עיניים בהירות רגישות יותר לחשיפה, לכן משקפי שמש בעלי עדשות כהות יתאימו לבעלי עיניים בהירות יותר – ויגנו יותר מפני קרני השמש.

 

9. משקפי שמש ללא מסנני קרינה יפגעו בעיניים

נכון.

"כאשר העדשה היא סתם כהה ללא מסננן קרינה היא תפגע בעין", " אומר שלו ומסביר "העדשה הכהה גורמת לאישון להתרחב וכאשר לא קיימת חסימה של קרני השמש, אותן קרניים נכנסות ופוגעות בעין. במקרים בהם משקפי השמש הם ללא מסנני קרינה, עדיף ללכת ללא משקפיים ולגרום לנזק קטן יותר". 

 

10.  משקפי שמש בעלי עדשות אופטיות לא יספקו הגנה מלאה מפני קרני השמש

לא נכון.

בחלק מדגמי משקפי השמש תוכלו להרכיב עדשות אופטיות כהות המספקות 100% הגנה מקרני ה- UV המזיקות. "העדשות האופטיות יספקו אותה הגנה מפני השמש, בדיוק כמו משקפי שמש רגילים. העובדה שהן אופטיות לא באה על חשבון ההגנה מפני השמש", אומרת רודיך.

תגובות (0)
הוסף תגובה