ריצוף: איך בוחרים את הסוג שמתאים לכם?

1.יפה או קל לתחזוק. האם חשוב לכם המראה או מידת ההשקעה בתחזוקה של הריצוף?  ריצוף בהיר הוא מאד מרשים אך על לבן רואים לכלוך שלא רואים על מרקם שאינו אחיד או על ריצופים כהים יותר. משחקי גוונים על אריחים מטשטשים את הלכלוך. אפשר למצוא ריצוף שהוא גם עונה על טעמכם וגם מאד פרקטי.

 

2. צבעוני או שמרני. מהם הצבעים שחשוב לכם שישלטו בבית? היום קשת הצבעים רחבה מאד, ניתן להשיג את המראה הנקי ע"י הבהירים, מראה הבטון ע"י האפורים…מה איתכם?

 

3. האם יש למקום לחשיבה ירוקה.  האם אתם רוצים ריצוף מחומרים אמיתיים – שיש, אבן, פרקט עץ וטראצו, או שאתם מאמינים שהטכנולוגיה חודרת גם לעולם הריצופים – פורצלן, קרמיקה, פרקט למינציה..

 

4.  מהו ייעוד הריצוף. האם יש הרבה תנועה בבית? ילדים, בע"ח, אורחים? חשוב לבדוק את העמידות בפני שחיקה של האריח.

 

5. מה גודל האריח שמעניין אתכם . קיים היום בשוק מבחר עצום של אריחים מלבניים, לדוגמא 50X100או 60X120. ישנם גם אריחים ריבועיים בגדלים של מ- 20X20ועד ל- 120X120.   

 

6. מה הסגנון שאתם אוהבים. כפרי? היי-טקי? מודרני? מראה חם? את המראה הכפרי ניתן להשיג עם אריחים דמויי אבן, מראה הייטקי עם אריחים במידות גדולות בגוונים אפורים, צבע בטון, לבן,  מראה חם ניתן להשיג עם ריצוף עץ ועוד.

 

 

7. מה הגימור שאתם אוהבים.  גימור מלוטש בעל המראה המבריק? גימור המט? או גימור לפטו הממוקם במרכז הסקאלה בין שניהם. חצי מט חצי מבריק.

 

8. כמה מהבית ירוצף בסוג האריח. האם כדאי לרצף את כל הבית באותו סוג של אריח? האם לגוון? תלוי בטעם האישי.

 

9. עלויות.  האם הדיבור על יוקר המחייה משפיע גם על בחירת הריצוף? לכל ריצוף מחיר משלו, מי שמאוהב במראה השיש עומד בפני שתי ברירות – השיש הטבעי, או פורצלן דמוי שיש.

 

10. מה לגבי הפוגות והרובות. האם ליצור דווקא פוגות רחבות או צרות ככל הניתן? האם למלא את הפוגה ברובה המשתלבת בגוון האריח או דווקא להדגיש את הקונטרסט וללמא בצבע אחר לגוון האריח?

תגובות (0)
הוסף תגובה