רוצה להיות בריאה בגיל מבוגר? שתי יין כל יום

לא פעם בסרטים האמריקאיים לגימת כוס יין בסוף היום נעשית באופן נורמטיבי, כמעט ברור מאליו. עתה, מחקר מאוניברסיטת הרווארד מצא שיש לכך לא מעט יתרונות עבור נשים. ובניגוד למחקרים אחרים שהעלו על נס את היין האדום – במחקר הזה נמצא שכל משקה אלכוהולי יומי יסייע לבריאות.

 

עוד ב- Onlife

מהמחקר עולה כי נשים השותות כל יום כוס יין או מנת אלכוהול שווה לה כגון ליקר, בירה או משקה אחר, הגיעו לגיל מבוגר כשהן בעלות בריאות טובה יותר. הסיכוי שלהן להגיע לגיל 70 בלי לסבול מבעיות בריאות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת, כולסטרול ועוד, או מהידרדרות קוגניטיבית או פיזית – גבוה ב-50% בהשוואה לנשים שנמנעו מצריכת אלכוהול בכלל.

 

5-7 פעמים בשבוע בלבד – אך ללא הפרזה

לא רק זאת, המחקר מצביע על כך כי שתייה מתונה באופן קבוע יעילה יותר משתייה מזדמנת באירועים. הצריכה האופטימלית היא בין שליש למנה שלמה (מנה  מוגדרת כ-15 גרם אלכוהול במשקה) של אלכוהול בין 5 ל-7 ימים בשבוע.

 

עם זאת, שתייה מעבר לכמות זו לא תשפר את הבריאות, וגם כאן, הפרזה בשתיית אלכוהול אינה מומלצת. צריכה קבועה ומופרזת של אלכוהול, יכולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות גם בקרב נשים כמו סרטן השד וכמובן התמכרות לאלכוהול.

המחקר שבוצע בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, מאז 1976 בדק את צריכת האלכוהול של כ-14 אלף נשים בגיל ממוצע של 58, שחיו לפחות עד גיל 70. החוקרים השוו את קבוצת הנחקרות שהיו אחיות במקצוען לקבוצת נשים שלא שתו בכלל באותה קבוצת גיל.

 

לדברי ד"ר קי סאן, אחד החוקרים שערכו את המחקר, שתיית אלכוהול בלבד היא לא הדרך להשיג בריאות טובה. לדבריו, גם אורח חיים בריא, משקל תקין, תזונה נכונה הם הכלים להגיע לגיל מבוגר בריאים.

 

סאן הוסיף כי מחקרים נוספים הוכיחו כי צריכת אלכוהול בצורה מתונה קשורה בירידה בסיכון לבעיות בריאותיות הקשורות להזדקנות כמו סוכרת, בעיות לב וכולסטרול. בנוסף, לדבריו אלכוהול יכול לסייע לגוף להילחם בדלקות. זאת, כששתיית יין אדום ידועה בהורדת רמת הכולסטרול.

 

יש המלצות?

על אף התוצאות המעודדות, ד"ר סאן נמנע מלהמליץ לנשים להתחיל לשתות אלכוהול כדי לשמור על בריאותן בגיל מבוגר. עם זאת, לדבריו, נשים ששותות במהלך החיים לא צריכות להפסיק אלא רק לשתות באופן מתון כדי לשמור על בריאותן.

תגובות (0)
הוסף תגובה