מיכל ינאי: התאהבתי ומצאתי את האחת שלי

בן רוצה עוד ילד, אני רוצה לסיים את השיפוץ שעוד לא התחלנו. בינינו, ממש לא מובן מאליו מה יגיע קודם.

אני יושבת מול חברה שלי ומספרת לה שאין דבר שאנחנו רוצים יותר (חוץ מזה שבן רוצה עוד ילד) מלסיים את השיפוץ ולעבור כבר. אני טוחנת לה ש?בית זה שייכות, זה מקום לצאת ממנו ומקום לחזור אליו, זה בית – סוללה לנפש, זה מקום מגונן, מקום בטוח, זה משפחה, זה ביחד, זה שולחן אוכל עם המון חברים, זה שבתות של אבטיח או מלחמת כריות בפיג?מות…?. ואז היא קוטעת אותי, ?היתר, יש לך??
 
?היתר למה??, אני לא בטוחה לאן היא חותרת. ?היתר בניה?, היא עונה כאילו אני מפגרת. ?הלו?, אני גוערת בה, ?אני לא בונה, אני משפצת?. ?מוסיפה מטרים?? היא מקשה, ?כן?, אני מהנהנת ועדיין לא מבינה לאן מועדות פני השיחה הזו, ?אבל ממש בקטנה, לא איצטדיון כדורגל".
?אז את צריכה היתר? חוזרת חברתי על דבריה בטון מנצח, ?וכדאי שבמקום לבחור ריצופים וצבעים לקירות שעוד אין לך, תמצאי כבר אדריכל שיתכנן כמו שצריך את השיפוץ וגם יגיש את הבקשה. חבל על כל דקה?.

אז הכירו את האחת – דנה אוברזון, מעצבת הפנים שלי, זו שהולכת לבלות איתי לילות כימים בתקופה הקרובה.

 
אחרי שדנה לקחה אותנו לראות כמה בתים שלה, התעלפנו. ?כזה? אמרתי לבן, ?בדיוק כזה?. היה ברור לנו שזו אהבה מבט ראשון, שאנחנו מתים על הטעם שלה, שהבתים/דירות שהיא בנתה או שיפצה היו מעבר לעוצרי נשימה, ושיש לנו איתה כימיה מעולה.  
 
 
אחת הדירות שדנה עיצבה. תודו, קלאסה..!
 
 
עוד אחד
 
 
 
ובכל זאת, חזרנו הביתה מבואסים
היה ברור לנו מה אנחנו רוצים, מצד שני גם היה גם ברור לנו לגמרי שהבתים שראינו היו מאוד יוקרתיים….
אז מה עושים? נזכרתי בקארין חברה שלי, שכשחזרנו יחד מברצלונה לפני כמה שנים טובות היו לי בזכותה באמתחתי שמלות הורסות מH&M. ואני מדברת איתכם על שמלות שעצרו אותי ברחוב יותר מפעם אחת בגללן כדי לשאול מאיפה הן, ושאני הולכת איתן בגאווה לפרמיירות ואירועים ולא מרגישה פחות מטופחת ממישהי שלובשת איב סאן לורן. 
 
 
אז מה אני אומרת? שני דברים עיקריים: האחד הוא שבסופו של דבר, טעם טוב זה טעם טוב, והסוד הוא לדעת איך לקחת תקציב מוגבל, לשלב בין אביזר יוקרתי לאביזרים פחות יוקרתיים, וליצור מראה של ?ביוקר? גם אם זה היה ממש בזול.
השני הוא שאדריכל ממש טוב אולי עולה יותר אבל בסוף היום יחסוך זמן, כאב ראש, והמון כסף (תכנון נכון, ידיעת החוקים, או ניסיון בהתנהלות מול העירייה הם דברים ממש חשובים).
בכלל, אדריכל זה שותף לחיים גם הרבה אחרי שהוא מסיים את העבודה. 
 
דנה ואני. אני מודה שאני לא תמיד מצליחה לעקוב אבל אני סומכת עליה. העיקר שיהיה את מי להאשים:)

אז נפגשנו שוב עם דנה, ואחרי שכולם הבינו את כולם, לחצנו ידיים ויצאנו לדרך.

 

ועוד פעם מיליון שאלות לענות עליהן

בפרויקט הזה אני מגלה שוב ושוב שכל מי שאתה נפגש איתו שואל אותך מיליון שאלות, במקרה של דנה זה בעיקר עסק בהרגלים: 
 
  • מי ישן באיזה צד? (אני בימין כי זה קרוב אצלנו לשירותים) 
  • מי רוצה להיות קרוב יותר לשירותים? (ראה שאלה קודמת) 
  • מתעוררים יחד או בשעות נפרדות? (מי שקם לילדים בלילה, מקבל 10 דקות נוספות במיטה בבוקר)
  • קוראים לפני השינה במיטה? (בחיי שמתכננים, אבל עדיין נופלים שדודים כל פעם מחדש)
  • מעדיפים את הילדים קרובים או רחוקים?  (הכי קרובים שרק אפשר)
  • איך אתם מבלים את שבת בבוקר? (בחשמושים עם הילדים במיטה)
  • מה מפריע לכם בדירה הנוכחית?(הכל: שהסלון ג?ימבורי, שאין אויר, שאין מקומות איחסון, שהעגלות עומדות באמצע המטבח, שהכיריים ממש קטנים)
  • מה הייתם רוצים לקחת איתכם מהדירה הנוכחית? (מזנון נמוך שעבר איתי הרבה שנים והרבה דירות, את עשרות המסגרות עם התמונות שעל הקיר, ואת שק האיגרוף של בן שהוא מעולם לא השתמש בו אבל מסרב לוותר עליו) 
  • אתם בלגניסטים? (תלוי את מי שואלים)
  • מארחים הרבה ? (כרגע לא ממש, אבל מקווים שבעתיד יותר)
 
ולמרות שבן ?איים? שלא ישתתף, הוא לוקח חלק מאוד פעיל בעיצוב

מסתבר, שממש כדאי לעצור רגע ולחשוב על כל הדברים האלה כדי שאחרי שהשקעת מלא כסף בשיפוץ לא תתבאסו שלא חשבתם על הפרטים הקטנים (שביננו, יכולים להוציא מהדעת).

 
 

נשאר רק דבר אחד קטנטן…

אחר החקירות דנה חזרה אלינו עם שלוש אופציות לתוכניות. באופן מרגש, בן ואני היינו תמימי דעים לגבי האופציה המועדפת, ועכשיו, אנחנו בעיקר ממתינים להיתר בניה מהעירייה. אלוהים, זה כל כך מתסכל שפעם ביומיים אני חוטפת עצבים על זה שהבית פשוט עומד ואי אפשר להתחיל בשיפוץ עד שאין לך היתר. והחודש יש חגים שדוחים את העניינים ואז עוד חגים. פעם ביומיים אני חולמת בלילה שאני מנסה לוקחת פטיש אוויר, ופשוט מפרקת את הבית לגורמים..!
 
אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד..
 
 
 
תודה על כל המיילים ועל כל הטיפים, אשמח אם תשתפו אותי ממה צריך להיזהר, איפה אתם נפלתם ולמה כדאי לשים לב במהלך התהליך..
תגובות (0)
הוסף תגובה