מיכל ינאי בוחרת את האסלה האולטימטיבית. סיפור מהתחת

הידעתם? זמן השהייה היומי הממוצע של ישראלי בחדר השירותים עומד על 24 דקות, 28% מהישראלים שוהים ביום בממוצע עד עשר דקות בשירותים, 47% נמצאים בשירותים מדי יום בין עשר דקות לשעה ו-8% שוהים בשירותים מידי יום למעלה משעה…!

 

לאור הנתונים המרשימים יצאתי להבין איזה סוגי אסלות קיימים, איזה אסלות קלות יותר לניקוי מאחרות ולמה ממש חשוב שמושב האסלה "יישב טוב". הנה לכם המדריך השלם והסקסי לקניית אסלה.

 

וזו רק אחת מעשרות שלא לאמר מאות האסלות שקימות בשוק היום

 

מי היה מאמין שאני אעמוד באמצע אולם התצוגה המרשים של אלוני ואתלבט איזו אסלה אני רוצה לרכוש. לפני שנה אם הייתם שואלים אותי, הייתי כנראה עונה: כזו שנוח לשבת עליה ושכשלוחצים על הכפתור, המים יורדים. גם אם הייתם מצמידים לי אקדח לרקה, לא הייתי מצליחה להיזכר מה יש לי בשירותים, כנראה שהכי הרבה שהייתי יכולה לזכור זה שיש שם משהו לבן..

 

כנראה שאם זה היה נראה ככה, הייתי זוכרת יותר

סיפור האסלה המביכה 

כשהנחיתי את בראבו (תוכנית הכשרונות הצעירים) נסענו לצלם את הגמר באיטליה ולי נתפרה שמלה יפהפייה. צילמנו לא רחוק ממילאנו בתאטרון מרשים כמו באגדות. כשהלכתי בהפסקה לשירותים גיליתי..לא תאמינו, חור ברצפה. כן כן, ממש כמו בתקופת הטירונות. אחרי פרץ צחוק של שעה, וחוסר יכולת להאמין שזה קורה לי, חשבתי על זה שזה בעצם גאוני. תחשבו על כל הנשים שהיו מגיעות לצפות באופרה בקרינולינה. לא יודעת אם אי פעם ניסיתם להתיישב עם קרינולינה על אסלה (תלויה או לא תלויה) זו משימה בלתי אפשרית. חור במקרה הזה באמת יותר פרקטי.

 

אז אחרי שהבנתי שאסלה היא כנראה אחד מהפריטים ההכרחיים ביותר בכל בית (אפשר מקלחת במקום אמבטיה ופרקט במקום פורצלן ואפילו נרות במקום מנורות) הבנתי שבא לי גם שתהיה נאה, שתעבוד כמו שצריך ולא פחות חשוב, מסתבר, תשאיר את המקומות האינטימייים האלה נקיים. 

 

אומרים, שהדברים הקטנים בחיים יכולים להפוך אותם לנוחים או לבלתי נסבלים. אסלה תקינה היא ללא ספק אחד מהם. אז בואו נעשה קודם סדר בתוך ים האסלות שיש היום בשוק, שמעבר למגוון אדיר הקיים בכל העיצובים והצורות שרק תחלמו עליהם- ריבועיות, אליפטיות, עגולות עשויות חרס או מתכת, לבנות או צבעוניות, כדאי שתדעו לאיזה זרם אתם משתייכים.

 

יש חלוקה בסיסית בין שני סוגים של אסלות:

הראשון, מונובלוק, אלו שעומדות על הרצפה אלה עם מיכל ההדחה (ניאגרה) חיצונית הממוקמת מעל המושב, מה שנקרא, האסלה המסורתית. והסוג השני הוא אסלות תלויות, מודרניות יותר, תלויות על הקיר בעלות מיכל הדחה סמוי (בתוך הקיר) ולחצן הדחה מעל האסלה.

 

יתרון האסלות התלויות הוא בעיצוב החדיש, במגוון העיצובים ובקלות היחסית לניקוי מתחת לאסלה (היא הרי באוויר ואין בעיה להעביר מגב), והחיסרון הוא בכך שהן יותר יקרות.

אסלה תלויה ובידה. תודו שזה באלגנט

אז היות וכולנו מבלים זמן איכותי בבית הכיסא, למה כדאי לשים לב כשמחפשים את הכיסא הראוי: (ושוב מליון תודות לרחל וגלי מאלוני שסבלו אותי בשקט, ענו בסבלנות ובסובלנות על מיליון השאלות, ועזרו לי לא לטבוע באסלה – תרתי משמע)

  • כדאי להתאים אסלה שתתמזג היטב עם העיצוב של שאר חדר הרחצה.

 

  • כשבוחרים אסלות ממש חשוב לוודא שהמושב מתאים לאסלה. לכל אסלה קיים המושב של היצרן, והוא תמיד עדיף על פני החלופות(!) כך המושב מתאים באופן מוחלט.

 

  • חשוב גם לוודא שהמושב "יושב טוב": ניתן לתאר את זה באופן ויזואלי כך שכאשר אדם יישב עליו יהיה "פתח מול פתח"…(כן כן, יותר קל לדמיין את זה) אם המצב לא יהיה כך אז עשויים להישאר לכלוכים לאחר השימוש.

 

  • מומלץ לבחור אסלה "נקייה", בעלת עיצוב חיצוני חלק, ללא מגרעות, גומחות ונישות חיצוניות שיצברו אבק ולכלוכים.

 

  • אל תתעלמו מעיצוב הפנימי. ישנן אסלות עם מה שנקרא בשפה המקצועית "במה", ונחשו מי מופיע שם? (לא אני) הבמה בעצם סופגת את המטח הישיר של השימוש באסלה ולא תמיד מצליחה להתנקות בשטיפה רגילה. כאשר אין במה והפתח הוא רחב עד למטה זה מקטין את הסיכוי להתלכלך.

הנה ההסבר המפורט על הבמה של האסלה:

 

 

השטיפה באסלה יכולה להיות דרך פתחים (מלמעלה למטה) או באמצעות שטיפה ספירלית – מעגלית. השטיפה הספירלית עוצמתית יותר ומנקה בצורה טובה יותר את האסלה. 

  • האסלה הפשוטה ביותר, זו שמונחת על הרצפה ומשולבת עם ניאגרה פלסטית גבוהה ושהייתה עד לפני שנים ספורות האסלה מספר 1 בשוק, אמנם כבר לא ממש באופנה, אבל אי אפשר לקחת ממנה את היתרון שלה שהוא בעיקר בעוצמת השטיפה, מאחר שהמים מגיעים מגבוה. (ובכל זאת נראה לי שנוותר..)

 

  • בדקו כמה מסובך להחליף את מנגנון האסלה לפני שאתם רוכשים אותה, שלא תתקעו אחר כך.

 

  • בדקו שיש אחריות על המוצר.

ומי נותן אחריות על האסלה הזאת? עלית? (הכל מממתקים)


 

 

ועל זאת?

 

ועדיף גם לא לשכוח את מה שאמרה לי דנה אוברזון, האדריכלית שלנו, "אם את לא מעוניינת בברית מילה נוספת לילד שלך או לבעלך, כדי שיהיה לכם גם מנגנון שמונע את טריקת המכסה של האסלה ושמאפשר סגירה הדרגתית ואיטית". הנה הנימוק המשכנע שלה שהספקתי לצלם בלייב.

 

ועל זאת?

 

ועדיף גם לא לשכוח את מה שאמרה לי דנה אוברזון, האדריכלית שלנו, "אם את לא מעוניינת בברית מילה נוספת לילד שלך או לבעלך, כדי שיהיה לכם גם מנגנון שמונע את טריקת המכסה של האסלה ושמאפשר סגירה הדרגתית ואיטית..

לכל אחד האסלה שלו

אז אסלות יכולות לנוע ממחיר נמוך (כמה מאות שקלים) לאסלה פשוטה, עד כמה אלפי שקלים לאסלה חדישה מעוצבת ומתוחכמת. ואם תקציב זו לא הבעיה שלכם בחיים (כולי קנאה) אז תוכלו לרכוש גם אסלות של מעצבי על במחירים ממש מטורפים. ואם באמת שפר עליכם מזלכם, אז אפילו עטופות בזהב. או כמו שסבתא שלי היתה אומרת "גם יציאות אוהבות להתפנק".

 

ואחרי ששיתפתי אתכם ברגעים מאוד אישיים בחיי, אשמח אם תכתבו לי אם אתם מעדיפים לקרוא בחדרי חדרים מגזין או עיתון יומי, מדברים בסלולר או רק מסמסים, ואם גם בבית שלכם ממציאים עצירויות, כדי לקבל עוד רגע שקט מהילדים.

 

michalyanai2@gmail.com

תגובות (0)
הוסף תגובה