השפעת הגיעה: איך אפשר להתחמק ממנה גם בלי חיסון?

הצטרפו למועדון יולדות שיבא בייבי בפייסבוק

הסתיו כבר כאן ואיתו ההתקררויות, הנזלת הווירוסים השונים וחיסוני השפעת. גם השנה עם הגעת החיסונים לקופות החולים ופרסום המלצות משרד הבריאות לגבי החיסון עולה השאלה מדוע לחסן ומה הסיכונים בשפעת.

 

עוד ב-Onlife:

 

ילדים ובעיקר תינוקות ופעוטות מרבים להדבק במחלות ויראליות. ילדים, שנמצאים בסביבות צפופות כמו גן ובית הספר, חשופים במיוחד להדבקות הדדיות ולפיכך אנו מוצאים לעתים קרובות בחורף – כיתות ברמת נוכחות מצומצמת בשל מחלתם של ילדים רבים, בעיקר משפעת.

 

 

במטרה לצמצם את כמות התחלואה במחלת השפעת, ממליץ משרד הבריאות לחסן את האוכלוסייה הבוגרת ואת הילדים. הנחיות לגבי החיסון לשפעת כוללות קבוצות סיכון ואוכלוסייה בריאה מגיל חצי שנה. לא מומלץ לחסן תינוקות מתחת לגיל חצי שנה אבל במשרד הבריאות כן ממליצים לחסן בני משפחה של תינוקות אלו. גם נשים בהריון ופעוטות יכולים להתחסן.

השפעת לא כאן – החיסון כן

שפעת היא מחלת חום שמתחילה בדרך כלל בתחושה רעה, חולשה וכאבי שרירים. היא מלווה בחום גבוה ולעיתים בהקאות או בבחילות. השפעת חולפת לאחר שלושה או ארבעה ימים עד שבוע.

 

חשוב לציין כי השפעת חולפת מעצמה ללא טיפול או תרופות, מלבד תרופות להורדת חום כמו אקמול, נורופן ודומיהם. תרופות ניתנות רק כאשר ישנם סיבוכים של השפעת כמו דלקות ראות, שאופייניות באוכלוסייה המבוגרת או בחולי ריאות כרוניים. החיסון מומלץ, כאמור, על ידי משרד הבריאות ורופאי הילדים ומטרתו למנוע מגיפה, שמתחילה בדרך כלל במוסדות החינוך.

 

רפואה משלימה בלי תרופות או חיסונים:

במקביל לדיון על חיסונים של משרד הבריאות חוזרת ועולה השאלה, האם ניתן להשיג חיסון בדרכים טבעיות יותר, פרט לחיסון הקונבנציונאלי הקיים. לרפואה המשלימה דרכים רבות להתמודד ולמנוע את מחלת השפעת ומחלות ויראליות שכיחות אחרות הגורמות לאי נוחות ואובדן ימי עבודה/לימוד למרות שאינן שפעת.

 

הרפואה המשלימה מעודדת ומחזקת את כושר הריפוי העצמי של הגוף בכל הרמות, גופנית ונפשית כאחד. מעודדת יצירת נוגדנים ושיפור התפקוד של התאים הלבנים ובכך מעלה את התנגודת של הגוף בפני פלישת וירוסים ומזרזת את תהליך ההבראה במקרה של הדבקה. מטופל הנוטל תרופות אלטרנטיביות, ייהנה מתחלואה נמוכה מאד ובמקרים בהם הוא נדבק, תהליך ההחלמה שלו יהיה מהיר וללא סיבוכים.

אז איך מחסנים את עצמנו לחורף באופן טבעי? בעזרת תפריט יומי של מרכיבים תזונתיים, תוספי מזון ותרופות הומיאופתיות.

 

תזונה:

  • ויטמין C הינו אחד המרכיבים הוותיקים והמוכרים המשפרים את עמידות הגוף כנגד מתקפת נגיפים. ניתן למצוא אותו בשפע במיץ תפוזים טבעי, פקעות ורדים, פלפל וברוקלי. ויטמין C משפר תפקוד של מערכות מנטרלות בגוף.
  • סלניום הינו יסוד קורט (חומר הדרוש לגוף בכמות מעטה) ומצוי בקמח חיטה, שיבולת שועל, אורז, דגים ושום. הסלניום חשוב ביותר למערכת החיסון ומגביר את הנוגדנים והיכולת של הגוף לקטול חיידקים.
  • אכיניצאה ופרופוליס הם תוספי מזון מן הטבע בעלי סגולות להגברת מערכת החיסון ושיפור עמידות הגוף בפני חיידקים ונגיפים.

 

צמחי מרפא

קיימים בשוק מספר תכשירים המורכבים מצמחי מרפא שמטרתם להגביר את התפקוד של המערכת החיסונית. תכשירים אלה נלקחים בטיפות, מספר פעמים ביום והם נטולי כל תופעות לוואי. חלקם מבוססים על תורת הרפואה הסינית ויעילותם גבוהה.

הומיאופתיה מודרנית

להומיאופתיה המודרנית יש דרכים רבות לסייע להתמודד עם תחלואי החורף על ידי שיפור התפקוד של מערכת החיסון וכן בהתמודדות טובה יותר עם מחלות ויראליות:

 

נגד תחלואי חורף: קיימות תרופות הומיאופתיות מודרניות אותן ניתן לרכוש בבתי מרקחת מיוחדים אך גם ברשתות הפארם, המיועדות לתחלואי החורף כגון: נזלת, שיעול, כאבי גרון, שפעת ועוד. השימוש בתרופות אלה יעיל בזמן המחלה ואז יש ליטול את התרופות מספר רב של פעמים ביום עד להשגת הקלה משמעותית במצבנו הגופני.כמו כן ניתן להשתמש בתרופות אלו כטיפול מנע לתקופת החורף. במקרה זה, השימוש בתרופות יעשה פעם, פעמיים בשבוע.

 

שיפור מערכת החיסון. תרופות הומיאופתיות המיובאות מצרפת ומגבירות את התפקוד של מערכת החיסון.

תגובות (0)
הוסף תגובה