איך השם הפרטי שלנו משפיע על חיינו

לפעמים, תוך כדי המרוץ, אנו נתקלים בצורך בקבלת עזרה ודחיפה קלה לכיוון הנכון, או בצורך בחיזוק או אישור לדרך בה בחרנו או שבה אנו עומדים לבחור. הנומרולוגיה הקבלית והקלאסית, יכולות לשמש עבורנו כלי הכוונה עוצמתי לבחירות אישיות – שיהיו מדויקות יותר עבורנו, כך שנרגיש סיפוק והגשמה עצמית, ונייצר הצלחה אישית. אחד הפרמטרים דרכם ניתן לקבל הכוונה – הוא שמנו הפרטי.

 

הערך הנומרולוגי של שמכם הפרטי (המספר שיתקבל אחרי שתחשבו מה ערך כל אות בשמכם בגימטריה, ואז תחברו יחד את כל הערכים של אותיות שמכם לכדי מספר אחד), בשילוב עם המפה הנומרולוגית הקלאסית והמספרים העולים ממנה, יכולים להתחבר לכדי כלי עזר חזק במיוחד, שיעזור לכם להבין יותר לעומק את עצמכם, ואת הבחירות שאתם עושים. לשם הפרטי שניתן לנו או שבחרנו בעצמנו, יש את היכולת להפחית קשיים בדרך ולהקל עלינו.

 

לצורך המחשה, תארו לעצמכם אדם שקיבל משימה לבנות שולחן, אך נשלח לבצע את המשימה עם חוט ומחט. שם שלא מתאים למי שאנחנו כבני אדם הוא בדיוק כמו כלי עבודה שאינו מתאים לביצוע המשימה הספציפית הנדרשת. שם מתאים – יצייד אותנו בכלי העבודה המתאימים.

למשל, אדם שהמפה הנומרולוגית שלו, זו המחושבת על פי תאריכי לידתו, מעידה על עצמאות עסקית כמסלול נכון ובחירה מדויקת – יוכל לממש זאת ביתר קלות אם יהיה לו שם פרטי שיעניק לו שאפתנות ואמביציה: למשל אמיר או יונית הנותנים 8 בגימטריה – מספר המסמל את אותה שאפתנות ואמביציה נדרשות. יש כמובן שמות רבים שיכולים להתאים, אך הנה כמה דוגמאות נוספות: יכולת ניהולית ארז או גאיה הנותנים 1 בגימטריה, יכולת שיווקית – זיו או דנה הנותנים 5 בגימטריה ועוד.

 

כאשר הכלי הנכון לא קיים בתאריך הלידה, תתעצם חשיבות בחירת השם. אם התכונות האלו כבר קיימות במספרים המרכיבים את תאריך הלידה שלנו, השם יהיה כלי נוסף לארגז הכלים, ובמקרה כזה אפשר להוסיף לאדם חיזוק של תכונות נוספות שיכולות לסייע לו בהשגת אותן המטרות. למשל: עם כבר יש בתאריך הלידה מספר הקשור לאותה עצמאות עסקית – כדאי להוסיף באמצעות השם הפרטי מספר המייצג למשל פרקטיות ומעשיות, תכונות שיחזקו את אותה המטרה, למשל אבידן או אורלי הנותנים 4 בגימטריה. לחיזוק החשיבה היצירתית ניתן לבחור בשמות אודי או חלי הנותנים 3 בגימטריה, שירותיות אוריה או אביעד הנותנים 6 בגימטריה ועוד.

 

הגישה הנומרולוגית הקלאסית בודקת את התאמת השם כ"כלי" בכמה דרכים:

  • העדפה לשמות המשלימים מספרים החסרים במפה הנומרולוגית.
  • העדפה לשמות שמבחינה גימטרית אינם חוזרים שלא לצורך על מספרים שכבר קיימים בתאריך ויוצרים עודפים מיותרים. למשל לקרוא בשם יעל – הנותן בגימטריה את הערך 2 – למישהי שנולדה ב- 2.2.2000.
  • העדפה לשמות שסכומם בגימטריה יהיה הרמוני לתאריך הלידה. קבוצות מספרים הרמוניות הן למשל: 1-5-7, 2-4-8, 3-6-9. לדוגמא, השם איתן – הנותן בגימטריה 2 – מתאים לאדם שנולד בתאריך ה- 4 או ה- 8 לחודש. השם הילי –  הנותן בגימטריה 1 – מתאים למי שנולד בתאריך ה- 5 או ה- 7 לחודש וכן הלאה.

 

איך נדע אם השם שנתנו לנו הורינו הוא שם טוב

 

גישת הנומרולוגיה הקבלית המסורתית, מציבה מספר פרמטרים שיכולים לעזור לנו להגיע לתשובה:

 

  • העדפה לשמות המכילים יותר משתי אותיות: כל אות מייצגת פן אחר באישיות כמו חשיבה, יחסים, מצפון, מימד מעשי. לכל אות יש גם כוח ומשמעות משלה. שם קצר אינו מכיל את כל התכונות והשפע האפשריים בשם ארוך.
  • העדפה לשמות המכילים לפחות אות אהו"י אחת: זאת מאחר ואותיות אלו נחשבות כאותיות עוצמתיות ומגינות.
  • העדפה לשמות שאינם מנציחים זכרו של אדם שמת באורח טראגי ומצער.
  • העדפה לשמות שאינם מנציחים אנשים רעים ומזיקים.
  • העדפה לשמות שאינם בעלי משמעות שלילית.
  • שילוב טוב של השם עם שם האם: למניעת חסימות מיותרות ועוד.
  • הקפדה על שמות עבריים מתוך התנ"ך ופסילת שמות לועזיים – למשל גאיה או מיקה.
  • הקפדה על שמות עם מהות ותוכן, רצוי מתוך ההוויה היהודית – אם כי אפשרי גם מתוך עולם החי והצומח.
  • הקפדה מגדרית של שמות זכריים ונקביים בהתאמה.

הנומרולוגיה הקבלית המסורתית טוענת למעשה להשפעה שלילית על אישיותו או מהלך חייו של האדם במידה והוא קרוי בשם "רע" שיכול להביא עימו תכונות אופי שליליות, התנהגות בעייתית, בעיות בזוגיות או בפרנסה וכדומה. עם זאת, גישת הנומרולוגיה הקבלית המודרנית, מקבלת את השינויים שהעידן החדש מביא עימו. היא אינה משתמשת יותר במרבית הגדרות "הקשיחות" של הגישה המסורתית, אלא מאמצת רק את הכלים הגמישים יותר מבין הכלים הקבליים. גישה זו מקבלת בשמחה שמות לועזיים ואוניברסליים, שמות חדשניים שאינם בהכרח בעלי פירוש כלשהו, שמות יוניסקס וכדומה.

 

על אף האמור לעיל, וללא קשר לגישה שלפיה נבחן שמכם, החלפת שם היא צעד שאינו מומלץ במסורת היהודית גם לאנשים הקרויים בשם לא טוב או לא מתאים. החלפת שם נבחנת כאפשרות רק במקרה של בעיה קשה (למשל בעית בריאות וסכנת חיים) או כשהאדם אינו מתחבר לשמו, מתקשה להשתמש בו, ומרגיש כי אינו מייצג אותו. עצם היותו של השם "לא טוב" איננה סיבה מספקת לכשעצמה להחלפתו. שמכם הוא מתנה מיוחדת שקיבלתם מהוריכם, מתנה עם משמעות, כישורים ותכונות. מתנה המייצגת חלק ניכר ממי שאתם, ומשמשת אתכם להגשמת ייעודכם.

 

לאתר של מתי שטרנברג www.numero-logy.com