מיכל ינאי מחפשת את הדרך לגוון את החיים

בדרך כלל כשאני מסתכלת אחורה על דברים שעשיתי בתקופות הללו, אני מחייכת. לפעמים אבל ממש לפעמים בא לי לתלות את עצמי ואני תוהה אם זה היה התקף הורמונים, סתם יום של מצב רוח קרבי, או רצון להוכיח לעולם ולעצמי ש?היום יעשה כרצוני?.

 

אז מה היה לנו? לצבוע את השיער, להחליט לעבור לחו?ל, להתחתן.. בקטנה..

 
 
למה חשבתי שהג'ינג'י הזה יפה?

אם אתם בהתקף כזה ואין לכם מושג לאן לנווט אותו – שינוי דרמטי במהירות ובקלות ובלי להוציא יותר מדי כסף, הוא להתפרע עם צבעים עזים בדירה שלכם. להחליף את כל הריהוט עשוי להיות תיק, ריצוף חדש לכל הבית זו הוצאה לא קטנה וגם זה עשוי להיות כאב ראש, אבל לצבוע קיר מרכזי בחדר בגוון עז ישנה לגמרי את העיצוב ויש מצב שגם את מצב הרוח.

ועל זה נאמר מצב רוח סולידי

לכו על הצבעים החזקים

רק שאם כבר החלטתם שזה מה שבא לכם, כדאי לצבוע בגוון המתאים לעיצוב הכללי, לריצפה, לריהוט, לחפצי הנוי (מה שנקרא הסטיילינג), ולטקסטיל הביתי. אני אומרת שאם כבר מחליטים לצרף גוון עז לחלל, אז בעיני צריך דווקא לתת לו במה ולא לפחד: לבחור עבורו קיר מרכזי ואולי בנוסף גם לבחור בפינה צדדית או בנישה באזור אחר בחלל וליישם עליהן את אותו גוון.

 

רק שימו לב שכאשר צובעים בצבע עז ומלא דרושות מספר שכבות על מנת להגיע לגוון המלא שלו,  וכדאי להקפיד על צביעה טובה ומדוייקת, שזה אומר המון סבלנות.. וחשוב חשוב לא לשכוח למתוח מסקינג טייפ כך שהתקרה לא תצבע לנו בגוון העז..כי חבל..

 

היום המראה האקלקטי הוא ללא ספק אחד הטרנדים המובילים בעיצוב, ולכן אין מה לפחד לשלב קיר בצהוב עז עם ספה בתכלת קטיפתי, או ריצפת פרקט חמה ושטיח פסים בשחור ולבן. ואם אתם מרגישים שצריך גם למצוא נקודה צהובה בסטיילינג על מנת שזה בכל זאת יתאים ואין לכם? כד לבן עם המון פרחים צהובים יעשה את העבודה מדהים! 

 

ואם אחרי שבוע ימאס לכם?! אז יאללה, צובעים בחזרה! באמת שלא דרמה. אגב, החתונה האחרונה שלי היתה אזרחית, ומסתבר שהחתונה הבאה שלי גם היא לא תהיה קתולית. קרן נוימן מ"נירלט" היא זו שהראתה לי את האור…

 
 

במחשבה שנייה, אין ספק שגם בלי התקפי הורמונים, נדמה שהטרנד הצבעוני והלוהט שכבש את תחום האופנה, התחיל להשתלט גם גם על עולם העיצוב והבית, וזה די מגניב.

 

על פי תורת הפאנג שוואי, עיצוב החלל הוא למעשה עיצוב התפאורה של חיינו ואחת לכמה זמן חשוב לעדכן את התפאורה הזו. ( רק תדעו שאם עושים זאת על ידי צבעוניות מאוד דומיננטית, כנראה שאתם זקוקים לקצת ריגושים בחיים, או לחופש..)

 
בבתים של אחרים זה תמיד נראה יפה

ואם לצבע יש פונקציה שמעבר לטרנד, לצבעוניות ולאנרגיה שבצבעים יש השפעה על האווירה בחלל בכלל ועל מצב רוחנו בפרט. אז כדאי שלא תבחרו שרירותית אלא תתאימו למי שאתם.  

 

אגב, התפיסה של המזרח מלמדת שצבע הוא תדר אנרגטי וכולם מגיבים אליו בדרך מסוימת – חלקנו במודע וחלקנו בתת מודע. הצבע משפיע על תחושת הנוחות שלנו במקומות מסוימים ויכול אף להשפיע על מצב הרוח בזמן נתון! שזה אומר שצריך להיזהר מהתקף אימפולסיבי, שישאיר אתכם בבית עם משהו שגוזל אנרגיה במקום להטעין.

 

תכלס – אמור לי מי אתה, ואומר לך באיזה צבע כנראה תבחר לצבוע את הבית שלך. לא ככה?

אז בקיצור, אני כרגע נשארת עם לבן, כי אני שפנה, וכי אם הצבעים יראו כמו הלבוש שלי אז הפעם ב'בית ונוף' אקבל ?שוק?. אבל אני לא שוכחת שאם וכאשר אז על ידי צבע ובעיקר כזה עם נוכחות ניתן לשנות את עיצוב החלל בדרך המהירה, הקלה והזולה ביותר. ואם אחרי תקופה מסוימת נמאס ובא לחזור ללבן, מדובר בסך הכל בשעתיים עבודה.

זה יפה ככה לא לבוא לעזור?
 
 

אל תשכחו לכתוב לי, להציע הצעות, להגיב ולספר על השיפוץ שלכם, אפשר גם לשלוח תמונות: Michalyanai2@gmail.com

תגובות (0)
הוסף תגובה